Скорик, велика прем'єра | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Скорик, велика прем'єра
Ермінь Йожеф
Пірієв Олександр Валерійович
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Скорик Мирослав Михайлович
Скорик, велика прем'єра
Мистецький проект "Три С" (Скорик, Станкович, Сильвестров)
23 квітня 2016, субота
Поширити у Facebook

У травні-червні в Україні продовжить свій розбіг мистецький проект "Три С" (Скорик, Станкович, Сильвестров), що недавно стартував у столиці. У Львові, Івано-Франківську, Чернівцях, Вінниці, Дніпропетровську, Харкові, Житомирі відбудуться концерти-імпрези Мирослава Скорика, в рамках яких, зокрема, світова прем'єра його Концерту № 2 для Віолончелі з оркестром (соліст — Олександр Пірієв).

Скорик, велика прем'єра. Фото: Сергій Пірієв

У різних містах — різні диригенти: Хобарт Ерл, Йосип Созанський, Юрій Янко, Володимир Шейко.

Скорик, велика прем'єра. Фото: Сергій Пірієв

Ідея проекту "Три С" не така вже й нова. Концерти під такою назвою проводили раніше і Національна спілка композиторів, і Національна філармонія України. Але вперше творчість цих знакових для українського музичного мистецтва авторів дала поштовх цілому масштабному, довготривалому — розрахованому загалом майже на два роки проектові, що по суті є серією концертів, географія яких охопить, практично, всю Україну.

Скорик, велика прем'єра. Фото: Сергій Пірієв

Проведення проекту передбачає три етапи, кожен із яких пов'язаний з ім'ям одного з героїв. Коли говорити стисло, то концертну програму, в центрі якої — твори того чи іншого композитора-класика, спочатку представляють у Києві, а потім кілька місяців вона мандрує державою.

Скорик, велика прем'єра. Фото: Сергій Пірієв

Як розповів автор ідеї проекту Олександр Пірієв, в основі концепції концертних програм — "поєднання творів видатних українських митців із шедеврами світової класики, які характером і музичною мовою певним чином наближені до сфери творчих пошуків кожного з українців".

Скорик, велика прем'єра. Фото: Сергій Пірієв

Так, музика Мирослава Скорика прозвучала в інтонаційному контексті французьких імпресіоністів Клода Дебюссі ("Післяполудневий відпочинок фавна") й Моріса Равеля ("Болеро"), які, за свідченнями Мирослава Михайловича, вплинули на його становлення як композитора, а також Джорджа Гершвіна ("Рапсодія в стилі блюз" для фортепіано з оркестром, соліст — заслужений артист України Йожеф Ермінь): оскільки, як відомо, Скорик — давній і палкий знавець та прихильник джазу, концертує як джазовий піаніст.

Скорик, велика прем'єра. Фото: Сергій Пірієв

Забігаючи наперед, скажемо, що, поряд із Євгеном Станковичем, чиї концерти відбуватимуться восени цього року, фігуруватиме ім'я Дмитра Шостаковича. А разом із творами Валентина Сильвестрова навесні 2017-го звучатиме музика Франца Шуберта й Густава Малера. За задумом авторів проекту, це має стати додатковим підтвердженням того, що ми є невід'ємною частиною великого музичного світу.

У виконанні Заслуженого академічного симфонічного оркестру Українського радіо під орудою народного артиста України Володимира Шейка у концерті звучить Триптих Мирослава Скорика на теми зі славетної кінострічки Сергія Параджанова "Тіні забутих предків" і Два каприси з циклу "24 каприси" Нікколо Паганіні — Мирослава Скорика.

Кульмінація — прем'єра Концерту № 2 для віолончелі з оркестром Мирослава Скорика, написаного спеціально для Олександра Пірієва.

Композитор знову звернувся до жанру віолончельного концерту після понад тридцятирічної перерви.

Музика вражає. У її емоційній палітрі яскраво віддзеркалилися події і суспільні настрої в Україні останнього часу. Особливо запам'ятаються невимовно виразні драматичні монологи віолончелі, що звучали, як голос самого композитора, його глибоко філософські роздуми над долею свого народу і країни...

Справжнім подарунком для публіки стало натхненне виконання славетної "Мелодії" в аранжуванні для віолончелі з оркестром, яке присутні зустріли стоячи й відзначили шквалом овацій.

Проект "Три С" — це насамперед абсолютно новий формат промоції найкращих досягнень сучасного українського музичного мистецтва.

Захоплює передусім масштаб. Уявімо лишень на хвилину, яку широку аудиторію отримає в результаті таких масових концертних показів у різних регіонах країни наша національна музична класика! І, що показово, це не суто комерційний, а насамперед соціально спрямований проект із чітко окресленою концертно-просвітницькою програмою. Презентація шедеврів легендарних композиторів у містах України — це і формування нової слухацької аудиторії, і розширення географії шанувальників саме українського класичного продукту.



Автор: Ольга Голинська
Колективи: Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Йожеф Ермінь, Олександр Пірієв
Диригенти: Володимир Шейко
Композитори:Мирослав Скорик
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"





Інші:

В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
52.jpg