Тріумф львівського колективу на столичній сцені | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Тріумф львівського колективу на столичній сцені
Пилатюк Назар
Львівський камерний оркестр
Пилатюк Ігор Михайлович
Кияновська Любов Олександрівна
Камінський Віктор
Тріумф львівського колективу на столичній сцені
У Києві в рамках цьогорічного Київ Музик Фесту вистувиа Львівський камерний оркестр «Академія»
9 листопада 2011, середа
Поширити у Facebook

Диригент Ігор ПилатюкВ рамках цьогорічного «Київ-Музик-Фесту» відбулось багато вельми цікавих і оригінальних за задумом мистецьких акцій, котрі відкрили українському слухачеві нові виміри сучасної музичної культури.

Але навіть у цьому насиченому духовно-інформативному полі концерт львівського камерного оркестру «Академія» під орудою Ігоря Пилатюка, без перебільшення і місцевого сентименту, виявився одним з вершинних у всьому фестивалі.

Програма концерту була укладена за типовим принципом репертуарної політики оркестру «Академія», який авторка цих рядків свого часу окреслила знаменитим афоризмом Дж. Пуччіні: «Вразити, зворушити і змусити лити сльози».

Адже в ряду вельми розмаїтих і контрастних опусів, котрі щоразу виносяться на сцену керівниками оркестру – Мирославом Скориком і Артуром Микиткою, юними оркестрантами, студентами Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка, ніколи не бракує ані інноваційних за композиторською технікою творів, ані романтичної чутливості, ані блискучої віртуозності, ані захоплюючої розважальності, так що слухачі виходять з кожного концерту і духовно збагачені, і емоційно піднесені, і звільнені від буденних стресів та напруги.

Концерт львівського камерного оркестру «Академія» під орудою Ігоря Пилатюка

Саме так і була побудована програма 27 вересня на сцені Національної філармонії в Києві. Спочатку була представлена доволі широка панорама сучасної української музики, котра представила твори, не стільки суто експериментального спрямування, скільки природні для національної ментальності у єдності «лірично-суб’єктивного – сповненого ритмом сучасного світовідчуття».

Звучить вокальний диптих Віктора Камінського на слова Лідії Мельник «З Жюлі д’Аспермон»Динамічна та іскриста сюїта з балету «Даніела» М. Чемберджі змінилась складним технічно, сповненим віртуозними прийомами солюючого фаготу (соліст – Володимир Старко), а водночас напруженим, майже експресіоністичним світоглядом Концерту для фаготу з оркестром Левка Колодуба; вокальний диптих Віктора Камінського на слова Лідії Мельник «З Жюлі д’Аспермон» для меццо-сопрано (солістка Марфа Шумкова, світова прем’єра твору) виявився яскравим контрастом до «Японської сюїти» Ростислава Демчишина для кларнета з оркестром (соліст – Максим Барабах), твору, витриманого в доволі традиційній стилістиці, емоційно відкритого, барвистого, ефектного.

Після цієї насиченої різними смисловими відтінками картини сучасної української музики слухачам була запропонована потужна «антистресова» частина програми: цикл «Чотири пори року» Астора П’яццоли та «Поема» і «Карпатська рапсодія» Мирослава Скорика. В циклі П’яццоли солістом виступив Назар Пилатюк, як і в «Поемі» Скорика. В останньому творі до нього приєднався Василь Заціха.

Грає Назарій ПилатюкІ П’яццола, і Скорик володіють геніальною спільною рисою: вільно спілкуватись з минулими епохами, з оточуючим звуковим середовищем, водночас виявляючи свою неповторну індивідуальність.

Так і в циклі «Пори року» П’яццола відверто вдається до стилізації славетних концертів А. Вівальді, зграбно укладаючи бароковий тематизм в чуттєву оболонку танго; а Скорик у «Поемі» і «Рапсодії» дивовижно перевтілює характерний карпатський фольклор в сучасні інтонаційні моделі.

Ці твори не лише за своїм духом найбільш відповідні природі і довготривалому «іміджу» львівського оркестру, але й виглядали ще ефектніше завдяки прекрасним солістам.

Молодий скрипаль, лауреат багатьох міжнародних конкурсів Назар Пилатюк сформував в останні роки свій власний, дуже цікавий стиль інтерпретації, що виділяє його індивідуальність на тлі багатьох талановитих музикантів.

Диригент Ігор Пилатюк і кларнетист Максим Барабах Фаготист Володимир Старко дякує музикантам оркестру «Академія»

Риторична промовистість кожної інтонації, при тім артистичність постави з добре продуманими зовнішніми елементами, вміння перетворити виконання кожного твору у виразне музично-драматичне дійство – ось прикмети «образу виконавця», що його створив Н. Пилатюк. Його достойним партнером у «Карпатській рапсодії» виступив Василь Заціха.

Отож, концерт камерного оркестру «Академія» став тріумфом колективу в столиці, своєрідною «післяювілейною» каденцією, що завершила ювілейний цикл концертів до 50-річчя утворення колективу.

Спеціально для Music-review Ukraine
Доктор мистецтвознавства Любов Кияновська


Автор: Любов Кияновська
Фото: Роман Ратушний
Колективи: Львівський камерний оркестр "Академія"
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Ігор Пилатюк
Композитори:Віктор Камінський
Музикознавці: Любов Кияновська
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110711_005.jpg