Viscount Jubilate 332 | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Viscount Jubilate 332
Мацелюх Олена
Viscount Jubilate 332
19 вересня 2023, вівторок
Поширити у Facebook

Справжньою подією у культурному житті міста та мистецьким подарунком для лучан став концерт-презентація органу «Viscount Jubilate 332». Ця яскрава подія відбулась 10 вересня 2023 року в Палаці культури за участі Олени Мацелюх (орган), Ольги Стрілецької (орган), Юлії Єфімчук (сопрано) та  інструментального ансамблю «Імпреза» (керівник Юрій Ковальчук). 

В «королівському» дуеті органа і рояля поєднались яскраві індивідуальності - провідна українська органістка, солістка Львівської національної філармонії  Олена Мацелюх та солістка Львівської національної філармонії, Львівського будинку органної та камерної музики Ольга Стрілецька.

     Святковий концерт розпочався всесвітньо відомим християнським гімном, написаним англійським проповідником і поетом Джоном Ньютоном - Токатою “Amazing Grace” (“Дивовижна благодать») композитора Крістофера Пардіні. Репертуарні інтереси Олени Мацелюх надзвичайно широкі і охоплюють десятки програм найрізноманітніших епох. 

У її найцікавіших досконалих інтерпретаціях заблищали твори всесвітньо відомих композиторів. Так, врівноважена, прозора  «Чакона» старовинного композитора Йоганна Пахельбеля, у виконанні органістки, відрізнялася гармонійною ясністю, мелодичністю, співрозміреністю пропорцій.

    З ніжною, витонченою Арією Аціса з барокової опери «Поліфем» Ніколи Порпора блискуче виступила Юлія Єфімчук (сопрано). Музика Порпори, з її психологічною глибиною, сьогоднішньому слухачеві набагато співзвучніша і ближча.
      
В «Адажіо» італійського композитора Томазо Альбіноні орган Олени Мацелюх гарно виспівував виразну тему, на яку накладалась елегійно-меланхолійна мелодія струнних у виконанні ансамблю «Імпреза». В інтонаційній синхронності смичкових народжувались казкові скрипка, альт і віолончель з протяжним звуком, дивовижним за тембровим багатством та емоційним наповненням, де єдине «інтонаційне дихання» солістів, ансамблю зливається воєдино. Ця музика ніби поверталася, відкривалася все новими гранями.

      Священий мотет «Nulla in mundo pax sincera» (“Немає істинного миру в цьому світі без гіркоти» А. Вівальді, що прозвучав у виконанні співачки Юлії Єфімчук у супроводі органу Ольги Стрілецької, є справді одним з найпрекрасніших концертів для голосу. Його зміст залишається актуальним у всі часи. Адже лібрето твору невідомого автора засноване на рядках з першого послання апостола Іоанна про світ, що лежить у злі. Натхненний спів солістки Юлії Єфімчук, артистизм та її захопленість підкорили глядачів.

В іншому, в мінімалістичному та медитативному ключі, у виконанні органістки Ольги Стрілецької, прозвучала одна з найвідоміших в усьому світі  християнських молитов «Te Deum” (“Хвала Богу»). Сучасною композиторською мовою латвійського композитора Петеріса Васкса, органістка зуміла передати її глибокі сакральні сенси та  глибоке розуміння стилю музики.

       Всі з цікавістю очікували, що запропонує талановитий тендем у складі Олени Мацелюх та Ольги Стрілецької. Подарунком стало виконання «Пасторалі», з сонати № 1 ре-мінор, французького композитора Александра Гільмана. В парному єднанні яскравих солісток, із складними технічними задачами та різноманітно насиченою тембровою палітрою, було продемонстровано множинність граней їх творчих індивідуальностей.
    
Вершина органної творчості – Токата і фуга ре-мінор Й. С. Баха яскраво продставила віртуозну техніку та блискучу майстерність у володінні органом Олени Мацелюх.
       
Крізь роки та століття композиції Баха є зразком для тисяч музикантів у вьому світі. Чудовим прикладом цьому є творчість П’єтро Йона – органіста і піаніста. Він грав і творив за найбільшим у світі органом Wanamaker у Філадельфії.  Фіналом з Грегоріанського концерту П’єтра Йона для органа з оркестром (з супутньою версією для органа та фортепіано) завершився цей чудовий концерт, що приніс слухачам чимало справжньої естетичної насолоди.



 
                                                                                                                   


Автор: Валерія Бійо
Виконавці: Олена Мацелюх
Концертна організація: Волинська обласна філармонія
Джерело: Волинська філармонія



Інші:

БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
3.jpg