Й. С. Бах – «Страсті за Матвієм» – прем'єрне виконання | Music-Review Ukraine
Головна
Анонс
Й. С. Бах – «Страсті за Матвієм» – прем'єрне виконання
Вахновська Тетяна
Молодіжний симфонічний оркестр
Львівська державна академічна чоловіча хорова капела
м. Львів
26 березня, неділя, 06:00
Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії
Й. С. Бах – «Страсті за Матвієм» – прем'єрне виконання

Виконавці:
Мартін Лaттке – Євангеліст, тенор
Володимир Андрущак – Ісус, бас
Штеффі Лехманн – сопрано
Тетяна Вахновська – альт
Академічний хор Люблінської філармонії (художній керівник — проф. Ельшбета Кшемінська (Польща)
Львівська державна академічна чоловіча хорова капела «Дударик» (художній керівник – Микола Кацал)
Академічний молодіжний симфонічний оркестр «INSO-Львів»
Рейнгард Зеєгафер – диригент

Програма:
Йоганн Себастьян Бах. Пасіон за Матвієм

Страсна п'ятниця, 1727 рік, Церква святого Томи, Ляйпціґ. Тиша храмового простору, немов зграя голубів, раптово підноситься у повітря й розчиняється, звільняючи простір для перших звуків Пасіону за Матвієм — звуків музики, яку творять два оркестри і два хори, розміщені у різних зонах храму, таким чином стаючи частиною, «душею» самої церкви, що оживає музикою…

Величний хорал «Прийдіть, дочки, допоможіть мені плакати», яким Бах розпочинає Пасіон, з першої ноти поглинає увагу і «від'єднує» від буденних клопотів, налаштовуючи нас на щось понадземне й виняткове… «Бачите» — проголошує перший хор… «Що?» — перепитує другий… «[Його] терпіння» — продовжує перший… Така динаміка діалогу між хорами — один з дивовижних прийомів, які застосовує Бах у Пасіоні, аби створити для слухачів відчуття безпосередньої присутності й споглядання цієї позачасової історії мук і жертви Христа. Усе це відбувається на тлі постійного ритму кроку, що виявляє своє значення зі словами «Він несе хрест на Своїх плечах»… Кожна деталь цього масштабного твору підпорядкована символізмові фабули: від вибору інструментальних комбінацій до ритмічних і мелодичних фігур, а також використання орнаментики для підсилення значення певних слів. Є тут і прихована символіка (зокрема ознаки паліндромної драматургії у другій частині).

Пасіон є музичним втіленням глав 26 і 27 Євангелія від Матвія. Євангеліст (тенор) співає від імені Св. Матвія, в той час як бас промовляє слова самого Христа. У різних епізодах твору з'являються й інші дійові особи (Юда, Понтій Пилат і його дружина, свідки, первосвященики та інші), а слова «збірних» осіб (учні, натовп) виголошує хор. Пасіон ділиться на дві частини: перша описує події від змови первосвящеників до Таємної Вечері і страждання в Гефсиманії; друга розпочинається судом над Ісусом і завершується розп'яттям Христа і його похованням.

Окрім власне тексту Євангелія Пасіон містить також ще кілька текстових пластів: це хорали, які «огортають» біблійний текст філософсько-споглядальною аурою, а також арії, завдяки яким Бах додає Пасіону індивідуально-емоційного забарвлення.

Пасіон за Матвієм є одним з найбільших творів Баха і триває близько 3 годин. Цей твір — величне музичне дійство, сповнене глибокого символізму і народжене генієм.

Колективи: Молодіжний симфонічний оркестр "INSO-Львів", Львівська державна академічна чоловіча хорова капела "Дударик"
Виконавці: Тетяна Вахновська
Концертні організації: Львівська обласна філармонія
Джерело: Львівська обласна філармонія

      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове




File Attachment Icon
110816_110.jpg