Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..." | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Віталій Пальчиков:
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
2 жовтня 2024, середа
Поширити у Facebook

18 та 20 жовтня у Національній опері України відбудеться прем'єра опери Джузеппе Верді "Трубадур".

У якості постановника театр запросив відомого українського театрального режисера Віталія Пальчикова.
Підготовка до перших показів набирає обертів, тож редакція сайту розпитала його про нову версію вердіївського шедевру.   
   
 
– Пане Віталію, як режисер-постановник, Ви маєте чималий і вельми різноманітний творчий доробок: від «Дон Жуана» В. А. Моцарта до мюзиклу "School of Rock" («Школа Року»)» Е. Л. Веббера.

Чим Вас привабив вердіївський «Трубадур»?
 
 – Геніальна музика і дуже складний сюжет. Це лабіринт, у якому надзвичайно цікаво як блукати, так і знайти спосіб вийти з нього.

Тож пропозиція Анатолія Солов'яненка поставити цей твір у Національній опері України була дуже вчасною. Вдячний за довіру!
 
 – Якою буде постановка в нашому театрі: модерновою чи наближеною до історичного часу?
 
 – Скоріше, стилізація того періоду, в якому відбуваються події «Трубадура». Ми не музей, не можемо скопіювати тогочасний простір. Але декорації та костюми створює самобутня художниця Марія Левитська, тому я впевнений, що результат буде чудовим.
 
 – Спробуємо обійтися без спойлерів, але все ж таки… Про які режисерські прийоми Ви вже можете розповісти? Чим плануєте інтригувати сучасного глядача?
 
– Безумовно, світлом. Транформацією предметів, сценографічних елементів, їхнім рухом у сценічному просторі. Тією роллю, яку вони відіграватимуть.

Це дещо на кшталт ланцюга – своєрідного символу пристрасті, ревнощів, кохання, що зв'язав героїв, – він буде тягнутися, в прямому та переносному сенсі, через усю оперу; або ж клітки, яку на продаж виготовляють цигани, не здогадуючись, хто в ній згодом опиниться. 

Це буде емоційна, жива постановка, назвемо її «гіперболізованою реальністю». Разом із артистами - а усі вони безперечні "величини" своєї справи -  шукатимемо психологічно глибокі образи. Стояти і холодно співати ніхто не буде.
 
 – Чи плануєте зміни у лібрето? Можливо, когось з головних  героїв залишите живим?:)
 
 – Практично ніколи не змінюю лібрето і намагаюсь ніколи не змінювати музичний матеріал. Хіба що використовую доволі традиційні купюри (наприклад, скорочення стретт), над якими ми вже попрацювали з диригентом-постановником вистави Миколою Дядюрою.

А з приводу того, чи хтось виживе, я думаю, що скоріше ні. Навпаки, можливо, окрім головних героїв, помре ще хтось (сміється).

Я зовсім не кровожерливий, але несподіванка на знавців все ж очікуватиме.
 
 – Помста, кохання, невідворотність долі... Під час нашої першої розмови я почула від Вас важливе слово «одержимість». То про що ж буде Ваш «Трубадур»? Як Ви б визначили головну ідею постановки?
 
 – Саме так, ідею фанатичної одержимості я взяв за основу. Це рушійна сила практично для кожного з персонажів. Коли людина, наче сліпа, не гребуючи нічим, попри все, йде до своєї, часто жахливої, мети.
 
 – Яка мораль цієї історії? У наші надскладні часи мимоволі напрошуються аналогії.
 
 – Наша постановка – своєрідне дослідження фанатизму, попередження про його наслідки. Адже можна бути одержимим, але будувати й творити, а можна навпаки – руйнувати та знищувати.
 
 – Можливо, залишите хоч вогник надії?
 
– Я позитивний режисер, це глядачі бачать з моїх постановок. Тож світлий промінець, що дає нам надію на майбутнє, віру в те, що життя ніколи не закінчується, обов’язково буде.

Хіба ж кохання – це не він?





Автор: Ярослава Барінова
Джерело: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка



Інші:

Музика без бар'єрів: у Запорізькій обласній філармонії дбають про доступність для всіх
ЗОРЯНА КУШПЛЕР: про смерть опери, культурне самозванство та надлюдські здібності Пласідо Домінго
«Я живу й працюю в Україні, бо це мій творчий дім», — Раду Поклітару
Сергій Леонтьєв: «Створювати красу навіть у темні часи»
«З дитинства не уявляв себе в іншій професії — тільки у музиці»
"Твори сучасних українських композиторів дуже резонують із сьогоденням" — Юлія Ткач
У новий сезон з новим керівником: що чекає на глядачів Сумського театру ім. Щепкіна
«Філармонія має бути привабливою та популярною, щоб сюди хотілося повертатися»
«Після нашої Перемоги ми отримаємо великий шанс на відродження нашої культури»
Танцівник-розвідник. Як балет допоміг вижити у Серебрянському лісі?
«Уявіть собі своє життя без музики. Можете? Ото ж бо!»
Саша Андрусик, агенція "Ухо": "Сьогодні ми живемо серед розмов, що обірвалися"
Володимир Козлов – зірка «Схід-Опери»
Від Братів Гадюкіних до Ллойда Вебера
Режисерка Оксана Дмітрієва: «У Європі дуже мало українського продукту, нам треба вигризати цю територію»
«Люди втомилися від знецінення. Їм потрібне світло в кінці тунелю»
Юрій Федоряка, директор Черкаської обласної філармонії
У чому суперсила українського фольклору? Ганна Гриніва в інтерв'ю із Захаром Давиденком
Оперна співачка Монастирська: Європейцям набридла війна в Україні, їм усе одно, чи віддамо ми Крим
Роман Григорів: «Я граю на груді металу, але мистецтво — перемагає»
"Білоус забрав із театру 23 вистави"
«Зараз у нас є одна мотивація на всіх – робити все для того, аби допомагати ЗСУ»
Директор Метрополітан-опера Пітер Ґелб : ”Я не хочу мати культурні зв’язки з убивцями. Тому я повністю припинив таку співпрацю”
Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
33.jpg