"Три С" як новий формат | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Пірієв Олександр Валерійович
Ткаченко Дмитро
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Муніципальний камерний хор
Гобдич Микола
Шейко Володимир
Сильвестров Валентин Васильович
Скорик Мирослав Михайлович
Станкович Євген Федорович
"Три С" як новий формат
Об’єднати Скорика, Станковича і Cильвестрова в одному проекті — було неабиякою сміливістю, навіть певною провокацією
13 листопада 2017, понеділок
Поширити у Facebook

Легендарні композитори — Мирослав Скорик, Євген Станкович і Валентин Сильвестров нині є гордістю не лише української, а й світової культури! Кожен із маестро — самобутній, неповторний, геніальний, увінчаний найвищими званнями й нагородами. Об’єднати цих трьох абсолютно різних митців в одному проекті — було неабиякою сміливістю, навіть певною провокацією. Водночас це був і дуже вдалий піар-хід, підкріплений грамотною та ефективною рекламною кампанією.

Цей арт-проект проходив без жодної державної підтримки, зокрема мінкульту України, — так і в залі — жодного його представника!

Нагадаємо, «Три С»: Скорик — Станкович — Cильвестров» — це абсолютно новий формат просування кращих досягнень сучасного українського музичного мистецтва, що вражав своїм масштабом (концерти відбувалися впродовж 2016—2017 рр. по різним регіонам України). Можна з впевненістю говорити проте, що наша національна музична класика отримала дуже широку аудиторію. І, що показово — це не суто комерційний, а, перш за все, соціально спрямований проект з чітко орієнтованим музично-просвітницьким меседжем і програмою. Оскільки, презентація музики видатних вітчизняних композиторів в Україні — це і формування нової слухацької аудиторії, і розширення географії шанувальників української класики, і формування гарного смаку.

«Хоча цей арт-проект проходив без жодної державної підтримки, зокрема мінкульту України, — так і в залі — жодного його представника! Звичайно, позавчора був ювілей Опери, і всі чиновники були там. «Народ ставиться з розумінням» до того, що через день ходити в Оперу, хоч і на зовсім іншу програму, мінкультівцям не під силу. Тим, більше, що вони вважають цей проект комерційним, адже одним з важливих і знакових його досягнень є підтримка з боку меценатів і соціально-відповідального бізнесу, які попри відсутність Закону про меценатство (прямий обов’язок створення та прийняття якого лежить на Мінкульті) продовжують/намагаються підтримувати НАЦІОНАЛЬНУ культуру та її велетнів. У даному випадку — Скорика, Станковича, Сильвестрова та музику.


Попри все — проект існує. Респект усім, хто над ним працював: ініціатор-продюсер і віолончеліст Олександр Пірієв і команда (див. фоторепортаж «Стильно і сучасно» від газети «День» — постійного й надійного медіа-партнера проекту)», — написала на своїй сторінці у facebook Ольга СТЕЛЬМАШЕВСЬКА.


У Національній опері України був аншлаг. Публіка зібралася найрізноманітніша: відомі діячі культури, дипломати, бізнесмени... Утім, розчарованих не було: кожен твір викликав шквал оплесків і справжню бурю овацій. Проте й це до певної міри було прогнозованим: першокласні музиканти грали твори, не раз апробовані виконавцями й публікою: композиції Мирослава Скорика і Євгена Станковича в же звучали в рамках фестивальних імпрез. Твори Валентина Сильвестрова також виконувалися під час недавніх ювілейних урочистостей (до 80-річчя майстра). Номери чергувалися за принципом контрасту, проте цей калейдоскоп дивовижним чином виструнчився у єдине драматургічне ціле.

Відкрила вечір дуже ефектна, святкова симфонічна мініатюра Є. Санковича «Ханука», зіграна Симфонічним оркестром Національної радіокомпанії під орудою Володимира Шейка — це було прозоро, делікатно, з палітрою «чистих тембрів».

Два Каприси з однойменного циклу М. Скорика в його дотепній оркестровці сприймалися на диво по-сучасному, як кадри кінохроніки. А ось Концерт № 2 для скрипки з оркестром Дмитро Ткаченко (цьому видатному віртуозу твір присвячено) зіграв його просто «на розрив мізків» — так трагічно, надривно промовляла його скрипка, що годі було втримати сльози..

У другому відділі на авансцену вийшов славетний камерний хор «Київ» (керівник Микола Гобдич). У їх виконанні прозвучали фрагменти з циклу В. Сильвестрова «Майдан-2014» і два хори Є. Станковича: філософський псалом «Які любі оселі Твої» та запальний «Танок» — справжнє театралізоване запальне дійство. Вишукана «Тиха музика» В. Сильвестрова — прозора й меланхолійна — зачарувала делікатною мелодійністю й витонченістю. Увінчав програму динамічний, сповнений впізнаваних інтонацій Концерт № 2 для віолончелі , натхненно зіграний Олександром Пірієвим (йому цей твір присвячено).

Захопленню слухачів не було меж, музикантів вітали стоячи. Тож шлягерна «Мелодія» М. Скорика, зіграна О. Пірієвим на «біс», стала переконливим знаком оклику цієї видатної музичної події, що цілком заслужено претендуватиме на звання знакової і стане окрасою фондових записів Національного радіо


Автор: Ірина СІКОРСЬКА
Фото: Руслан КАНЮКА
Колективи: Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України, Муніципальний камерний хор "Київ"
Виконавці: Олександр Пірієв, Дмитро Ткаченко
Диригенти: Микола Гобдич, Володимир Шейко
Композитори:Валентин Сильвестров, Мирослав Скорик, Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Газета "День"





Інші:

Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
21.jpg