До Києва зі Львова через Угорщину | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
До Києва зі Львова через Угорщину
Ермінь Йожеф
Пірієв Олександр Валерійович
До Києва зі Львова через Угорщину
Йожеф Ермінь
5 листопада 2016, субота
Поширити у Facebook

Із 2014 року портал Music-Review Ukraine (керівник – Олександр Пірієв) розпочав у столиці новий культурно-мистецький проект «Нова філармонія», орієнтований на класичну музику. Організатори поставили перед собою мету професійно пропагувати музичну культуру в Україні та за її межами.

У 2016 році для досягнення максимальної концертної активності творчі сили було об’єднано з командою UKR Artists. Результат діяльності такого тандему не змусив довго чекати.

 Йожеф Ермінь

Цьогорічний третій концертний сезон уже потішив своїх шанувальників програмами «Парад солістів», Latin Jazz Night – у виконанні Київського квартету саксофоністів та «Мадярський сувенір» – речиталь Йожефа Ерміня. А заплановано ще концерт львівського ансамблю солістів Leopolis із програмою з творів С. Рахманінова та концерт Київського струнного квартету.

Автори проекту піклуються про якомога ширшу географію таких мистецьких акцій. Так, львівський піаніст Йожеф Ермінь зіграв свою сольну програму у столичному Будинку актора, яку напередодні виконав у Ніжинській дитячій музичній школі. Маючи за плечима прекрасну виконавську школу, він гастролює по світу як соліст, камерний виконавець, акомпаніатор із величезним репертуаром. У мистецьких колах піаніст відомий, перш за все, як пропагандист та вмілий інтерпретатор музики ХХ століття.

У його репертуарі знаходимо сучасні твори, які вимагають неабиякої технічної вправності: Klavierstucke Карлгайнца Штокгаузена, «20 поглядів на немовля Ісуса» Олів’є Мессіана. Але вагому частку складають також роботи українських композиторів. Немало фортепіанних творів було написано і присвячено йому як першому виконавцю. Саме за активне пропагування української музики його було нагороджено премією імені Лева Ревуцького (1993) та премією імені Станіслава Людкевича (2003).

Й. Ермінь – постійний учасник міжнародних фестивалів. А приїзд маестро до Києва – це велика мистецька подія.

Йожеф Ермінь має угорське коріння, тож сама назва програми «Мадярський сувенір» викликала інтерес. Але грав він різностильову та різножанрову програму, яка не обмежувалася роботами мадярських композиторів. Перші твори концерту окреслили музичну панораму останнього століття.

Соната № 1, ор. 22 Альберто Хінастера – аргентинського композитора – прозвучала яскраво та ефектно. Виконавець уміло дібрав темпи, в яких продемонстрував блискучу віртуозну техніку токатного типу та майстерне володіння звуком. У професійній інтерпретації слухачі відчули нестримні латиноамериканські ритми поряд із тремтливим piano ліричних тем. Іншим національним колоритом був пронизаний твір Богдани Фроляк Stück. Робота сучасної української композиторки відтворювала коломийкові ритми та дала змогу продемонструвати володіння тембровими властивостями інструменту.


Наступна частина концерту була представлена творами угорських композиторів. 7 п’єс, ор. 11 Золтана Кодая відтворювали фольклорні мотиви секейського народу, що втілювалися у квазіфлейтових награваннях. Центральний номер циклу «Епітафії» – виконавець присвятив пам’яті Віталія Кирейка, який нещодавно пішов із життя. Цей твір маловідомий і його мало хто виконує, тож публіка сприйняла його особливо. Продовжила концертну програму Соната, ор. 80 Бели Бартока. Композитор уміло поєднав у творі фольклорний матеріал із сучасними техніками. Майстерно відтворені специфічні інтонаційні звороти, імітація народних награвань і танцювальна ритміка проникали крізь полішарову фактуру.

А суто романтичним був завершальний блок концерту. Сім фантазій, оp. 116 Йоганнеса Брамса та Фантастичні п’єси, ор. 12 Роберта Шумана продемонстрували ретельне прочитання авторського тексту, відшліфовану агогіку та м’яке туше, що дозволило втілити різноманітні характери, тонкі нюанси музичних образів.

Зачарована публіка довго не відпускала музиканта зі сцени. На знак подяки за бурхливі овації Йожеф Ермінь виконав «на біс» твір «Аве Марія» Ференца Ліста, й це стало музичною родзинкою вечора.

Так відбувся музичний діалог століть, стилів і національностей, який можна завершити словами Йожефа Ерміня: «Не поділяю музику на старовинну і сучасну. Для мене вона є хороша і погана».


Автор: Олена ПРОКОПОВА
Фото: Юрій Тоцький
Виконавці: Йожеф Ермінь
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Концертний зал Будинку актора
Джерело: "Культура і життя"



Інші:

БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
17.jpg