Тенор і педагог без меж! | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Тенор і педагог без меж!
Коробка Тетяна Сергіївна
Тенор і педагог без меж!
1 червня відомому тенору Степану Фіцичу виповнилося б 65
31 травня 2016, вівторок
Поширити у Facebook

На жаль, два роки тому 8 червня земне життя оперного співка обірвалося...

Степан Фіцич

Бувають  такі періоди, коли важко знайти свій шлях. За якимось дивом саме у часи найбільшого емоційного відчаю Господь посилає нам людей, що своєю позитивною енергією, талантом, вірою у краще осяюють наше життя. Одним із таких неосяжних див була для мене зустріч зі Степаном Миколайовичем.

Років  десять тому я, ще студентка консерваторії, почула на прослуховуванні у капелу «Думка» Мирославу Солов’яненко (дівчину з чудовим і приємним голосом).  Спитала   про її викладача. Дізнавшись номер класу С.Фіцича в Університеті культури та графік занять, я попрямувала на прослуховування. Урок проводив коренастий чоловік з веселим і добрим поглядом, дуже артистичний у кожному своєму русі. Я зізналася, що дуже хочу співати. Він погоджується мене прослухати. Степан Миколайович розспівує мене, паралельно робить деякі зауваження (влучні, образні), що спонукають до активної власної роботи й пошуку. Починаю співати твори. За фортепіано концертмейстер Микола Чикаренко з першої і до останньої ноти невідривно підтримує музичним супроводом та позитивним ставленням. А прослуховування перетворюється на творче заняття. Наприкінці чую: «У вас чудовий голос, польотний. Вам треба займатись. Приходьте на заняття». Вважаю ту зустріч подарунком долі, а відомий  оперний співак повірив у мене!

Розпочалися наші  регулярні репетиції. Завжди Степан Миколайович працював на повну силу, цілком віддаючись педагогічній справі. Кожна нота, що не подобалась маестро, до останнього ним виборювалась. У хід йшли приклади, метафори. Він міг заставити учнів мичати, як молодий бугай, міг запропонувати уявити себе скрипкою саме зі срібним звучанням; міг заставити повторити механізм рвотного рефлексу, що, до речі, дійсно відкриває гортань. Фантазія Степана Миколайовича не мала меж! Не мав меж і час роботи. Якщо вчитель не поспішав на репетицію або спектакль у Національній опері, заняття над твором могли тривати по кілька  годин. У роботі він завжди приділяв увагу красивому тембру, диханню, чистоті інтонації, грамотному опрацюванню тексту, артистизму. Він шукав певний сенс у кожній фразі та в цілому творі і привчав до цього нас. Степан Миколайович ніколи не просив повторювати манеру співу за ним.

Найголовніше у його роботі з учнями було величезне бажання навчити, направити, допомогти знайти у вокалі і у житті саме своє. Для мене заняття зі Степаном Миколайовичем були не лише уроками з постановки голосу. Це були заняття з постановки сильної і творчої особистості на життєвому шляху. Він був тією рушійною силою, що заставляла нас, його учнів, вірити у власні сили і починати діяти.

Степан Миколайович був яскравою людиною, доброю, талановитою, артистичною. Здавалося, що він ніколи не зупинявся у своєму самовдосконаленні. Він працював над своєю вокальною формою, цікавився різними аспектами суспільного життя та культури, умів бути зібраним, серйозним, однак у будь-яку мить міг розсмішити дотепним жартом. Пам’ятаю, як він переповідав діалог зі знаним хоровим диригентом і педагогом Павлом Муравським, якому було біля дев’яносто п’яти років, а Фіцичу — під шістдесят. Зі слів Степана Миколайовича, їхні дачі були поряд. Якось Павло Іванович каже: «Коли ми з тобою постаріємо і підемо на пенсію, то будемо тут садити часничок...». Ми всі розходилися сміхом. І хто ж міг тоді подумати, що життєвий шлях цих двох геніальних людей завершиться в одному й тому самому році? Душу наповнює світлий сум...

  Розповідав Степан Миколайович і про свої поїздки на Святу Землю на Пасху. Було помітно, що ця тема була для нього дуже хвилюючою...

Фіцич завжди був щирим. Умів співпереживати, давати цінні поради. Пам’ятаю його очі — веселі, добрі, з м’якою, ніби батьківською, теплотою. І голос — сильний, енергетично наповнений, природний і живий...


Автор: Тетяна Коробка
Виконавці: Тетяна Коробка
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
20.jpg