Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
Линів Оксана
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
4 серпня 2017, п'ятниця
Поширити у Facebook

Імена видатних українців та українок, немов загублені листи, постійно шукають дорогу до свого адресата. Оксана Линів – ім’я, яке в Україні тільки розпочинає свій тур на шпальтах головних інформаційних порталів, одночасно як Європа та весь світ вже роками змагаються за право співпраці із молодою українкою!



Кожне рішення, яке було прийняте Оксаною на її шляху із раннього дитинства відрізняло дириґентку від інших і в сукупності сформувало неймовірно унікальну українську особистість, якою Оксана є сьогодні.

Опираючись на концепцію «подвійного кола» у однойменній новелі із роману «Вершники» українського письменника Юрія Яновського, досягнення Оксани Линів у диригентській справі також можна окреслити декількома колами.

«Першим колом» Оксани є сім’я: родинне тепле середовище, де у кращих умовах міцніло та розвивалося прагнення займатися музикою. У час молодої Незалежності кожен думав не за естетичні цінності, чи навіть не за те, чим він би хотів займатися – просто хотілося вижити. Проте, незважаючи на «невідповідний час», сім’я музикантів не тільки не втратила зв’язок із музичними цінностями, вона їх розвивала: батько – керівник хору, який сам і створив, мати – вчителька фортепіано у музичній школі. Проживаючи у м. Броди Львівської області, у якому відсутні серйозніші музичні установи, Оксана Линів навчалася музики у батьків, маючи під руками музикознавчі книги, ноти, ілюстрації та пластинки. У одному з інтерв’ю вона зізнається, що, почувши як на одній із пластинок звучить оркестр, вона не змогла втамувати емоції, можливо, всередині відчуваючи, що візьметься за цю справу всім серцем та розумом.

«Другим колом» стали львівські музичні навчальні заклади, що відкрили масштабно більші межі музики та взаємодії з нею для молодої дівчини. Отож, спочатку Дрогобицьке музичне училище, потім переведення до Львівського музичного училища, яке вона закінчила на народному факультеті із факультативним фортепіано. Опісля – Львівська національна академія імені М. Лисенка. Туди Оксана вступає вже як диригентка. Поради багатьох після державного іспиту із диригування в училищі обрати саме такий шлях спочатку здивували її, проте ось тут Оксана здійснила своє перше визначальне рішення, яке скерувало її у напрямі до світового визнання – вона вирішила боротися за можливість навчатися як диригентка і виборола його!

До сьогодні у музичній академії регулярно вивішують плакати про міжнародні конкурси, додаючи подекуди брошури та інформацію для подання заявок, проте чи не кожен проходить із холодним поглядом біля них, навіть не думаючи, що у нього є шанс.

Ось «третє коло» – Європейська платформа, на яку Оксана хоч ще невпевнено, але не збавляючи «хочу!», попрямувала. Так, вона звернула увагу, зрозуміла, що може подати заявку, змогла вирішити всі проблемні деталі умов конкурсу і, що найголовніше, поїхала на Міжнародний конкурс імені Густава Малера у Німеччину, де вона виборола третю премію. Це рішення стало чи не вирішальним у її житті. Після нього Оксана змогла отримати стипендію і стати асистенткою диригента Джонатана Нота у Бамберзькій філармонії, а пізніше навчатися у Вищій школі музики імені Карла Марія фон Вебера. Вона відгукнулася на запрошення диригувати в Одеському оперному театрі, захопивши всіх своєю нестримною енергією та продириґувавши там п’ять років. Але Оксана відчувала, що це не останнє її диригентське місце – її запрошено як музичного асистентка генерального музичного директора Кирила Петренка та диригента у Баварській державній опері.

І тут можна окреслити «четверте коло» – Оксана Линів погоджується залишити комфортну високу посаду в Одесі. Вона стає асистенткою диригента. Оксана Линів знову ж таки підтверджує, що вона – музикант, який потребує руху, розвитку, неймовірної динаміки та змін, як і будь-який музичний твір, не знаючи останньої ноти – як і будь-який творець-композитор.

Сьогодні Оксана Линів – це головний диригент опери Ґраца та філармонійного оркестру Ґраца. Її концертний графік заплановано на декілька років наперед із великою кількістю постановок із найкращими оркестрами Європи. Оксана Линів є автором ідеї створення масштабного фестивалю LvivMozArt, який присвячений особі Франца Ксавера Моцарта, несправедливо забутого, на подив диригентки, як в Україні, так і в Європі композитора. Вона прикладе всі зусилля щоб це змінити, наголошуючи на тому, що музику в Україні потрібно лише підштовхнути, щоб вона із все більшим імпульсом взаємодіяла із Європою. Насправді, говорить Оксана, класична музика не має кордонів, а цей музичний фестиваль лише перший крок до їх руйнування у людській свідомості.




Автор: Петро Жеруха
Диригенти: Оксана Линів
Джерело: Moderato







Інші:

Впливають рухи пальців
Мрії, сни і блаженні миті народження мелодії
7 проблем, у вирішенні яких допоможе музика
"Наші музи стоять разом із харківськими гарматами". Історії музикантів університету мистецтв, які повернулися до Харкова
Повернути з імперського небуття автора першої української симфонії. Святкуємо 280 років композитору Максиму Березовському
"Емоції друзів". У Херсоні презентували виставковий проєкт про міста України
Мозок музиканта: наука довела, що біль вони відчувають інакше
FROM KYIV – TO THE WORLD
ОДЕСЬКА ОПЕРА. ART & DIGITAL
Денис Січинський - «український Шуберт»
Бібліотека в епоху змін: збереження спадщини
Згадуємо Костянтина Огнєвого
Згадуємо Анатолія Солов’яненка
Закарпатський народний хор запрошує на свої головні ювілейні події
Митець, що чув музику кольорами: чому Литва вважає Мікалоюса Чюрльоніса національним героєм
Фондова колекція Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові
Презентовано документальний фільм «Не так, як раніше» про лікарів НДСЛ «Охматдит»
20 вересня 112 років тому народився Володимир Цісик
«Київська пектораль»: бути чи не бути?
15 вересня виповнюється 133 роки від дня народження Михайла Гайворонського
12 вересня – народився Олександр Кошиць (1875 -1944 рр.)
10 вересня день пам'яті Станіслава Людкевича
Найвідоміший американський маестро з українським корінням: 107 років тому народився Леонард Бернстайн
Чому провідний театр США ставить оперу про викрадених українських дітей?
Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію
Згадуємо Володимира Верменича
«Світ містики»: французька, литовська та українська музика у програмі піаніста-дослідника Юсуке Ішії
Маестро Павлу Муравському (Моравському) виповнилось би 111 років
Як працює Київська мала опера на Лук'янівці: від кінця XIX століття до концертів сьогодення
Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
      © 2008-2025 Music-review Ukraine