Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
Линів Оксана
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
4 серпня, п'ятниця

Імена видатних українців та українок, немов загублені листи, постійно шукають дорогу до свого адресата. Оксана Линів – ім’я, яке в Україні тільки розпочинає свій тур на шпальтах головних інформаційних порталів, одночасно як Європа та весь світ вже роками змагаються за право співпраці із молодою українкою!



Кожне рішення, яке було прийняте Оксаною на її шляху із раннього дитинства відрізняло дириґентку від інших і в сукупності сформувало неймовірно унікальну українську особистість, якою Оксана є сьогодні.

Опираючись на концепцію «подвійного кола» у однойменній новелі із роману «Вершники» українського письменника Юрія Яновського, досягнення Оксани Линів у диригентській справі також можна окреслити декількома колами.

«Першим колом» Оксани є сім’я: родинне тепле середовище, де у кращих умовах міцніло та розвивалося прагнення займатися музикою. У час молодої Незалежності кожен думав не за естетичні цінності, чи навіть не за те, чим він би хотів займатися – просто хотілося вижити. Проте, незважаючи на «невідповідний час», сім’я музикантів не тільки не втратила зв’язок із музичними цінностями, вона їх розвивала: батько – керівник хору, який сам і створив, мати – вчителька фортепіано у музичній школі. Проживаючи у м. Броди Львівської області, у якому відсутні серйозніші музичні установи, Оксана Линів навчалася музики у батьків, маючи під руками музикознавчі книги, ноти, ілюстрації та пластинки. У одному з інтерв’ю вона зізнається, що, почувши як на одній із пластинок звучить оркестр, вона не змогла втамувати емоції, можливо, всередині відчуваючи, що візьметься за цю справу всім серцем та розумом.

«Другим колом» стали львівські музичні навчальні заклади, що відкрили масштабно більші межі музики та взаємодії з нею для молодої дівчини. Отож, спочатку Дрогобицьке музичне училище, потім переведення до Львівського музичного училища, яке вона закінчила на народному факультеті із факультативним фортепіано. Опісля – Львівська національна академія імені М. Лисенка. Туди Оксана вступає вже як диригентка. Поради багатьох після державного іспиту із диригування в училищі обрати саме такий шлях спочатку здивували її, проте ось тут Оксана здійснила своє перше визначальне рішення, яке скерувало її у напрямі до світового визнання – вона вирішила боротися за можливість навчатися як диригентка і виборола його!

До сьогодні у музичній академії регулярно вивішують плакати про міжнародні конкурси, додаючи подекуди брошури та інформацію для подання заявок, проте чи не кожен проходить із холодним поглядом біля них, навіть не думаючи, що у нього є шанс.

Ось «третє коло» – Європейська платформа, на яку Оксана хоч ще невпевнено, але не збавляючи «хочу!», попрямувала. Так, вона звернула увагу, зрозуміла, що може подати заявку, змогла вирішити всі проблемні деталі умов конкурсу і, що найголовніше, поїхала на Міжнародний конкурс імені Густава Малера у Німеччину, де вона виборола третю премію. Це рішення стало чи не вирішальним у її житті. Після нього Оксана змогла отримати стипендію і стати асистенткою диригента Джонатана Нота у Бамберзькій філармонії, а пізніше навчатися у Вищій школі музики імені Карла Марія фон Вебера. Вона відгукнулася на запрошення диригувати в Одеському оперному театрі, захопивши всіх своєю нестримною енергією та продириґувавши там п’ять років. Але Оксана відчувала, що це не останнє її диригентське місце – її запрошено як музичного асистентка генерального музичного директора Кирила Петренка та диригента у Баварській державній опері.

І тут можна окреслити «четверте коло» – Оксана Линів погоджується залишити комфортну високу посаду в Одесі. Вона стає асистенткою диригента. Оксана Линів знову ж таки підтверджує, що вона – музикант, який потребує руху, розвитку, неймовірної динаміки та змін, як і будь-який музичний твір, не знаючи останньої ноти – як і будь-який творець-композитор.

Сьогодні Оксана Линів – це головний диригент опери Ґраца та філармонійного оркестру Ґраца. Її концертний графік заплановано на декілька років наперед із великою кількістю постановок із найкращими оркестрами Європи. Оксана Линів є автором ідеї створення масштабного фестивалю LvivMozArt, який присвячений особі Франца Ксавера Моцарта, несправедливо забутого, на подив диригентки, як в Україні, так і в Європі композитора. Вона прикладе всі зусилля щоб це змінити, наголошуючи на тому, що музику в Україні потрібно лише підштовхнути, щоб вона із все більшим імпульсом взаємодіяла із Європою. Насправді, говорить Оксана, класична музика не має кордонів, а цей музичний фестиваль лише перший крок до їх руйнування у людській свідомості.




Автор: Петро Жеруха
Диригенти: Оксана Линів
Джерело: Moderato



Додати: Share on Facebook




Інші:

До 150-річчя від дня народження Євгена Купчинського
"Стрес я залишаю в театрі". Прима нью-йоркського балету поділилася правилами здорового способу життя
Згадаємо Андрія Іщенка
Духові інструменти: загадки саксофона
Польські пісні Шопена – українською
Львів, Європа і – світ
17 серпня - 75 років Мусліму Магомаєву
"Котяча фуґа" та її історія
Скромного українського співака визнали одним із найкращих тенорів світу
Стравінський у ПАР: композитор, який кинув виклик апартеїду
Оксана Линів: українка на чолі кращих оркестрів Європи
Рахманіновські гостини
Ромський піаніст – Дьордь Цифра
Ваґнерівський фестиваль у Байройті: з червоним килимком і без скандалів
Україномовна опера: загибель відкладається?
Молода українська скрипалька діагностує інструменти Страдіварі, Аматі та Гварнері
Класична італійська опера. Ази та аналогії з сьогоденням
Джордж Гершвін: 80 роковини смерті відомого композитора
Основоположник династії музикантів
Заняття класичною музикою – це не так складно
Потрібне перезавантаження
Україна у звуках: забуті народні музичні інструменти
Історія піаніста, якого могло не бути
Опера в свинарнику: європейські рецепти відродження малих українських міст
Як музика зустрічає розум?
Родом з України: українське коріння композитора Ігоря Стравінського
Що робить Віденську Оперу найпопулярнішою і визнаною у всьому світі?
Яку історію має будинок Полтавської філармонії
Між дерев співається найкраще
ODESSA CLASSIC 2017: в Одессе проходит Международный музыкальный фестиваль
Насолода «живим звуком»
Священик, композитор, диригент, член Української Національної Ради ЗУНР Остап Нижанківський
Пам’ять про автора українського гімну Михайла Вербицького потрібно повернути в Україну – дослідниця
Київському оркестру New Era Orchestra виповнилося 10 років
Зробиш бандуру — візьмемо: як «посвячують» у сучасних кобзарів
Посол і меценат української культури
Музична зброя України: тулумбас викликає дощ, а звуками дримби лікують хворих
Як народилася пісня «Рідна мати моя»?
Симфонічний оркестр Вінницької філармонії відкрив фестиваль П. І. Чайковського та Н. Ф. фон Мекк
У Чернівцях була своя консерваторія
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове