На три голоси | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
На три голоси
Мірошниченко Євгенія Семенівна
Ходакова Тамара Анатоліївна
Терещенко Оксана
Ковнір Сергій
Королько Наталія
На три голоси
У Києві відбувся вечір пам’яті Євгенії Семенівни Мірошниченко
3 травня 2011, вівторок
Поширити у Facebook

 Євгенія МірошниченкоДва роки тому 27 квітня не стало видатної української співачки, багаторічної солістки Державного академічного театру опери і балету ім. Т.Г. Шевченка Євгенії Семенівни Мірошниченко.

Серед вітчизняних вокалістів вона – одна з не багатьох, про кого ще за життя складали легенди.

Улюблена учениця Марії Донець-Тессейр, кумир оперних фанатів по всьому світі, вона диктувала свої «правила гри» режисерам і диригентам.

Завдяки надприродному голосу (колоратурне сопрано) і самовідданому ставленню до роботи їй все дозволялось і абсолютно все пробачалося.

Відхід Євгенії Семенівни в кращий з світів – це, зрештою, остаточне завершення епохи оперних зірок.

На кафедру сольного співу Київської державної консерваторії Мірошниченко прийшла у 1980 році, коли їй було вже майже 50. Останні три десятиліття життя вона «випікала» молоде покоління співаків для вітчизняних театрів, головним чином – для рідної Національної опери.

Зважаючи на те, що й там для усіх не вистачало місця, в останні роки Євгенія Семенівна докладала неймовірних зусиль для створення власного музичного театру – Малої опери. Цій ідеї присвоїли ім’я Євгенії Мірошниченко, проте театру досі немає...

Раїса Недашківська запалює свічку пам'яті Євгенії МірошниченкоНа концерті у залі Фонду сприяння розвитку мистецтв, що відбувся у рамках другого сезону концертного циклу Music-reveiw WEEKEND, «школу Мірошниченко» представляли троє її учнів – вокалісти з дуже різними голосами, репертуарними пріоритетами та артистичним характерами.

А відкривали і закривали вечір спогади Раїси Недашківської – народної артистки України, близької подруги Євгенії Семенівни.

Недашківська із сльозами на очах запалила свічку, встановила її під портретом Мірошниченко та, вплітаючи в патетичну розповідь поетичні рядки, створила особливу атмосферу таїнства, яке можливе тільки серед споріднених душ.

Близько десятиліття тому сопрано Оксана Терещенко блискуче співала у численних новаторських виставах Оперної студії НМАУ та незалежних проектах (варто згадати хоча б постановку Миколою Третяком «Маври» Стравінського).

Проте прив’язаність до величезної сцени Національної опери (Оксана Терещенко – її штатна солістка) і звичка голосом «заповнювати» зал не найкращим чином позначилися на співі у камерному форматі.

Можливо, це був просто не її день, можливо, подіяло хвилювання перед відповідальним виступом, але Оксана Терещенко так і не змогла опанувати власний голос.

Співає Оксана Терещенко

Особливо це відчувалося у тихих, «зникаючих» фрагментах арії Марфи («Царева наречена»), каватини Лючії («Лючія ді Ляммермур») та двох українських народних піснях – «Вишиванка» (обр. М. Стецюна) та «Серед села дичка» (обр. Д. Задора), тоді як кульмінації, навпаки, форсувалися.

Піаністка Світлана Орлюк чуйно реагувала на кожний порух голосу Оксани, виконавши надзавдання концертмейстера – бути опорою і підтримкою соліста, а нерідко й рятівником. Зрештою, таке може трапитися (і постійно трапляється!) з кожним, і нерідко саме невдачі стають для солістів потужним стимулом для творчого руху вперед.

Співає Сергій КовнірМолодий бас Сергій Ковнір, теж соліст Національної опери, обмежив свій виступ романсами й піснями у супроводі піаніста Костянтина Фесенка.

Його гнучкий, вільний, багатий нюансами голос звучав надзвичайно природно як у романсі «Благословляю вас, леса» Чайковського, так і в традиційному українському репертуарі – солоспіві «Реве та стогне Дніпр широкий» Лисенка, народних піснях «Ой, не стелися хрещатий барвінку» (обр. М. Лисенка) та «Одна гора високая...».

Досягнення «ефекту природності», майже «розмовності», коли музика знаходить прямий шлях «від серця до серця» - одна з найбільших чеснот артиста.

Сьогодні Сергій Ковнір – не лише переможець численних міжнародних конкурсів і виконавець провідних партій на головній музично-театральній сцені України, а й може похвалися виступами на Зальцбурзькому оперному фестивалі.

Співає Тамара ХодаковаПостійна учасниця концертів в рамках циклу Music-review WEEKEND сопрано Тамара Ходакова в останні роки життя Євгенії Мірошниченко була її найближчим асистентом.

Навчаючи студентів, молода співачка і сама навчалася, здобуваючи неоціненний досвід, відзначений цього року Премією ім. Л.М. Ревуцького. Тамара Ходакова стоїть в ряду кращих солісток Муніципальної опери – цей театр для неї і робота, і дім.

А головне, що у цьому невеличкому і за статусом «неголовному» театрі не втомлюються шукати, експериментувати та робити Живі вистави.

Тим прикметніше, що для концерту пам’яті Вчителя Тамара обрала не щось із власного «щоденного» багажу, а два уривки з опер Массне – арію Саломеї («Іродіада») та сцену прощання («Манон»), його ж «Іспанську серенаду» і два романси Чайковського – «Горними тихо летела душа небесами...» та «День ли царит» (концертмейстер – Наталія Королько).

Коли Тамара Ходакова співає французькою, то, навіть не знаючи мови, все, від першого й до останнього слова, здається зрозумілим. Коли ж російською, то текст сам собою відходить на десятий план, а музика починає розгортатися за своїми власними законами.

Сопрано Тамари Ходакової має універсальну природу, чудово адаптується до оперної і камерної сцен, на жодній з них не втрачає чистоти інтонації, вміння знайти контакт з публікою та видобути заховані у музичному творі смисли.

Керівник «Music-Review Ukraine» Олександр Пірієв розповідає про керівник «Music-Review Ukraine» Олександр Пірієв розповідає про «Вокальну школу» Євгенії МірошниченкоВокальну школу Євгенії Мірошниченко

Зрештою, концерт пам’яті Євгенії Мірошниченко вкотре довів, що навіть найсильнішому голосу потрібний ще й розум.

А якщо він є, то й власні недоліки можна перетворити на беззаперечні переваги.


Автор: Юлія Бентя
Фото: Тетяна Платонова
Виконавці: Євгенія Мірошниченко, Тамара Ходакова, Оксана Терещенко, Сергій Ковнір, Наталія Королько
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Галерея Фонду сприяння розвитку мистецтв


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110220_229.jpg