Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко
Пилатюк Назар
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Кізлова Ольга
Концерти Слухаючи вічність: Назар Пилатюк і Володимир Сіренко
18 лютого 2011, п'ятниця

Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України користується доброю славою у багатьох країнах Європи, неодноразово виступав в Азії, побував в Австралії, отримуючи захоплені відгуки зарубіжної критики і визнання слухачів.
Це єдиний український музичний колектив, який номінувався на премію Grammy. Причому двічі: у 2005-му і 2009 роках.
Кілька сезонів тому концерти НЗАСОУ стали проходити під девізом «Слухай вічність», який відображає поставлене оркестром завдання: виконувати світову і національну класику, дарувати життя найталановитішим творам нової української симфонічної музики.

Мистецтво оркестру служить противагою швидкоплинній марноті повсякденного побутового музичного середовища навколо нас.
Цього року колектив багато виступає на Батьківщині. І нещодавно минув один із концертів у Колонному залі ім. Лисенка.
На жаль, київський слухач явно втратив філармонійні „чуття“ на хорошу музику і справжніх виконавців.
І набагато охочіше йде на іноземні імена. А українські виконавці все рідше залишаються „пророками у своїй вітчизні“ ...

Гру 23-річного Назара Пилатюка високо оцінюють метри зі світовим ім'ям. Молодого колегу підтримав Володимир Співаков, з оркестром якого рік співпрацював. Прекрасно відгукується про Назара і альтист Юрій Башмет. Пилатюк брав участь у проектах відомих диригентів — литовця С.Сондецкіса, ізраїльтян Р.Канетті та Ш.Мінцеля, українців В.Сіренка і В.Кожухаря. У польському місті Ополе Назара цінують як наймолодшого в історії цієї країни концертмейстера філармонічного оркестру.

У першому відділенні соліст і НЗАСОУ зіграли скрипковий концерт Бенджаміна Бріттена (1913-1976). Композитор написав його замолоду і відверто зазнав впливу романтичної та сучасної музики.
Його звучання раз у раз викликало інтонаційні алюзії з Шостаковичем, Прокоф'євим.

Назар Пилатюк — яскравий музикант зі сформованим виконавським почерком. Його манері властиві розмашистість, виразна драматичність, тонка лірика.

Скрипка його то співала ніжно та вишукано, то звучала віртуозно і жваво. Цей концерт добре відомий Володимиру Сіренку.
Під час відкриття Першого фестивалю Бріттена у Києві навесні 2004 року Національний симфонічний акомпанував на сцені Національної опери артдиректору фестивалю, нашому відомому скрипалеві Дмитру Ткаченку.
Сіренко також багаторазово диригував оркестром у Барбікан-холі і Кадоган-холі за пультом Royal Philharmonic Orchestra у фіналах міжнародного конкурсу скрипалів ім. Бріттена в якості запрошеного диригента.

Глибоке знання партитури і розуміння музики зіграло на руку: диригент і скрипаль створили концентрований енергетичний тандем: їх чуйне взаємопроникнення наповнило склепіння концертного залу рідкісною гармонією.
Після антракту інтерес публіки посилився. Чудово прозвучала симфонія Густава Малера „Пісня про землю“ для контральто (або баритона) і тенора з оркестром на вірші китайських поетів VIII століття.
Шість частин циклу по черзі озвучили тенор Сергій Бортник — багаторазовий партнер Володимира Сіренка у декількох проектах (згадаємо унікальне виконання всіх „Страстей“ Й.-С.Баха три сезони тому).

І баритон Анатолій Юрченко, який звернув увагу шанувальників вокалу партіями Сальєрі (М.Римський-Корсаков „Моцарт і Сальєрі“ у Дитячому музичному театрі), Беса (П. Чайковський „Черевички“, концертне виконання), Сергія Голубкова (В. Бібік „Біг“ , концертне виконання), концертними програмами. Солісти були „у голосі“, співали виразно, чисто, м'яко, перейнявшись задумом композитора і диригента. Малер (1860-1911) - один з постійних авторів у репертуарі Сіренка. Задум симфонії виник у композитора у 1907 році, у напружений період його життя — важка хвороба, смерть маленької доньки, відхід з Віденської опери, переїзд до Нью-Йорка і вимушений вступ на посаду директора Метрополітен-опери. Знову до цієї складної, глибокої музики маестро підійшов трепетно.

У „Пісні про землю“ сконцентровано основні риси музики Малера: глибоко виразна мелодика, багатолінійна фактура прозорої партитури, загостреність почуттів, виразність мелодій і оркестрових засобів, граничний лаконізм. Усе це вдалося Сіренку: музиканти міцно збудували форму, відтворили велике симфонічне панно, на якому «вишили» звукові візерунки китайських ієрогліфів, своєрідного орієнталізму, тонкої пейзажності, лірико-філософських роздумів, дбайливо поєднавши малеровську масштабність із камерністю і виразністю


Автор: Ольга Кізлова
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Володимир Сіренко
Музикознавці: Ольга Кізлова
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Додати: Share on Facebook

Інші:

Час жити, а не тужити
"Кочующий" театр и 20 лет строительства: история ХНАТОБа за 5 минут
"Балетні діти" згадують
У Шипинцях відзначили 100-ліття від дня народження Іллі Міського
Володимир Сіренко - амбасадор української музики в світі
Дві філармонії: як головний музичний заклад Черкас перебудовували
Репетиції в онлайн
Напрацьоване для вічності
Пам'яті Мирослава Скорика
Стаття про нелюбов до української культури
Мирослав Скорик: навіки з нами. Його «Мелодія» полинула за небокрай
Пандемія і... мистецтво
Три "Ш": за що світ може дякувати Францеві Шуберту
Браво, піаністи!
Український Моцарт
Дівчина, яка підкорила гобой
Christian Fictoor: Eurosonic Noordeslag 2020, музичний менеджмент – і ліки, що врятують світ
146 лет назад огонь уничтожил Одесский Городской театр
Единственный в Европе оперный фестиваль под открытым небом оказался под угрозой закрытия
Корона "Дня" - Ользі Пасiчник, оперній співачці (Україна - Польща)
Корона "Дня" Оксані Линів, диригентці
Українські Страдіварі: як унікальна модель скрипки сім'ї Пуцентел стала популярною у світі
Камерний оркестр "Віртуози Львова" відзначає 25-річчя міжнародними проектами
Орган у Дніпрі шукає притулку
В Киеве негде разместить Дом органной и камерной музыки
Без відпускних та зарплатні: чому не виплачували гроші учителям Коропської школи мистецтв
106 лет отмечает Одесская консерватория
За підтримки Суспільного мовника відбувся фестиваль Bouquet Kyiv Stage
Де грають у класики, грали класику
Всі - молодці!
Держава ігнорує театр і академічну музику
Конституційний суд взявся за культуру
Найгарніші концертні зали світу
Столичні театри в пошуках нових авторів і форм — напередодні нового театрального сезону
У Харківському театрі для дітей та юнацтва відбувся вечір пам'яті Ірини Губаренко
17 липня 1871 року народився відомий український композитор Філарет Колесса
Секрети Страдиварі
3 липня 1941 року народився видатний український скрипаль і диригент Богодар Которович
Уродженці Станиславова. Ірина Маланюк - українська та австрійська співачка з роду французьких герцогів
Чайковський і Україна. Частина 1 | Ніч у музеї
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
PUB100608.JPG