Квота української музики | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Квота української музики
Соколов Валерій
Шадрін Олексій
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Протасов Віталій
Олійник Леся Степанівна
Квота української музики
Скрипаль Валерій Соколов і віолончеліст Олексій Шадрін об’єднали слухачів Гармонією з великої літери
26 червня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Одна з «гарячих» нині тем — впровадження квоти української музики в ефірі. Принаймні так називали цей закон при його обговоренні, хоча насправді, як виявилося, йшлося про виключно пісенний жанр. Очевидно, тому, що для більшості вся українська музика вкладається, на жаль, лише в римовані рядки. Але чому в ті 35 «відведених» відсотків не включати звучання, скажімо, української симфонічної, камерно-інструментальної чи оперної музики, які мають давню історію і є сьогодні частиною світового сучасного мистецтва? Чому ті ж таки 35% не «підсилити» творчістю українських диригентів, піаністів, скрипалів, виконавців на народних та інших інструментах? Про їхній щонайвищий рівень свідчить великий на них попит у країнах, які орієнтуються в музичній культурі, насамперед, на симфонічні оркестри, оперні театри, де в радіо і телеефірі звучить, переважно, так звана висока музика. Про рівень і талант українських виконавців свідчить їхня затребуваність на провідних сценах світу, захоплені рецензії. Але про своїх відомих співвітчизників часто дізнаємося внаслідок їхньої успішної кар’єри за межами України.

 Валерій Соколов

Ці міркування в мене виникли після концерту в Національній філармонії феноменальних молодих музикантів, колишніх харків’ян, лауреатів багатьох міжнародних конкурсів — скрипаля Валерія Соколова та віолончеліста Олексія Шадріна. Із симфонічним оркестром Національної філармонії під орудою чудового українського диригента Віталія Протасова вони виконали подвійний Концерт ля мінор Йоганеса Брамса. Оркестр і музиканти вразили слухачів творенням «на очах» справжнього музичного шедевру. Здавалося, дух самого Брамса витав у залі, передаючи біль, ніжність і драматизм глибокої романтичної душі. Ідеальної чистоти і краси звучання, скрипка під пальцями Валерія Соколова вражала можливостями музичного інтонування, здатного передавати щонайтонші емоційні смисли.

Нагадаю, після Харкова Валерій Соколов продовжив навчання в Лондоні та Франкфурті, про нього відомий французький режисер зняв фільм «Скрипка душі», а право на його концерти виборюють кращі зали та оркестри світу. На щастя, цей справді видатний, попри свій 30-річний вік, музикант відомий уже і в Україні, куди він постійно прагне приїхати з концертами. Нині Валерій Соколов здійснює з Національним оркестром України під орудою Володимира Сіренка запис компакт-диска з трьома скрипковими концертами Євгена Станковича. Одну з цих перлин сучасної музики — Концерт №3 композитор присвятив Валерію. Чому б не включити ці та багато інших записів українських музикантів у вітчизняний радіоефір?

Приголомшуючим відкриттям для слухачів концерту стала гра 23-річного Олексія Шадріна. Неймовірної краси тембральне звучання, здавалося, перевершило всі можливості віолончелі, яку він перетворив на інтонації й голоси самої музики! Розпочавши освіту в Харківській спеціальній музичній школі, Олексій з 2010 року навчається у Вищій школі музики, театру і медіа німецького міста Ганновер — серед західноєвропейських країн Німеччина й Австрія виявляють особливий попит на нашу музичну молодь.

У другому відділі музиканти подарували ще одне диво, коли до дуету солістів приєднався блискучий представник петербурзької фортепіанної школи Євген Ізотов, який уже кілька років співпрацює з Валерієм Соколовим. Таке ідеальне, яскраве, сонячне звучання Концерту для скрипки, віолончелі та фортепіано з оркестром до мажор, яке ми почули, може досягти лише ансамбль унікальних музикантів, здатних об’єднати весь зал відчуттям гармонії та вищої краси. Слухачі відповіли на це мистецьке диво бурхливими, тривалими й вдячними оплесками.

...В одному з інтерв’ю вже згадуваний Бруно Монсенжон пророкував, що майбутнє музичної Європи багато в чому залежатиме від талановитої молоді України. Представників цієї молоді (та не тільки молоді) надзвичайно багато — і «колишніх», і тих, хто ще навчається та працює на своїй землі. Нині з’явився шанс, наданий державою, переконатись у цьому: можливість слухати й знати творчість українських композиторів і виконавців. Чи використає це закон про 35 відсотків?


Автор: Леся Олійник
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Валерій Соколов, Олексій Шадрін
Диригенти: Віталій Протасов
Музикознавці: Леся Олійник
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета «День»



Інші:

ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
      © 2008-2024 Music-review Ukraine