Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Станкович Євген Федорович
Музика для Марточки або світова прем`єра концерту для віолончелі
25 жовтня 2016, вівторок

2 листопада в Національній опері відбудеться світова прем`єра Другого Концерту для віолончелі з оркестром легендарного українського композитора Євгена Станковича в рамках другої частини Національного проекту "Три "С": Скорик – Станкович - Cильвестров".

Після Києва проект вирушить у гастрольний тур містами України і побуває протягом сезону 2016-2017 року в Чернівцях, Харкові, Ужгороді, Одесі, Львові, Івано-Франківську, Коломиї.

Євген Станкович

Євген Станкович закінчив роботу над Другим концертом для віолончелі з оркестром у квітні 2016 р. після більш ніж 45 років перерви у цьому жанрі. Концерт складається з 3-х частин: "Музика для Марточки", "Постлюдія" та "Монолог діда". Їх назви красномовно свідчать, кому маємо дякувати за його появу на світ! Проте, є цікава історія, що вже стала легендою, як саме цей концерт замовляв написати для нього Мстислав Ростропович.

Станкович написав свій, один з найбільш ранніх творів - Перший віолончельний концерт у 1968 р. Прем'єру виконав його друг – Всеволод Якименко, але після цього концерт фактично зник з поля зору виконавців і навіть голоси для оркестру були на довгий час втрачені. І сам автор цей твір активно не популяризує. Однак, його все ж таки почув Ростропович і він йому сподобався.

В один з приїздів з концертом до Києва Ростропович попросив Станковича написати і йому концерт для віолончелі з оркестром. І це вже після того, як з'явилися концерти від Шостаковича, Прокоф'єва з присвятою віолончелісту! Проте, Станкович в той час активно писав музику для кіно і не поквапився виконувати замовлення легенадарного музиканта. У другий приїзд Ростроповича, коли Станкович думав, що той забув про своє замовлення чи взагалі то було жартом Маестро, Мстислав Леопольдович й каже: "Де мій концерт?" Свідком цієї розмови стала українська віолончелистка Марія Чайковська (перша виконавиця концерту №1 Скорика), яка і познайомила Ростроповича зі Станковичем. Тож, для Станковича стало справою честі все-таки написати Другий концерт.

Проте, доля розпорядилася інакше – за рік Ростроповича депортували з СРСР та згодом позбавили громадянства. Тож, ідея віолончельного концерту, як спогад про Роспроповича, залишилася не втіленою аж до 2016 р.

Проект "Три "С" підштовхнув Станковича та його віолончельне минуле. А ще цікавий факт: перший виконавець цього концерту - Олександр Пірієв - має азербайджанські корені, а Ростропович, як відомо народився в Баку.

2 листопада твори фундатора сучасної композиторської школи України, автора легендарної фольк-опери "Цвіт Папороті", виконуватимуться в діалозі з найвідомішим композитором ХХ ст. - Дмитром Шостаковичем. І той і інший – брила! І той і інший - особа Часу і душа Народу.Обидва - генії!

Також в програмі: Дмитро Шостакович - симфонія №9, Євген Станкович - вибрані фрагменти з балету "Прометей" і "Страстей за Тарасом" для хору та оркестру.

Євген Станкович та Олександр Пірієв



Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Володимир Шейко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: gazeta.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Діамант буковинської музики
Названо найкращу музику для смерті
Київську оперу перейменовували сім разів
Головний академічний концертний зал Києва намагається стати ближчим до слухача
Сергій Борткевич: il memoria
Священик, композитор, патріот: як Остап Нижанківський боровся з нафтовими спекулянтами
Ігор Стравінський і Коко Шанель
Флейта чистого золота
Марко Р. Стех: Світові потрібний Борис Лятошинський
Сіднейську оперу будували 14 років
Молодість, енергія і віртуозність
Не закохатися після цього в Бартолі, Генделя, оперу , Зальцбург неможливо.
Пам'яті берегівчанки Євгенії Ніткулинець - відомої композиторки Закарпаття
Чар-голос українського Орфея
Марко Р. Стех: Світової слави композитор-модерніст Ігор Стравінський – українського роду
Композитор Віктор Теличко збагачує дитячу музику закарпатським інтонаційним колоритом
"Найталановитіший танцюрист покоління". Як українець підкорив Велику Британію
Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
Артем Ведель – українська традиція хорового співу
А на Вкраїні – там сонечко сяє
Лікарі радять хропунам регулярно... співати
Про стан здоров'я людини можна дізнатись за її голосом
Алла Шейко і голоси від Бога
Традиційні музичні інструменти. Ерху
Територія музики: Вінницькій філармонії - 80!
Свято Людкевича
Сучасна опера: соціальна утопія + психоаналіз
Як у Львові директора Органного залу обирали
До 150-річчя від дня народження Євгена Купчинського
"Стрес я залишаю в театрі". Прима нью-йоркського балету поділилася правилами здорового способу життя
Згадаємо Андрія Іщенка
Духові інструменти: загадки саксофона
Польські пісні Шопена – українською
Львів, Європа і – світ
17 серпня - 75 років Мусліму Магомаєву
"Котяча фуґа" та її історія
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
11.jpg