Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени? | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени?
Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени?
21 вересня  у Музичному салоні Національної філармонії згадають Бориса Лятошинського
18 вересня 2023, понеділок
Поширити у Facebook

Друга зустріч у межах формату #відкритафілармонія присвячена постаті одного з фундаторів сучасної української композиторської школи, видатному композитору-модерністу – Бориса Лятошинського.

А також підписанню меморандуму про співпрацю між Національною філармонією України та Фундацією Лятошинського.

Будемо відвертими – до початку Великої війни в репертуарі державних колективів презентації творчості українських композиторів не відводилося багато місця. Навіть музику метрів – Лисенка, Лятошинського, Ревуцького у програмах можна було зустріти, м’яко кажучи, не часто. Не говорячи вже про наших сучасників, музику яких можна було почути переважно у фестивальних чи ювілейних програмах. Як змінилася репертуарна політика колективів за останніх півтора роки?

Безперечно, однією з центральних фігур української класичної музики ХХ століття є Борис Лятошинський. Якщо уважно читати його листи чи спогади його сучасників, то можна помітити, що Лятошинський майже весь час виборював включення власних творів до концертних програм.

2025 рік  – ювілейний для Бориса Лятошинського – 130 років від дня народження. Чи є у планах Філармонії і Національного будинку музики створення і проведення якихось спеціальних програм-присвят композитору?

Фундація Лятошинського є новоствореною організацією, яка на поточний момент займається промоцією творчості Бориса Лятошинського. Якою буде співпраця між Філармонією, Будинком музики та Фундацією? Що вже зроблено для промоції творчості Бориса Миколайовича? Чи відрізняється ситуація до створення Фундації і після?

Які наразі найбільші проблеми із введенням творів українських композиторів і, зокрема, Лятошинського до постійного репертуару колективів?
Чи не видається, що до поточного часу зберігається закладена колоніальною освітою зверхність у ставленні виконавців до творів українських композиторів? Наприклад, грати Ліста – це круто, а Лисенка – ні?

Під час #відкритафілармонія поставимо всі ці та інші питання й спробуємо в дискусії знайти відповіді.

Модератори: Ірина Тукова,  музикознавиця, докторка мистецтвознавства, доцентка кафедри теорії музики Національної музичної академії України та Олександр Островський, культуролог, музичний журналіст, дослідник музики в кіно, магістр НМАУ.

#відкритафілармонія – платформа, до якої Національна філармонія запрошує долучатись усіх, хто має необхідність проговорювати у цивілізований спосіб те, чому затісно у фейсбучних баталіях.

Себто, дискутувати, шукати і напрацьовувати нові сенси, транслювати певні меседжі. Наш Музичний салон готовий приймати раз на місяць будь-яку мистецьку спільноту, дотичну музиці чи музичному театру, – для обговорення важливих, актуальних тем і проблем. Ми завжди раді допомогти з організацією, запрошенням представників ЗМІ і просто дієвим включенням.

Адже внутрішні закони і традиції, професійного музичного життя під час війни, а надто після, – кардинально переформатовуються, долаючи заспокійливу довоєнну інерцію і починають диктувати нові умови співіснування спільноти. Ці процеси неминучі, іноді болісні, але ж загалом – позитивні і корисні.





Концертна організація: Національна філармонія України



Інші:

«Сталь. Фіалка. Лють»: українська музична драма від скорботи до просвітлення на сцені Національної філармонії України
Хору імені Г. Верьовки – 82 !
Вітаємо іменинницю Вікторію Польову
Перформанс «Казкові світи України»
У Швеції підписали першу у світі ліцензійну угоду між правовласниками музики та компанією штучного інтелекту
Органний зал відкриває західну вежу для відвідувачів
«Енеїда» - погляд сучасників
Зірковий вечір в Одеській опері
У день міста Біла Церква відбудеться фестиваль «Вікенд давньої музики. Резиденція»
В Закарпатській філармонії стартує XIII Міжнародний фестиваль органної музики імені Наталії Висіч
День відкритих дверей у Житомирській філармонії імені Святослава Ріхтера
Оркестр "Віртуози Львова" розпочне 31 сезон з "Музичної династії" родини Шутків
Вінницька обласна філармонія запрошує вінничан та гостей міста на симфонію No5 Бетховена
9 вересня - день народження Юрія Гуляєва
Враження від виставки «Україна. Геноцид культури. Пам’ять каменю»
Перформанс «Піаніно “Україна” та інші»
8 вересня день народження Лідії Забілястої
На Закарпатті стартував місяць Закарпатського народного хору
"Музика чуттів": вперше в Україні митці з інвалідністю та без неї виступлять на одній сцені
Оцифрування фондів Музею Соломії Крушельницької
Ріхард Вагнер. Сторінками опери «Летючий голландець»
В Одеській опері відбудеться яскравий Оксамитовий балет-гала "United by dance"
Польське радіо організовує 11 Дні української музики
Події до Дня пам’яті Станіслава Людкевича
Легендарні львівські андрути та музика, що єднає покоління — львів’ян запрошують на фестини
Персональна виставка Марії Левитської
XIII МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ОРГАННОЇ МУЗИКИ ІМЕНІ НАТАЛІЇ ВИСІЧ
Львівський хор "Гомін" передав на передову 50 FPV-дронів
Відкриття симфонічного сезону у Дніпрі 12 вересня
"Я бачу, вас цікавить пітьма" і повернення Андрія Жолдака
Класика з котами у дворі Людкевича
Капела «Дударик» презентує: «Пісні п’яти століть. Початок» знову у Львові
«Що за сяйво в безмісячну ніч?»
Від Варшави до Лондона: Ukrainian Freedom Orchestra підкорив європейські сцени під час туру, присвяченому стійкості українців
Житомирська обласна філармонія ім. С. Ріхтера запрошує на концерти у вересні
Вечір іспанської музики: маестро Фелікс Арданас - знову у Києві!
Дві романтичні симфонічні історії у Львівському органному залі звучатимуть у вересні
Національний будинок музики відкриває 45-й сезон: «Листки до альбому»
Програма проведення XХVІІ Міжнародного театрального фестивалю «Мельпомена Таврії»
Вересень у Національній філармонії України
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
400.jpg