Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени? | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени?
Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени?
21 вересня  у Музичному салоні Національної філармонії згадають Бориса Лятошинського
18 вересня 2023, понеділок
Поширити у Facebook

Друга зустріч у межах формату #відкритафілармонія присвячена постаті одного з фундаторів сучасної української композиторської школи, видатному композитору-модерністу – Бориса Лятошинського.

А також підписанню меморандуму про співпрацю між Національною філармонією України та Фундацією Лятошинського.

Будемо відвертими – до початку Великої війни в репертуарі державних колективів презентації творчості українських композиторів не відводилося багато місця. Навіть музику метрів – Лисенка, Лятошинського, Ревуцького у програмах можна було зустріти, м’яко кажучи, не часто. Не говорячи вже про наших сучасників, музику яких можна було почути переважно у фестивальних чи ювілейних програмах. Як змінилася репертуарна політика колективів за останніх півтора роки?

Безперечно, однією з центральних фігур української класичної музики ХХ століття є Борис Лятошинський. Якщо уважно читати його листи чи спогади його сучасників, то можна помітити, що Лятошинський майже весь час виборював включення власних творів до концертних програм.

2025 рік  – ювілейний для Бориса Лятошинського – 130 років від дня народження. Чи є у планах Філармонії і Національного будинку музики створення і проведення якихось спеціальних програм-присвят композитору?

Фундація Лятошинського є новоствореною організацією, яка на поточний момент займається промоцією творчості Бориса Лятошинського. Якою буде співпраця між Філармонією, Будинком музики та Фундацією? Що вже зроблено для промоції творчості Бориса Миколайовича? Чи відрізняється ситуація до створення Фундації і після?

Які наразі найбільші проблеми із введенням творів українських композиторів і, зокрема, Лятошинського до постійного репертуару колективів?
Чи не видається, що до поточного часу зберігається закладена колоніальною освітою зверхність у ставленні виконавців до творів українських композиторів? Наприклад, грати Ліста – це круто, а Лисенка – ні?

Під час #відкритафілармонія поставимо всі ці та інші питання й спробуємо в дискусії знайти відповіді.

Модератори: Ірина Тукова,  музикознавиця, докторка мистецтвознавства, доцентка кафедри теорії музики Національної музичної академії України та Олександр Островський, культуролог, музичний журналіст, дослідник музики в кіно, магістр НМАУ.

#відкритафілармонія – платформа, до якої Національна філармонія запрошує долучатись усіх, хто має необхідність проговорювати у цивілізований спосіб те, чому затісно у фейсбучних баталіях.

Себто, дискутувати, шукати і напрацьовувати нові сенси, транслювати певні меседжі. Наш Музичний салон готовий приймати раз на місяць будь-яку мистецьку спільноту, дотичну музиці чи музичному театру, – для обговорення важливих, актуальних тем і проблем. Ми завжди раді допомогти з організацією, запрошенням представників ЗМІ і просто дієвим включенням.

Адже внутрішні закони і традиції, професійного музичного життя під час війни, а надто після, – кардинально переформатовуються, долаючи заспокійливу довоєнну інерцію і починають диктувати нові умови співіснування спільноти. Ці процеси неминучі, іноді болісні, але ж загалом – позитивні і корисні.





Концертна організація: Національна філармонія України



Інші:

6 грудня виповнюється 122 роки від дня народження Миколи Колесси
«Щедрик» як світовий символ Різдва: в Музеї історії міста Києва відкрили нову виставку
Старт всеукраїнської акції «Коляда для Захисника та Захисниці» 2025–2026
Феєричне завершення пʼятої едиції КОНКУРСУ МОЛОДИХ ВОКАЛІСТІВ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СЛІПАКА
Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
Класика зі смаком джазу
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Магія наближається...
Музика солідарності: сучасна польська композиторка Александра Брейза в Національній філармонії України
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
400.jpg