Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени? | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени?
Чому музика Бориса Лятошинського мусить виборювати шлях на українські сцени?
21 вересня  у Музичному салоні Національної філармонії згадають Бориса Лятошинського
18 вересня 2023, понеділок
Поширити у Facebook

Друга зустріч у межах формату #відкритафілармонія присвячена постаті одного з фундаторів сучасної української композиторської школи, видатному композитору-модерністу – Бориса Лятошинського.

А також підписанню меморандуму про співпрацю між Національною філармонією України та Фундацією Лятошинського.

Будемо відвертими – до початку Великої війни в репертуарі державних колективів презентації творчості українських композиторів не відводилося багато місця. Навіть музику метрів – Лисенка, Лятошинського, Ревуцького у програмах можна було зустріти, м’яко кажучи, не часто. Не говорячи вже про наших сучасників, музику яких можна було почути переважно у фестивальних чи ювілейних програмах. Як змінилася репертуарна політика колективів за останніх півтора роки?

Безперечно, однією з центральних фігур української класичної музики ХХ століття є Борис Лятошинський. Якщо уважно читати його листи чи спогади його сучасників, то можна помітити, що Лятошинський майже весь час виборював включення власних творів до концертних програм.

2025 рік  – ювілейний для Бориса Лятошинського – 130 років від дня народження. Чи є у планах Філармонії і Національного будинку музики створення і проведення якихось спеціальних програм-присвят композитору?

Фундація Лятошинського є новоствореною організацією, яка на поточний момент займається промоцією творчості Бориса Лятошинського. Якою буде співпраця між Філармонією, Будинком музики та Фундацією? Що вже зроблено для промоції творчості Бориса Миколайовича? Чи відрізняється ситуація до створення Фундації і після?

Які наразі найбільші проблеми із введенням творів українських композиторів і, зокрема, Лятошинського до постійного репертуару колективів?
Чи не видається, що до поточного часу зберігається закладена колоніальною освітою зверхність у ставленні виконавців до творів українських композиторів? Наприклад, грати Ліста – це круто, а Лисенка – ні?

Під час #відкритафілармонія поставимо всі ці та інші питання й спробуємо в дискусії знайти відповіді.

Модератори: Ірина Тукова,  музикознавиця, докторка мистецтвознавства, доцентка кафедри теорії музики Національної музичної академії України та Олександр Островський, культуролог, музичний журналіст, дослідник музики в кіно, магістр НМАУ.

#відкритафілармонія – платформа, до якої Національна філармонія запрошує долучатись усіх, хто має необхідність проговорювати у цивілізований спосіб те, чому затісно у фейсбучних баталіях.

Себто, дискутувати, шукати і напрацьовувати нові сенси, транслювати певні меседжі. Наш Музичний салон готовий приймати раз на місяць будь-яку мистецьку спільноту, дотичну музиці чи музичному театру, – для обговорення важливих, актуальних тем і проблем. Ми завжди раді допомогти з організацією, запрошенням представників ЗМІ і просто дієвим включенням.

Адже внутрішні закони і традиції, професійного музичного життя під час війни, а надто після, – кардинально переформатовуються, долаючи заспокійливу довоєнну інерцію і починають диктувати нові умови співіснування спільноти. Ці процеси неминучі, іноді болісні, але ж загалом – позитивні і корисні.





Концертна організація: Національна філармонія України



Інші:

VIII Міжнародний музичний фестиваль
DA PACEM DOMINE
ФОРУМ INVEST ART FORUM / ART CAPITAL
До календаря ЮНЕСКО додали ювілеї композитора «Щедрика» та Києво-Печерської лаври
День відкритих дверей у Музеї Соломії Крушельницької
Музика – тіло образів, звук – дія: «Реквієм» Моцарта у Театрі Франка
Маестро, який творить музику серцем
12 листопада - Всесвітній день балету
Капела «ДУМКА» відправиться на гастролі до Нідерландів
«Літні спогади»
Перелік літературно-мистецьких творів (довгий список) на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026
Класика під зорями «Моцартіана»
«Мавка» від творців балету “Тіні забутих предків”
Відомого співака-путініста ганебно вигнали з італійської сцени
Kyiv Baroque Fest – 2025
Анна Бурячкова розпочала роботу над фільмом «Gimme Shelter» за романом Ольги Сідоріної-Вілкінс
Золоті оплески Буковини
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №818/2025
«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
400.jpg