Мистецтво музичного спілкування | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мистецтво музичного спілкування
Кияновська Любов Олександрівна
Мистецтво музичного спілкування
До 60-річчя кафедри камерного ансамблю та квартету ЛНМА ім. М. Лисенка
3 жовтня 2012, середа
Поширити у Facebook

Львівська національна музична академія ім. М. ЛисенкаСеред всіх інших форм мистецтва камерний ансамбль відзначається особливою природою і відображає музичними засобами одне з найважливіших і найважчих завдань, яке повинна вирішити людина як homo socialis: навчитись промовляти до інших так, щоби їх переконати, і навчитись слухати інших так, щоби їх почути.

Кафедра камерного ансамблю Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка святкувала свій 60-річний ювілей.

З цієї оказії знані музиканти, які працюють на кафедрі, підготували ряд концертів, записів на компакт-дисках, провели репрезентативну наукову конференцію і видали об’ємний том статей і рецензій, який, хоч і названий по-науковому строго і просто – «Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика», насправді міг би мати ще й інші, виразніші титули, наприклад: «Музична мандрівка по епохах і континентах», «Львівські камерно-інструментальні рефлексії», «Камерний ансамбль як філософія музичного спілкування»… Бо кожен, поданий до збірки матеріал має свій глибинний підтекст і розкриває неповторні грані барвистого калейдоскопу камерного музикування.

учасники конференціїТут не бракує музичних портретів співвітчизників і зарубіжних композиторів та виконавців (у виконанні і видатних вчених Стефанії Павлишин, Алли Терещенко чи Наталії Савицької, і досвідчених педагогів та виконавців Роксоляни Залєської, Вікторії Сидоренко, Тетяни Слюсар, Левка Закопця, Наталії Мариняко, Вікторії Андрієвської, і великої когорти молодих дослідників), роздумів про саму природу камерного ансамблювання, нових несподіваних ракурсів розуміння «мудрої музичної бесіди» (Богдан Сюта, Ірина Польська, Юрій Соколовський, Оксана Фрайт, Андрій Карп’як та ін.).


Але особливо теплий емоційний відтінок в загальну науково-теоретичну панораму камерного ансамблю вносять статті, присвячені історії кафедри, чудовій львівській традиції спільного музикування, для становлення і розквіту якої так багато зробили наші попередники, стільки серця у її продовження вкладають сучасники, і, сподіваємось, наступники залишатимуться такими ж майстерними та переконливими.

Співініціатор конференції доцент ЛНМАУ Ніна ДикаЯк же добре, що для цієї багатої історії вже сформувався корпус власних літописців – завідувача кафедри професора Артура Микитки, Ніни Дикої, що стала «мотором і серцем» і конференції, і наукового видання, Тетяни Шуп’яної, Ксенії Колесси!

Адже музика – така тонка і делікатна матерія, що реально живе лише ту хвилину, коли звучить, після концерту залишається відлунням у серці слухачів протягом життя, але карбується у записаних сторінках музичної історії назавжди.

Спеціально для Порталу Music-review Ukraine

Любов Кияновська
доктор мистецтвознавства


Автор: Любов Кияновська
Музикознавці: Любов Кияновська
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка



Інші:

Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
120126_119.jpg