Традиційні музичні інструменти. Ерху | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Традиційні музичні інструменти. Ерху
Традиційні музичні інструменти. Ерху
4 вересня 2017, понеділок
Поширити у Facebook

Парадоксально, але значна частина інструментів, що фігурують в китайській музичній культурі, має «варварське» походження, тобто не є автохтонними для Китаю. В той же час, деякі елементи найдавнішої інструментальної культури були забуті або істотно переосмислені в імперську епоху. Як наслідок, багато даних про найдавніші інструменти стали доступними тільки в 20 ст., завдяки археологічним знахідкам.



Традиційно музичні інструменти поділялися на «8 тембрів» (八音), відповідно до матеріалів, з яких вони виготовлялися:

шовкові 絲 – струнні (найбільша група, вкл. гуслі, смичкові та ін.);

бамбукові 竹 – дерев'яні духові;

дерев'яні 木 – ксилофони;

кам'яні 石 – літофони;

металеві 金 – дзвони, металофони, цимбали, гонги;

глиняні 土 – сюнь, ударний фоу;

гарбузові 匏 – духові з вільною тростиною;

шкіряні 革 – ударні-мембранофони.

Всі китайські інструменти також відповідають порам року і сторонам світу:

Барабан – зима, також барабан повідомляв про початок війни.

Весна – всі інструменти, зроблені з бамбука.

Літо – інструменти з шовковими струнами.

Осінь – інструменти, зроблені з металу.



У китайській культурі музика завжди займала важливе місце. Починаючи з епохи Хань цей вид мистецтва ставав дедалі популярнішим, оскільки музика стала офіційною частиною конфуціанських церемоній. Китайські інструменти були багатофункціональними – вони слугували і знаряддями праці, і навіть засобом передачі інформації (наприклад, гонг або барабан передавали важливі сигнали на великі відстані).



Ерху (二胡)

Ерху (二胡) – старовинний китайський струнний смичковий інструмент, оригінальна двострунна скрипка з металевими струнами. Тятиву смичка під час гри музикант натягує пальцями правої руки, а сам смичок закріплений між двома струнами, складаючи з ерху єдине ціле. При грі пальцями лівої руки використовується поперечне вібрато, коли струна нібито продавлюється донизу – чому сприяє сама конструкція круглого грифа, над яким закріплені струни. Пов'язаний зі струнами смичок досить важко «каніфолити», але китайські музиканти капають розплавлену каніфоль на верхню частину дерев'яного циліндричного резонатора, коли каніфоль застигне, по ній «каніфолять» смичок. Циліндричний резонатор має мембрану зі шкіри змії.

Сьогодні ерху використовується переважно при виконанні народної і традиційної китайської музики – як сольний інструмент, а також в ансамблі і оркестрі, в тому числі в музичному супроводі китайської опери. Однак з 1920-х рр. (коли для ерху багато писав композитор Лю Тяньхуа) інструмент почав застосовуватися і в музиці, в тій чи іншій мірі орієнтованій на західну академічну традицію. Останнім часом до ерху звернулися і деякі рок-музиканти — зокрема, на ерху грає засновник і фронтмен американської групи Hsu-nami Джек Сю. Також інструмент використовується українським колективом Flёur.


Автор: Михайло Іжик
Джерело: Міжнародне радіо Китаю





Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine