Де грають у класики, грали класику | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Де грають у класики, грали класику
Де грають у класики, грали класику
18 серпня 2019, неділя
Поширити у Facebook

Крім Сєвєродонецька, проєкт охопив близькі до лінії розмежування Щастя, Валуйське, Попасну, глибинні райцентри аж до державного кордону. 



У липні-серпні некомерційна асоціяція Vladopera (керівник Петер Шварц) разом з українсько-білоруською ініціятивною групою "Опера і діялог" реалізувала на Луганщині четвертий проєкт — "Музика і діялог", меседж якого — "Слухати, щоб ліпше розуміти одне одного".

Крім Сєвєродонецька, проєкт охопив близькі до лінії розмежування Щастя, Валуйське, Попасну, глибинні райцентри аж до державного кордону. Усього — десять міст і селищ.




Примітно: як минулого літа (цей проєкт реалізував у Сєвєродонецьку оперу Моцарта "Дон Жуан"), так і цього разу серед слухачів були й меломани з непідконтрольної території. Для початку їх можна було вирізнити за явним небажанням потрапити в об'єктиви. Це анітрохи не заважало всім разом насолоджуватися музикою, брати участь в обговореннях, що виходять іноді за рамки мистецтва...



Цей проєкт фінансувало Міністерство закордонних справ Німеччини, підтримали Генеральне консульство цієї країни в Донбасі, Ґете-інститут у Києві, управління культури, національностей і релігій Луганської облдержадміністрації. До нього долучилися два навчальні заклади з різних кінців України — Сєвєродонецький коледж культури і мистецтв ім. Сергія Прокоф'єва і Дрогобицький музичний коледж ім. Василя Барвінського, а також Луганський обласний академічний музично-драматичний театр.



Загалом у проєкті працювало близько 80 осіб. Відкриті репетиції, концерти, виступи на різних майданчиках супроводжувалися жвавими бесідами артистів і слухачів. Це стало складовою частиною всіх програм.

Про різні аспекти спільної роботи розповіли менеджерка проєкту Анна Казакова (Білорусь), узичний керівник — білорусько-німецький диригент Віталій Алексєйонок, керівниця групи "Опера і діялог" Тетяна Пліс (Україна), директорка Сєвєродонецького коледжу Марина Яворська, концертмейстер і скрипаль Юліус Маєр з Німеччини, віолончелістка Надія Скоморох, кураторка Ольга Урсол.

— У проєкту багато віддалених, незнайомих вам локацій, — як же примудрилися все налагодити? — запитую організаторів.

— Спершу ніби вперлися в стіну, — була відповідь. — Місцеві працівники культури в міжсезонні йшли у відпустку й не бралися нам допомагати. Але ми подружилися з активістами громадських організацій. Вони сповістили людей, підібрали місця для виступів, причому часто досить цікаві, які самі ж і облаштували як громадський простір. Плюс до всього організували пізнавальні зустрічі, екскурсії своїм краєм.

Власне, відпускна пора й дала можливість зібратися такому несподіваному гурту, який став наче однієї родиною.

— У нас оркестрові групи сформовано так, щоб разом грали досвідчені й молоді музиканти, щоб їм було що обговорювати, — розповідає Віталій Алексєйонок.

Уточнюю його вік: відомому маестро, виявляється, усього 28 років; але він опановує дедалі складніший репертуар, прагне підніматися на нові висоти, вчити інших.
— Наші й дрогобицькі студенти, забувши про канікули, на всю користуються такою чудовою можливістю, — задоволена заслужена діячка мистецтв України Марина Яворська. — Репетиції тривають до глибокої ночі.

— Довелося чути на репетиції, як ви, Віталію, дуже доброзичливо, але все-таки іноді не погоджувалися з манерою гри наших оркестрантів.

— Тоді репетирували твори Моцарта, Шуберта, інших західноєвропейців. Молодих українських музикантів захльостували емоції, що їм і властиво. Однак у західних країнах стиль більш стриманий, розмірений.

— Раз уже ми йдемо в Європу…

— Головне тут — іти за духом самого твору. Ви ж чули, як ми виконували Максима Березовського, який учився в гетьманській співочій школі на Сумщині, Київській духовній академії, а потім у Болоньї. Він іще у ХVIII столітті об'єднав українські традиції з італійськими. От і ми, такі різні, прагнемо діялогу, взаємозбагачення культур.

Слухачі повноформатних програм високо оцінили результат. Зокрема хоровий концерт Березовського, що пролунав в обласному театрі й районних Палацах культури. Його й іще кілька досі невідомих творів знаменитого співвітчизника нещодавно знайшла в архівах викладачка Донецької, а нині Львівської музичної академії музикознавиця Ольга Шумиліна.

Добрим явищем стала також музична прем'єра Ольги Подгайської. Білоруська композиторка написала свою п'єсу "Присутність" спеціяльно для проєкту і присвятила її нашому краю і його сучасним подіям. Зведений хор і яскрава київська солістка Ольга Журавель прекрасно, натхненно співали різними мовами — за оригіналами авторів.

Відкриті заняття з вокалу привабили охочих повчитися співати. Причому зовсім різного віку. Те саме можна сказати й про аматорів театральної творчости. Креативна група змогла провести чотири дні в лісовому таборі Art Camp "Театр і діялог" під Кремінною, а потім виступити на імпровізованих майданчиках із вуличним перформансом "Я — Ти — Місто".

Мобільні камерні ансамблі учасників проєкту (зрілі професіонали й студенти) виступали прямо у дворах. Там, де грають у класики, грали не попмузику, а класику! Слухати їх виходили родинами. Концерти, діялоги подарували радість, дали простір для почуттів і думок.

Дедалі більше людей потягнулося на ті самі відкриті репетиції в коледжі. Що, як кажуть, і треба було довести. Доводить можливість плідного діялогу через мистецтво і серпневий кінофестиваль-вояж, що пройшов у нашому регіоні з цілком серйозною програмою Lampa.teens для тинейджерів. Тож можна посперечатися з наріканнями на те, що нове покоління по вуха загрузло в ґаджетах.


Автор: Семен Перцовський
Джерело: dt.ua



Інші:

«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
10.jpg