Цього сезону Національна опера України підготувала для своїх прихильників багато приємних сюрпризів | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Цього сезону Національна опера України підготувала для своїх прихильників багато приємних сюрпризів
Микитенко Ольга Леонтіївна
Цього сезону Національна опера України підготувала для своїх прихильників багато приємних сюрпризів
24 та 29 жовтня в Національній опері України виступить заслужена артистка України Ольга Микитенко
17 жовтня 2015, субота
Поширити у Facebook

Цього сезону Національна опера України підготувала для своїх прихильників багато приємних сюрпризів. Так, до участі в репертуарних постановках запрошені вітчизняні оперні співаки, котрі працюють за межами батьківщини і здобули світове визнання.

Серед них заслужена артистка України славнозвісна Ольга Микитенко, котра є лауреатом найпрестижнішої оперної нагороди світу - Гран-прі конкурсу ім. Марії Каллас. Крім того, Ольга - запрошена солістка Metropolitan Opera (США), Gran Teatre del Liceu (Іспанія), Royal Opera House (Швеція), Teatro dell’Opera di Roma та Teatro di San Carlo (Італія) тощо. 24 жовтня 2015 р. примадонну можна буде почути у партії Віолетти в опері Дж. Верді «Травіата», а 29 жовтня вона виконає партію Лю в опері Дж.Пуччіні «Турандот».

Саме з виконання головної партії у «Травіаті» на сцені Національної опери, яке відбулося 20 років тому, почалася творча кар’єра Ольги Микитенко. Тоді їй, молодій стажерці знаменитого театру, випала нагода терміново замінити виконавицю головної партії. Тож 5 квітня 1995 р. відбувся дебют Ольги Микитенко на сцені Національної опери. Трохи згодом вона вже співала партії Джільди в "Ріголетто", Мімі в "Богемі", Марфи в "Царській нареченій", Мікаели в «Кармен», Тетяни в "Євгенії Онєгіні".

Наразі саме роль Віолетти залишається для співачки однією з найулюбленіших. У 1997 р. Ольга Микитенко взяла участь у конкурсі ім. Б. Христова в Софії (Болгарія), діставши одну з перших премій. А ще за рік поїхала на найпрестижніше змагання вокалістів світу у Барселону (Іспанія), де їй присудили другу премію (першу того разу не присуджували). Але найголовнішою нагородою була спеціальна премія за унікальність тембру (Voce extraordinari), що присуджується потенційним зіркам і дає право на дворічне стажування в Академії ліричних голосів італійського міста Озимо. Однак Ольга не скористалася цим шансом і не отримала премію в розмірі $10 тис., оскільки хотіла закінчити навчання в Києві. На хвилі радощів від захоплення журі та овацій іспанської публіки артистка почала готуватися до престижного конкурсу ім. Марії Каллас в Афінах (Греція). Інша програма, інші умови, три іноземні мови (артистка виконує твори мовою оригіналу) - і лише місяць на підготовку. А обрала пані Микитенко саме цей конкурс тому, що, на відміну від багатьох інших міжнародних співочих змагань, там потрібно було виконувати твори різних епох.

Ольга співала французькі арії, старовинну музику Генделя, Гайдна, Моцарта, російські та німецькі романси. Оскільки це конкурс професіоналів високого гатунку, то для участі в ньому треба було заручитися рекомендаціями директорів театрів, мати лауреатське звання, досвід роботи на сцені, адже перемога давала світове визнання. У різні роки членами журі були Іліана Котрубас, Луїджі Альвар, Артур Ейзен, Ірина Архипова. Конкурс ім. М. Каллас не надто щедрий на премії. У його статуті сказано, що Гран-прі присуджується видатній співачці (сопрано), що претендує на статус оперної Діви. Голос вокалістки повинен бути максимально наближеним до голосу Марії Каллас. Неймовірно, але Ольга Микитенко дістала Гран-прі цього конкурсу, що зумовило події, пов'язані з її подальшою кар'єрою.

Наступні декілька років Ольга Микитенко виступала винятково на фестивалях, в тому числі на «Гала-лірика», почесним Президентом якого є Плачідо Домінго. В Іспанію українську співачку запросили як лауреата конкурсу ім. Франциско Віньяса. І знову тріумфальне виконання арії Віолетти! Фестиваль транслювали в прямому ефірі радіо й телебачення. Інтерес публіки був настільки великим, що до організаторів звернулися багато провідних телеканалів за дозволом транслювати заключний концерт практично в усіх європейських країнах. І вони такий дозвіл отримали. Це був тріумф української співачки!

Потім Ольга виступила в містах Сантьяго-де-Компостелло і Луго з двома сольними концертами. Перше відділення - російська та українська музика: романси Петра Чайковського, Сергія Рахманінова, Михайла Жербіна. У друге відділення було включено шість італійських арій з опер «Сомнамбула» і «Норма» В. Белліні, «Лючія ді Ламмермур» Г.Доніцетті, «Севільський цирульник», «Ернані» і «Травіата» Дж. Верді. Програма виявилася складною, але одразу після концертів вже і місцеві критики стали порівнювати виконавицю з легендарною Марією Каллас, а в Інтернеті з'явилася рецензія, яка називалась «Марія Каллас відроджується» і де йшлося про те, що нарешті після смерті великої співачки в світі знову з'явилося драматичне колоратурне сопрано, яким володіє Ольга Микитенко.

І от нарешті, через багато років, на сцені Національної опери українські глядачі також зможуть почути неймовірно прекрасний голос своєї співвітчизниці зі світовою славою в операх "Травіата" і "Турандот".







Виконавці: Ольга Микитенко
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
233.jpg