Закінчилися Дні української Нової музики в Азербайджані | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Закінчилися Дні української Нової музики в Азербайджані
Пірієв Олександр Валерійович
Стельмашенко Богдана
Зайцева Олександра
Таванець Дмитро
Швед Михайло
Карабиць Іван Федорович
Станкович Євген Федорович
Фроляк Богдана
Щербаков Ігор Володимирович
Скорик Мирослав Михайлович
Гаврилець Ганна Олексіївна
Закінчилися Дні української Нової музики в Азербайджані
До 20-річчя встановлення дипломатичних відносин між Україною та Азербайджанською Республікою
10 березня 2012, субота
Поширити у Facebook

Делегація України в БакуКазкове місто Баку зустріло українську делегацію золотавим розсипом вогнів – ними підсвічено більшість будинків величезного міста, і це відразу створює атмосферу святкової урочистості.

А подія, заради якої було подолано таку велику відстань від Дніпра до Каспія, заслуговує на піднесеність: вперше на високому офіційному рівні відбулися „Дні української нової музики в Азербайджані”, присвячені 20-річчю встановлення дипломатичних відносин між Україною та Азербайджанською Республікою.

Усі задіяні у цій акції поважні державні та громадські інституції – Міністерство культури і туризму Азербайджанської Республіки та Спілка композиторів Азербайджану, Міністерство культури України та Національна Спілка композиторів України, а також Посольство України в Азербайджанській Республіці – доклали максимум зусиль, щоб достойно представити сучасну музику України бакинській публіці і створити творчо продуктивні та комфортні умови для перебування українських композиторів, музикознавців та виконавців на гостинній азербайджанській землі.

Українська сторона подбала про те, щоб у двох концертних програмах – симфонічної та камерної музики – представити справжнє сузір”я композиторських імен. Це – Євген Станкович, Мирослав Скорик, Валентин Сільвестров, Леся Дичко, Іван Карабиць, Геннадій Ляшенко, Ігор Щербаков, Ганна Гаврилець, а також композитори більш молодої генерації – Богдана Фроляк та Михайло Швед. Особливий ентузіазм і гарячий прийом публіки викликав симфонічний концерт 2 березня в Азербайджанській державній філармонії ім. Мусліма Магомаєва, виконавці – Азербайджанський державний симфонічний оркестр ім. У.Гаджибейлі під орудою заслуженого діяча мистецтв Фахреддіна Керімова.

Після урочистих промов Голови Спілки композиторів Азербайджану Франгіз Алізаде та Посла України в Азербайджанській Республіці Олександра Мищенко прозвучали Концерт для віолончелі з оркестром М. Скорика – справжня симфонічна драма, один з найвиразніших творів композитора, а також його безсмертне творіння „Мелодія” – версія для віолончелі з оркестром, написана спеціально для цього концерту (соліст – Олександр Пірієв).

По-новому, у симфонічному варіанті Диптиха, втілилися давньослов”янські теми фолькопери „Золотослов” Лесі Дичко.

Дещо іншу, з певним містичним відтінком, диригентську виконавську інтерпретацію отримав один з найкрайщих творів І.Щербакова – Концерт для флейти, струнних та ударних „Пам”яті Олега Киви” (солістка – Богдана Стельмашенко). У „Симфонії паралелей” Г.Гаврилець Ф.Керімову виявилаися найбільш близькими її романтично-елегійні сторінки, красу яких він втілив з усією можливою досконалістю. Безперечним апофеозом концерту стала неповторна „Купала” Є.Станковича – могутній гімн вічній силі народного світосприйняття гармонії світу. Соковиті звукові барви, темпераментність цього твору підняли зал, який влаштував гучну овацію українському музичному мистецтву в особі присутніх тут композиторів М.Скорика, І.Щербакова та Г.Гаврилець.

Програма наступного дня, 3 березня, також була вельми насиченою. Зранку відбулася наукова конференція, присвячена різноманітним складовим та аспектам розвитку української сучасної музики. Мирослав Скорик коротко охарактеризував найважливіші лінії розвитку сучасної музики і місце в цьому процесі національних культур. Ігор Щербаков розповів про сучасний стан Національної Спілки композиторів України. З доповіддю „Українська музика двадцятиріччя Незалежності: вектори композиторської творчості та поняття новизни” виступила доктор філософії Т. Невінчана.

Питанням композиторської освіти присвятила своє повідомлення Г.Гаврилець, а А.Скорик підняла питання питання національного в українській культурології.

Важливий аспект українського культурного сьогодення, пов”язаний з фестивалями сучасної музики в Україні, висвітлив доктор філософії, начальник управління мистецтв Міністерства культури України М.Швед, а своїми виконавськими враження від української та азербайджанської музики поділився віолончеліст Олександр Пірієв.

Учасники конференції відповіли на запитання аудиторії, яка виявила неабияку цікавість до піднятих проблем. Підсумовуючи конференцію, Франгіз Алізаде наголосила на важливих паралелях у розвитку обидвох національних культур і виразила надію на плідне продовження творчих контактів.

Завершився день великим концертом української камерної музики у Концертному залі Спілки композиторів Азербайджану. Це був зоряний час особливо для українських музикантів, які продемонстрували свій найвищий виконавський „пілотаж”. З глибоким проникненням в образний світ музики Є.Станковича виконала його Сонату для флейти блискуча флейтистка Богдана Стельмашенко.

Виразними інтерпретаторами музики Івана Карабиця (прозвучала Соната для віолончелі і фортепіано) показали себе Олександр Пірієв та Олександра Зайцева. Композитор Богдана Фроляк, виконуючи разом з О.Пірієвим свій спеціально написаний для концерту в Баку твір „Мерехтіння”, довела, що композиторам доступні виконавські вершини піанізму.

Своєрідним бенефісом для фортепіанного дуету „KyivPianoDuo” став другий відділ цього концерту, де музиканти виконали як дуетом, так і сольно твори Г.Ляшенка, В.Сільвестрова, М.Скорика, Є.Станковича, М.Шведа, І.Щербакова. Особливої витонченості і досконалості було досягнуто у чудових „Миттєвостях Моцарта” В.Сільвестрова (Дмитро Таванець), у елітарно вишуканих „Відзвуках” М.Шведа ( Олександра Зайцева) та у вибагливому звукописі „Баркароли” І.Щербакова (Олександра Зайцева – Дмитро Таванець).

На завершення з словами подяки за гостинний прийом звернувся до присутніх Голова Національної Спілки композиторів України Ігор Щербаков. Ф.Алізаде та посол О.Мищенко, в свою чергу, подякували всім гостям і публіці.

Взагалі весь час у Баку члени української делегації у складі 12 осіб відчували дружнє тепло колег – композиторів та музикознавців із Спілки композиторів, продуманість найдрібніших деталей перебування у азербайджанській столиці, а також постійне дбайливе опікування земляків – усього корпусу українського посольства.

Коли місто ще спало, в останній раз під крилом літака промайнули золотаві бакинські вогні...

Щиро дякуємо! Хай щастить вам, друзі! І до зустрічі в Україні!


Автор: Тамара Невінчана
Виконавці: Олександр Пірієв, Богдана Стельмашенко, Олександра Зайцева, Дмитро Таванець
Композитори:Іван Карабиць, Євген Станкович, Богдана Фроляк, Ігор Щербаков, Мирослав Скорик, Ганна Гаврилець
Діячі мистецтв: Михайло Швед
Джерело: Національна Спілка композиторів України



Інші:

Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
111022_019.jpg