«Безпрецедентні гастролі Національного симфонічного оркестру України по США – під загрозою зриву» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Безпрецедентні гастролі Національного симфонічного оркестру України по США – під загрозою зриву»
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Пірієв Олександр Валерійович
Станкович Євген Федорович
«Безпрецедентні гастролі Національного симфонічного оркестру України по США – під загрозою зриву»
1 листопада 2016, вівторок

Про це розповіли  гості редакції «Дня» – видатний композитор Євген Станкович і віолончеліст,  ініціатор проекту «Три С»  Олександр Пірієв.

Уперше  прославлений колектив запросила відома компанія «Коламбія»  провести сорок концертів по Америці (!), але у  наших оркестрантів під орудою В. Сіренка немає грошів на квитки, а тому турне, яке дуже престижне для України може не відбутися. І музиканти звертаються до всіх небайдужих меценатів і спонсорів допомогти у цьому питанні…

Тетяна ПОЛІЩУК, "День". Фото Руслана КАНЮКИ, "День"

От із такої тривожної ноти почалося наше спілкування. Хоча привід для зустрічі з митцями був зовсім інший, можна сказати оптимістичний: 2 листопада у Києві відбудеться гранд-подія – новинка від класика сучасності Євгена Станкович. Вони розказали про свято мистецтва і музики, яке у наш складний час (війна на сході, політична і економічна криза) вони дарують  українцям; як зуміли без державної підтримки  організувати цю масштабну імпрезу… Про аншлаги, цікавість публіки і ті ідеї, які об‘єднують сьогодні не лише митців-виконавців, а пересічних слухачів із різних регіонів країни. Що нового організатори арт-проекту відкрили для себе, спілкуючись із публікою, музикознавцями, гастролюючи по Україні.

Тетяна ПОЛІЩУК, "День". Фото Руслана КАНЮКИ, "День"

Вечір у Національній опері України пройде в рамках другої частини Національного проекту «Три С» , яки й об’єднав творчість трьох видатних сучасних композиторів — Мирослава Скорика, Євгена Станковича та Валентина Сильвестрова. Нагадаємо, розпочалася ця музична імпреза у минулому році прем’єрою Другого концерту для віолончелі та симфонічного оркестру М. Скорика у виконанні Симфонічного оркестру Національної радіокомпанії України під орудою Володимира Шейка та соліста Олександра Пірієва (див. «День» № 60), потім серія вечорів продовжилася по Україні.

Нині у Києві  відбудеться  світова прем'єра Концерту №2 для віолончелі з оркестром Є. Станковича. Цей  твір виконають: Хор імені П. Майбороди (диригент — Юлія Ткач), Симфонічний оркестр Українського радіо під орудою Володимира Шейка,  соліст — Олександр Пірієв (віолончель). Після Чернівців і Києва (протягом сезону 2016 — 2017 рр.) арт-проект «Три С» буде представлений у Харкові, Ужгороді, Одесі, Львові, Івано-Франківську та Коломиї.

Тетяна ПОЛІЩУК, "День". Фото Руслана КАНЮКИ, "День"

Концерт №2 Станковича  складається з трьох частин: «Музика для Марточки», «Постлюдія» та «Монолог діда». Їхні назви красномовно свідчать, кому маємо дякувати за його появу на світ. Уже стало легендою, як народжувався цей твір, — концерт замовляв написати для нього легендарний віолончеліст Мстислав Ростропович, але у той час не склалося… Ідея віолончельного концерту, як спогад про Роспроповича, залишилася не втіленою аж до сьогодення! А проект «Три С» підштовхнув Євгена Федоровича до його віолончельного задуму.

Тетяна ПОЛІЩУК, "День". Фото Руслана КАНЮКИ, "День"

 - Це — концерт-монолог, концерт-портрет, концерт-одкровення, — каже Олександр ПІРІЄВ, віолончеліст, ініціатор проекту «Три С». — Цей твір епохальний, свого роду певний підсумок усього творчого досвіду генія, який втілений Станковичем у голосі віолончелі… Наш проект дає змогу слухачам, а на концерти приходить зовсім різна публіка (радує, що багато молоді у залі) познайомитись з творами видатних композиторів, нашими сучасниками.

- Свій концерт я присвячую свої внучці, - зізнається Євген СТАНКОВИЧ. – Марточка ще маленька, але колись почує, що написав для неї дід… Я вдячний О. Пірієву, що він не байдужа людина і звалив на свої плечі арт-проект, залучає, цікавих виконавців. Для автора важливо відчувати, що його твір потрібен. Сьогодні ми маємо потужну виконавську школу і на ниві мистецтва є що представити людям. Хоча час складний, але такі концерти дають змогу спілкуватися зі слухачами, а аншлаги говорять, що публіка  розуміє високе мистецтво. Музика має потужну силу і нею можна достукатись до сердець не тільки меломанів, а й пересічних слухачів...



Автор: Тетяна Поліщук
Фото: Руслан КАНЮКА
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Композитори:Євген Станкович
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Джерело: Газета "День"



Додати: Share on Facebook

Інші:

Діамант буковинської музики
Названо найкращу музику для смерті
Київську оперу перейменовували сім разів
Головний академічний концертний зал Києва намагається стати ближчим до слухача
Сергій Борткевич: il memoria
Священик, композитор, патріот: як Остап Нижанківський боровся з нафтовими спекулянтами
Ігор Стравінський і Коко Шанель
Флейта чистого золота
Марко Р. Стех: Світові потрібний Борис Лятошинський
Сіднейську оперу будували 14 років
Молодість, енергія і віртуозність
Не закохатися після цього в Бартолі, Генделя, оперу , Зальцбург неможливо.
Пам'яті берегівчанки Євгенії Ніткулинець - відомої композиторки Закарпаття
Чар-голос українського Орфея
Марко Р. Стех: Світової слави композитор-модерніст Ігор Стравінський – українського роду
Композитор Віктор Теличко збагачує дитячу музику закарпатським інтонаційним колоритом
"Найталановитіший танцюрист покоління". Як українець підкорив Велику Британію
Відлуння столітніх оплесків
Закарпатський камерний хор «Кантус»: становлення, перемоги, плани
Психологи розповіли, в якому віці краще починати навчання музиці
Вчені з'ясували, яка музика покращує креативність
Ян Сибелиус (1865-1957) композитор
Артем Ведель – українська традиція хорового співу
А на Вкраїні – там сонечко сяє
Лікарі радять хропунам регулярно... співати
Про стан здоров'я людини можна дізнатись за її голосом
Алла Шейко і голоси від Бога
Традиційні музичні інструменти. Ерху
Територія музики: Вінницькій філармонії - 80!
Свято Людкевича
Сучасна опера: соціальна утопія + психоаналіз
Як у Львові директора Органного залу обирали
До 150-річчя від дня народження Євгена Купчинського
"Стрес я залишаю в театрі". Прима нью-йоркського балету поділилася правилами здорового способу життя
Згадаємо Андрія Іщенка
Духові інструменти: загадки саксофона
Польські пісні Шопена – українською
Львів, Європа і – світ
17 серпня - 75 років Мусліму Магомаєву
"Котяча фуґа" та її історія
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове






File Attachment Icon
10.jpg