Odessa Classics за три роки став подією в класичній музиці | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Odessa Classics за три роки став подією в класичній музиці
Алмаші Золтан Гаврилович
Бєлкіна Олена
Білий Віталій
Ботвінов Олексій
Микитенко Ольга Леонтіївна
Шмурак Олексій
Odessa Classics за три роки став подією в класичній музиці
1 липня 2017, субота
Поширити у Facebook

11 концертів на будь-який смак — від виступів легендарних скрипалів Деніела Хоупа та Вадима Рєпіна до програм нової української музики — зібрали понад сім тисяч глядачів, що для класичної музики в Україні дуже оптимістичний показник.

Справа, звичайно, не тільки в цифрах. Вони, скоріше, свідчення того, що в Одесі є щось, окрім моря та кінофестивалю. Культурний потенціал міста набагато ширший, і туристів можна залучати хвилями, що не лише плюскочуть. Наприклад, спільним концертом президента фестивалю, піаніста Олексія Ботвинова та скрипаля Деніела Хоупа — п’ятикратного володаря премії EchoKlassik, лауреата Classical Brit Award і чотирикратного номінанта на Grammy. У Хоупа неймовірний звук — легкий і стрімкий, який дозволяє продемонструвати величезне багатство емоційних відтінків. Він був дуже хороший у класиці, але в сучасній музиці — взагалі неймовірний. Наприклад, еталонне виконання скрипкових п’єс Арво Пярта — це записи Гідона Кремера.

Здавалося б, краще зіграти неможливо, але у Хоупа вийшло. Він змусив по-новому подивитися на творчість живого класика мінімалізму, його Пярт — це концентроване звучне світло, абсолютно потойбічне та надзвичайно привабливе. Щодо Людовіко Ейнауді, то Хоуп — найкращий виконавець його скрипкових п’єс. У дуеті з Ботвиновим ця музика прозвучала особливо м’яко, зворушливо та небанально. До речі, в рамках візиту до Одеси Хоуп відвідав спеціалізовану музичну школу ім. Петра Столярського — священне місце для скрипалів, із яким у Хоупа пов’язана особиста історія: його головний учитель, Захар Брон, навчався у цій одеській школі. Біля стіни з фотографіями видатних випускників, у тому числі і Брона, скрипаль спонтанно зіграв Кадіш Равеля.

Досить удалим вийшов оперний проект з українськими зірками — Ольгою Микитенко, Віталієм Білим та Оленою Бєлкіною. Ольга Микитенко порадувала хорошою вокальною формою та бездоганною дикцією, Олена Бєлкіна — новим амплуа. Її колоратурне сопрано, здавалося б, далеке від образу драматичної Кармен, по-новому розкрило цю героїню, наділивши її гаммою щонайтонших виразних відтінків.

Прекрасна традиція фестивалю — концерти open air, доступні і меломанам, і випадковим перехожим. На цей раз на відкритій сцені виступив київський колектив «Артехатта» разом зі скрипалем Мирославою Которович і баяністом Ігорем Саєнком. Їхнє пристрасне танго виявилося стовідсотковим попаданням в атмосферу спекотного одеського вечора.

Сольний філармонічний концерт піаніста Себастіана Кнауера — абсолютно протилежна подія, інтровертна й аристократична. У Кнауера феноменальна дрібна техніка, експромти Шуберта в його виконанні — просто фантастика, задоволення від делікатності звучання і захоплення від техніцизму.

До фестивалю увійшли також концерти джазової музики від «Давід Орловські Тріо», літературний вечір Віктора Єрофеєва та спільний концерт Бельгійського камерного оркестру під орудою Майкла Гуттмана та скрипаля Вадима Рєпіна. До речі, останнього разу Рєпін приїздив до Одеси 30 років тому, ще хлопчиком-вундеркіндом. Крім того, вперше в історії фестивалю з’явилася альтернативна програма нової української музики — New Ukrainian Soundscapes. До неї потрапила львівська програма від Collegium Musicum; театралізований концерт за поезією Лесі Українки від «Артехатти», Мирослави Которович та Ігоря Саєнка; ностальгічний перформанс у виконанні Олексія Шмурака, Максима Коломійця й Олега Шпудейка, а також п’єси для скрипки та віолончелі, які зіграли Андрій Павлов і Золтан Алмаші.

Фестиваль задовольнив найрізноманітніші смаки вибагливої публіки, і в цьому заслуга Олексія Ботвинова, надзвичайно сміливого музиканта, який знову ризикнув зробити фестиваль «з нуля», за спонсорські гроші. Відверто кажучи, таким фестивалем як Odessa Classics держава повинна пишатися і робити все можливе, щоб він зростав і далі, паралельно розвиваючи культурний і туристичний ландшафт Одеси. А те, що найбільш перспективними є проекти, започатковані на альтруїстичних основах, але у відповідальний момент підтримані національним бюджетом, історія європейської культури вже довела.


Автор: Любов Морозова
Виконавці: Золтан Алмаші, Олена Бєлкіна, Віталій Білий, Олексій Ботвінов, Ольга Микитенко, Олексій Шмурак
Конкурс (фестиваль): Музичний фестиваль «ODESSA CLASSICS»
Джерело: Газета «День»



Інші:

Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
      © 2008-2024 Music-review Ukraine