Учта дивотворення для упричетнених | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Учта дивотворення для упричетнених
Криса Олег
Учта дивотворення для упричетнених
У Львові триває Міжнародний музичний фестиваль «Контрасти»
23 жовтня 2012, вівторок
Поширити у Facebook

Олег Криса, скрипкаДнями в культурному житті Львова відбулася подія надзвичайної мистецької ваги.

У концертному залі ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії з двома концертами виступив всесвітньовідомий скрипаль Олег Криса.

Його виступи були приурочені до гарних ювілейних дат: 70-річчя Маестро і 50-річчя його творчої діяльності.

За цей час митець виступив на всіх континентах, гідно представляючи Україну, працював із багатьма видатними композиторами й виконавцями.

Серед них такі особистості, як А.Шнітке, С.Губайдулліна, О.Денисов, В.Сильвестров, М.Скорик, Є.Станкович, К.Пендерецький, М.Ростропович. Олег Криса отримував головні призи на численних міжнародних конкурсах скрипалів.

Зокрема, був першим українцем, який переміг на престижному конкурсі Паганіні.

А починав Скрипаль навчання у Львівській музичній школі ім. С. Крушельницької. Саме учні цієї школи сиділи в концертному залі в перших рядах поціновувачів таланту видатного земляка. Власне тому свої концерти ювіляр кваліфікував як звітні, насамперед перед колегами, друзями, рідними.

Виступи митця пройшли в рамках XVIII Міжнародного фестивалю сучасної музики «Контрасти». Не можна не відзначити з вдячністю і повагою керівництво філармонії, яке в наші фінансово нелегкі часи гідно утримує цю добру фестивальну традицію.

Концерти Олега Криси, як і очікували, були блискучими – як щодо вибору творів і досконалої виконавської майстерності, так і щодо емоційного піднесення, яке панувало в залі. Воно ж – і піднесення над мирськими страстями, які крещендо досягають піку в міру наближення до дати парламентських виборів. Обираючи твори для програми виступів, соленізант розважував з погляду вічності (нам би бути такими мудрими на виборах, визначаючи обранців до ВР). Маестро було легше. Він обрав безсмертних – Л.ван Бетховена, В.Моцарта, К.Шимановського, М.Равеля, А.Шнітке, Й.Брамса, Д.Шостаковича, відповідно до концепції фестивалю та іронії суспільного життя – на контрастах.

У перший день митець виступив сольно в супроводі своєї чарівної дружини Тетяни Чекіної (фортепіано). Другий виступ потужно супроводжували: камерний оркестр «Академія», диригент І.Пилатюк, академічний камерний оркестр «Віртуози Львова», диригент М.Юсипович, академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії, диригент В.Сивохіп.

Даруючи слухачам нетлінні твори, Маестро заворожив зал, як завжди, віртуозною інтелігентною манерою виконання і шляхетною поставою: аскетична простота, абсолютна безпафосність. Зворушувала його сонячна посмішка дитини. Прозорість. Але і глибина. І ранимість оголеної душі.

Душа Майстра мислить музичними формами, акордами, терціями, октавами, осягаючи світ піццікато. Нота за нотою скрипка у руках Майстра слухняно формує простір твору. Його душа сповна заповнює цей простір аж до світлих готичних склепінь небес, аж до маревних потаємних підземель. Душа слухача поринає в апокаліптичні видива митця, виринає з видінь, підіймається до чистого неба, сходить на п’єдестал, на ешафот, потрапляє у іншу реальність. Це – Шнітке.

Скрипаль звивистою стежиною уривчастої мелодії десь попід небом янголино проводить тебе над урвищем потойбіччя. Насправді не тривога – страх володіє тобою. Однак під омофором Майстра слухачеві безпечно.

Власне, енігматична музика А.Шнітке особливо полонила слухачів. Упізнавана й неповторна, у талановитому виконанні «Віртуозів Львова». До речі, «Кончерто гроссо №3 для двох скрипок, клавесина і струнних», написаний геніальним композитором з присвятою, зокрема, О.Крисі, виконували у Львові вперше. Оркестр віртуозів, виплеканий народним артистом України Сергієм Бурко, під диригентською паличкою (справді магічною) М.Юсиповича досконало передав драматургічний дух твору, виглядаючи разом з Маестро єдиним організмом.

Слухачі зосталися причаровані глибинною красою бархатистого звуку, утворюваного делікатними дотиками смичка, непересічною увагою Скрипаля до коштовних деталей твору, яка не дає жодній ноті пощезнути в лабіринті партитури. А водночас і самі незчулися, як опинилися поглинутими в чаруюче вировиння звуків. Утім ніхто й не опирався чарівному полону.

Загальний катарсис, як результат такого спільництва.

Приголомшені пережитим дійством глядачі неквапом розходилися. Щойно їх, зачарованих силою творчого натхнення, чистим звуком, достойно підтримуваним оркестрантами, Маестро разом з безсмертними авторами ввів у ієратичний простір своєї душі на ювілейні фестини. Урочистий простір звукових ієрархій. Безцінною миттю вічності закарбується це свято. Введення в храм душі. Відчуття було наче янголи розносять ялинові гілки мелодій з прикрасами межи присутніх. І душі відроджувались, оновлялись. Анастазис.

Учта дивотворення для упричетнених.

Незабутній урок звукової каліграфії для тих, хто удостоєний бути його учнем.


Автор: Володимир Карачинцев
Виконавці: Олег Криса
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль сучасної музики "Контрасти"
Джерело: gazeta.lviv.ua



Інші:

Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110623_105.jpg