Серця трьох | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Серця трьох
Пірієв Олександр Валерійович
Кот Юрій
Дем’янчук Геннадій
Шарапов Кирило
Серця трьох
У столичному Будинку актора відбувся вечір, що привернув увагу меломанів різного віку
9 липня 2013, вівторок
Поширити у Facebook

Прозвучали твори Петра Чайковського, Сергія Рахманінова і Антона Аренського.

Програма називалася «Серця трьох» — це був спільний проект Національного порталу академічної музики «Music-review Ukraine» та представництва в Україні фортепіанної фабрики «BRODMANN» (Австрія).

ИСТУПАЮТЬ ГЕННАДІЙ ДЕМ’ЯНЧУК, КИРИЛО ШАРАПОВ І ОЛЕКСАНДР ПІРІЄВ / ФОТО ЮРІЯ ТОЦЬКОГО

Але якщо музика Чайковського й Рахманінова посідає одне з перших місць за частотою виконання в світі, то твори Аренського сьогодні відомі лише фахівцям і меломанам-знавцям.

Дивні нитки долі зв’язали заявлених у концерті композиторів — один з одним і з нашим часом.

Ювілейні дати цього року — 140 років з дня народження Сергія Рахманінова і 120 років з дня смерті Петра Чайковського.

Пригадаємо, що саме Рахманінов 100 років тому, 1913 року став одним з ініціаторів створення Київської консерваторії (нині Національної музичної академії України). Відомо, як притягувала й надихала Чайковського Україна — зі студентських років приїжджав він сюди, довго жив і писав музику в Тростянці, Кам’янці, Браїлові.

Таємниці трьох сердець розкривали чотири музиканти: заслужені артисти України — піаністи Юрій Кот і Геннадій Дем’янчук і лауреати міжнародних конкурсів — скрипаль Кирило Шарапов і віолончеліст Олександр Пірієв.

«Пори року» Петра Чайковського в першому відділенні зіграв Юрій Кот, наповнивши хрестоматійний шедевр свіжістю першого звучання, бо реальні пори року — завжди вперше: зовсім недавно виспівував жайворонок й квітнув пролісок, а сьогодні вслухуєшся в літні місяці — мрійливу червневу баркаролу змінює напруження жнив, але косар співає... і попереду привабливий жовтень.

Віртуозно й артистично виконали Геннадій Дем’янчук, Кирило Шарапов і Олександр Пірієв два опуси другого відділення, почавши з Елегійного тріо № 1, Соль-мінор для скрипки, віолончелі й фортепіано Сергія Рахманінова. Як ексклюзивний коментар наведемо фрагмент публікації «Російської музичної газети» 1905 року: «Навіть за своїми зовнішніми рисами Рахманінов вимальовується нам у небуденних висловах: худий, блідий, з суворим, але жвавим поглядом, він виявляє свій щирий характер одразу, варто йому виголосити лише кілька слів». Далі автор пише про «рідкісне прагнення закругленості форм та тематизму» й запевняє, що ці «симпатичні якості яскраво відобразилися й на його Елегійному тріо. Цілісність і щирість є постійними супутниками Рахманіновської музи». Ну а сам композитор зізнавався: «Єдине, що я прагну робити, коли я пишу, — це змусити її (музику) прямо й просто висловлювати те, що в мене на серці».

Кирило Шарапов, Геннадій Дем’янчук, ЮрійКот, Олександр Пірієв. Фото: Юрій Тоцький

Справжнім відкриттям вечора стали для публіки твори Антона Степановича Аренського (1861 — 1906 рр.) — композитора, піаніста, диригента, керівника Придворної співочої капели в Петербурзі й професора Московської консерваторії, учнями якого були Сергій Рахманінов, Олександр Скрябін, Рейнгольд Глієр. У спадщині композитора три опери, один балет, дві симфонії, безліч камерних і фортепіанних творів, церковні хори, понад 70 романсів.

За життя твори Аренського ставили в найкращих театрах і виконували знамениті артисти, такі як Федір Шаляпін і Віра Коміссаржевська (у жанрі мелодекламації). Високо цінував Аренського Лев Толстой: «З новітніх — найкращий Аренський, він простий, мелодійний...». Його оперу «Сон на Волзі», з успіхом поставлену московським Великим театром 1890 року, Чайковський назвав однією з найкращих, «а місцями навіть чудовою російською оперою» й додав: «Сцена сну Воєводи змусила мене пролити чимало солодких сліз...», а ще казав: «Аренський напрочуд розумний у музиці... Це дуже цікава особистість!»

Виконуючи Тріо № 1 Антона Аренського для скрипки, віолончелі та фортепіано, музикантам удалося донести до слухачів напрочуд гарну музику — мелодійну, темпераментну, витончену. І зал її почув — усупереч суворому вироку Римського-Корсакова, вчителя Аренського: «Забудуть його швидко».

Організатор проекту «Серця трьох» — портал академічної музики «Music-review Ukraine» на чолі з беззмінним керівником Олександром Пірієвим за неповних п’ять років існування став одним з інформаційних лідерів, які окрім пропаганди класичної музики в Україні підтримують національного виконавця, а концертні цикли «Music-review WEEKEND» за участю провідних українських і зарубіжних музикантів залучають публіку різних поколінь.

Серед знакових подій сезону 2012—2013 — проект «GALA WEEKEND», ювілейні вечори видатних композиторів України Валентина Сильвестрова та Євгена Станковича, Всеукраїнський гастрольний тур «Віолончельна Пектораль», Перший фестиваль музики Петра Чайковського «Чайковський Fest» у Тростянці. І концерт, що відбувся в Будинку актора, — а в залі був аншлаг, чимало молодих людей, батьків з дітьми — хочеться бачити не лише підбиттям підсумків сезону, а й поглядом у майбутнє українського музичного співтовариства.


Автор: Ольга Савицька
Виконавці: Олександр Пірієв, Юрій Кот, Геннадій Дем’янчук, Кирило Шарапов
Концертна організація: Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Концертний зал Будинку актора
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
817.jpg