Фестивальна мапа України розширилася у східному напрямку | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Фестивальна мапа України розширилася у східному напрямку
Веселіна Ольга
Ларчіков Вадим
Рунчак Володимир Петрович
Цепколенко Кармелла
Щербаков Ігор Володимирович
Фестивальна мапа України розширилася у східному напрямку
Міжнародний фестиваль-конкурс сучасного музичного мистецтва “Donbas Modern Music Art
29 травня 2013, середа
Поширити у Facebook

Міжнародний конкурс-фестиваль сучасного музичного мистецтва в Донбасі "Donbas Modern Music Art ". Фото з сайту: http://composersukraine.org/В Донецьку завдяки зусиллям і спільній роботі Донецької облдержадміністрації, Управління культури і туризму та двох творчих спілок – Донецької організації Національної Спілки композиторів України та Донецького відділення Національної всеукраїнської музичної спілки - народився міжнародний фестиваль-конкурс сучасного музичного мистецтва “Donbas Modern Music Art”.

Величезний промисловий мегаполіс, футбольна столиця України врешті повернувся обличчям до надбань світової нової музики, віддавши їй кращі зали і концертні майданчики міста, гостинно прийнявши учасників фестивалю з Польщі, Австрії, Німеччини, Швеції, Японії, а також з різних міст України – Києва, Одеси, Харкова, Запоріжжя, Луганська тощо.

Впродовж п”яти днів зацікавлена донецька публіка відвідала чотири симфонічних і три камерних концерти, побувала на вечорі сучасної опери та хореографії у славетному Донецькому театрі опери та балету, а також на змаганні юних композиторів, які виборювали перемогу на відкритому міжнародному конкурсі.

Мабуть ніколи у Донецьку не звучала таким розмаїтим масивом сучасна музика українських та зарубіжних авторів. Слухачі були захоплені музикою Вітольда Лютославського, велику програму з творів якого представив відомий польський диригент Роман Ревакович разом з Донецьким симфонічним оркестром ім. С.С.Прокоф”єва; неабияку цікавість і дуже теплий прийом викликала музика романтично-експресивного Томаса Лільєхольма (Швеція), філософськи заглибленого і по-східному витонченого композитора і диригента Масатака Мацуо (Японія), гостро сучасної у пошуках нової виразності Олександри Каростоянової-Херментін (Австрія).

Загальним улюбленцем фестивалю став людина-фейєрверк, чудовий майстер, унікальний співак Рупперт Бергман (Німеччина), що разом з одеським молодіжним ансаблем “Senza sforzando” блискуче виступив у монооперах Кармели Цепколенко та Юлії Гомельської (Одеса).

Донецькі меломани високо оцінили і українську музику: твори киян Ігоря Щербакова та Геннадія Саська (концерти для флейти цих композиторів з блиском виконала солістка симфонічного оркестру Київської опери Богдана Стельмашенко), Михайла Шведа, Володимира Рунчака, львівянина Олександра Козаренка, запорізьких композиторок Наталії Боєвої та Ганни Хазової.

Фестиваль надав можливість творчого виявлення більшості донецьких композиторів – від маститих Олексія Скрипника, Володимира Стеценка, Олександра Рудянського – до творчої молоді Євгена Петриченка, Данили Мілки, Кирила Фандєєва, Романа Качалова.

У фестивалі були задіяні потужні виконавські сили: крім вже названого Донецького симфонічного оркестру (худ. керівник і головний диригент – Олександр Долинський) спеціально приїхав з розгорнутою складною програмою Симфонічний оркестр Запорізької філармонії під орудою Вячеслава Реді. Серед камерних виконавців привернула особливу увагу фантастична піаністка, маленька перлина Донбасу Діна Писаренко, яка представила виключно цікаву програму авангардної класики – твори Булеза, Штокгаузена, Шнітке, Лігеті, а також Карастоянової-Херментін. Виразним, технічно довершеним дуетом показали себе “Віолончеліссімо” (Вадим Ларчиков та Ольга Веселіна), ці музиканти з Одеси до того ж багато в чому допомогли у реалізації ідеї фестивалю.

Складну місію директора фестивалю з успіхом виконав завжди креативний та енергійний Євген Петриченко – не тільки талановитий композитор, а й здібний організатор.

За допомогою багатьох небайдужих людей, спираючись на досвід свого вчителя, голови Донецької організації НСКУ Сергія Мамонова, та невтомної, всюди встигаючої Тетяни Дорогавцевої (голови Донецького відділення Всеукраїнської музичної спілки) вдалося втілити у життя мрію мистецької громади – заснувати масштабний міжнародний музичний фестиваль, який після вдалого першого досвіду, дасть Бог, стане ще одним, справжнім культурно-мистецьким, брендом Донеччини.


Колективи: Академічний симфонічний оркестр Донецької філармонії ім. С. Прокоф'єва
Виконавці: Ольга Веселіна, Вадим Ларчіков
Композитори:Володимир Рунчак, Кармелла Цепколенко, Ігор Щербаков
Концертна організація: Донецька обласна філармонія
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс-фестиваль сучасного музичного мистецтва в Донбасі «Donbas Modern Music Art »
Джерело: Національна спілка композиторів України



Інші:

ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
601.jpg