Класика – це завжди модно | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Класика – це завжди модно
Остапович Іван
Класика – це завжди модно
6 лютого 2018, вівторок
Поширити у Facebook

2017-й був надзвичайно насиченим для засновників музичної аґенції «Collegium Musicum» Івана Остаповича і Тараса Демка. Наприкінці року їхня команда очолила Львівський будинок органної і камерної музики. Про підсумки діяльності аґенції «Collegium Musicum», а також про перспективи Органного залу – у розмові з директором Іваном Остаповичем та його заступником Тарасом Демком.

Розкажіть про історію створення аґенції «Collegium Musicum».

Тарас Демко: Це було наприкінці 2011-го року, ми тоді були студентами, любили музику і почали робити якісь спільні проекти. Побачили, що публіка оцінила і нам вдалося анґажувати і мотивувати музикантів, вдалося об’єднати це промоцією. Таким чином виник дебютний проект, дуже символічний для нас, бо пов'язаний із однією з найперших опер, яка дійшла до наших днів, – «Еврідіка» Якопо Пері. У грудні 2011-го ми здійснили концертну постановку цієї опери – повністю своїми силами, з майже піврічною підготовкою, трьома показами на різних концертних майданчиках. Тричі були аншлаги, це дуже тішило, мотивувало. Потім за місяць чи за два хтось запропонував зробити камерний концерт, потім ще один… В Івана виникла ідея назви нашого проекту «Collegium Musicum» – за зразком тих спільнот, в яких брали участь свого часу Бах, Телеман, Гендель та інші. Ми з Іваном стали «об’єднавчим ядром» музичної аґенції.

Іван Остапович: Насправді у цьому проекті брали участь багато наших друзів-музикантів. Ідеї народжувалися у всіх, ми обмінювалися ними – ось так все й починалося.

Т. Д. Спершу до нас дуже активно приєднувався Ігор Завгородній, скрипаль із Києва, і Орест Смовж, скрипаль зі Львова, який зараз живе в Лос-Анджелесі. У нас була потужна «тусовка», яка активно організовувала події. Ми вирішили зробити культурну екскурсію усім Львовом – тобто зробити концерти всюди, де це тільки можливо. Наприклад, просто неба біля ратуші, на балкончику мера Львова, у глибокому підвалі, музеї Франка, філармонії, Оперному театрі, театрі Курбаса, у соборах…

Для цього потрібен неабиякий менеджерський хист…

Т. Д. Так, івентинг, або ж менеджмент подій, – це складна робота, потрібно здійснити багато мікрооперацій, які об’єднані загальною стратегією. Спочатку ми про це не думали, але рік за роком, з досвідом, деякі речі стають уже напрацюваннями – творчі зв’язки із концертними залами, музикантами, партнерство з готельними комплексами, поліграфічними і рекламними компаніями, рестораціями. Співпраця з бізнесом – невід’ємна складова культурної індустрії.

Які найцікавіші події відбулися за час діяльності «Collegium Musicum»?

І. О. Варто зробити наголос на запрошених музикантах. Наприклад, Сиґізвальд Кьойкен (прим. бельгійський скрипаль, альтист, диригент), Бенджамін Маркіз-Ґілмор (нідерландський скрипаль), Андрій Гаврилов (російський піаніст)… Була цікава історія з Левом Маркізом (нідерландський диригент), якого ми запросили. Йому виповнилося на той час 85 років, він дуже довго не концертував, але приїхав до Львова, відбулися інтенсивні репетиції упродовж десяти днів і концерт. Відтоді він знову став активно гастролювати. Можна сказати, наш проект його надихнув.

Т. Д. Всього відбулося понад 700 подій, це були не лише концерти, але й майстер-класи, перфоменси…

Я запам’ятала цікаву подію, яку ви організували нещодавно, – «Один в кубі».

Т. Д. Так, цей проект об’єднав шість молодих композиторів з різних міст України, спеціально для нього вони написали музику. Утворився своєрідний тандем: композитор-перформер/поет-виконавець. Ми здійснили записи, опублікували їх. Таким чином ми підтримуємо молодих композиторів, адже дуже важливо, щоб їхня музика звучала, а не лежала у шухлядах.

Дуже часто ви придумуєте якісь «фішки» для організованих вами подій.

Т. Д. Ми зробили подію «Класика з котами». Коли люди прийшли на концерт зі своїми домашніми улюбленцями – для мене це був прояв найвищої довіри. Тобто нам як організації довіряють найцінніше – свого кота (сміється – прим. автора). Ще один із найцікавіших для мене концертів відбувся у підвалі театру Лесі України. Там було холодно і страшно, але звучала чудова музика – сонати і партити Баха у виконанні скрипаля Ореста Смовжа.

Які ще напрямки вашої діяльності?

Т. Д. Перший вектор: промоція класики. Вона ошляхетнює людину, є дуже важливою для розширення світогляду. Другий: зближення музиканта з публікою. Якщо ніхто не створює події для виконавця, він поїде туди, де йому забезпечать цей процес. Ми прагнемо знайомити публіку з талановитими музикантами, особливо українськими. І третє: треба будувати слухацьку аудиторію, виховувати культуру споживання мистецького продукту, підвищувати престиж купівлі квитка. Класика – це завжди модно і непересічно!

Іване, як Вам вдалося сформувати камерний оркестр «Collegium Musicum» ?

І. О. Не можна сказати, що саме я сформував кістяк цього колективу. Це коло музикантів, які перебували десь поруч. І в один момент ми об’єдналися, щоб пограти в оркестрі. А спеціально я не скликав нікого, не було ніякого кастингу, це визріло саме собою.


Як виникла ідея взяти участь у конкурсі на посаду директора Органного залу?

І. О. Насправді ідея виникла у Тараса Демка. Є новий закон, який передбачає конкурс директорів таких установ. Органний зал – один із найпомітніших концертних залів міста, ми робили тут кілька подій, розуміли, як все працює зсередини, і що можна поліпшити. Офіційно заявку подавав я, але ми прийшли сюди командою однодумців.

Які, на Вашу думку, перспективи Органного залу?

І. О. Планів дуже багато. Від ремонту, інтернету, комп’ютеризації всіх кабінетів до розширення репертуару. Про Органний зал має знати більше людей. Плануємо запровадити ланч-концерти, події з дітьми, майстер-класи музикантів з різними програмами.

Т. Д. І ще один акцент: музична аґенція «Collegium Musicum» зараз на повну працює задля промоції Органного залу. Це не означає, що Органний зал автоматично стає «Collegium Musicum». Музична аґенція прагне допомогти Львівському будинку органної та камерної музики розвиватися якісно й ефективно. Наша мета – позиціонувати Львівський органний зал як сучасний мистецький центр. Ми хочемо об’єднати ті креативні спільноти, які роблять справді якісний продукт. Чим більше культурних подій, чим більша конкуренція, тим насправді більший попит. Якщо людина сьогодні відвідала концерт класичної музики, завтра вона захоче прийти ще, потім приведе свою родину, своїх сусідів і своїх котів.











Автор: Наталія Писанка
Діячі мистецтв: Іван Остапович
Концертна організація: Львівський будинок органної і камерної музики



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine