Три «золота» у «Гран-прі націй 2017» українського дівочого хору | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Три «золота» у «Гран-прі націй 2017» українського дівочого хору
Гаврилець Ганна Олексіївна
Дичко Леся Василівна
Станкович Євген Федорович
Три «золота» у «Гран-прі націй 2017» українського дівочого хору
11 лютого, субота

Із перемогою одразу у трьох номінаціях найпрестижнішого світового конкурсу хорів «Гран-прі націй-2017» повернувся із Німеччини камерний дівочий хор Київської музичної школи-інтернату імені Лисенка. Німецька публіка, а часом і журі, аплодували українському колективу стоячи. Про свої враження Радіо Свобода розповіли хористки та керівник хору – диригент Юлія Пучко.



У Берлінській філармонії на Всесвітньому конкурсі «Гран-прі націй», разом із українським камерним дівочим хором Київської музичної школи імені Лисенка, своє мистецтво демонстрували 30 хорових колективів із 15 країн світу. Їхній спів оцінювало міжнародне журі, до якого увійшли фахівці із Іспанії, Фінляндії, Австрії, Греції та Німеччини.

Український дівочий хор отримав золото у трьох номінаціях: «духовна музика», «молодіжний хор» та «етнічна музика». Стільки золотих нагород одночасно не здобув жоден інший колектив із тих, які брали участь у цих «Світових хорових іграх».

Хористки Дарка Новікова та Дар’я Складанюк кажуть, що вони досі перебувають під враженням від одразу трьох перемог та від того, як на їхні виступи реагували зал та журі. Дівчатка кажуть, що до них підходили багато людей, просили з ними сфотографуватися і дозволити викласти фото у соціальні мережі, а також обмінювалися з ними контактами й висловлювали своє захоплення.

Юлія Пучко, керівник дівочого камерного хору Київської музичної школи імені Лисенка:

– Ми втомлені, але дуже щасливі. Конкурсові передувала дуже складна підготовка, адже нам треба було підготувати 25 хвилин акапельної музики різних епох.

Кожен конкурс завжди дає шанс показати власні досягнення, а цей конкурс – конкурс дуже високого рівня, це певний підсумок за 5 років. У 2012 році нам дали сертифікат, коли ми виграли конкурс Шуберта у духовній категорії. Після цього було підтвердження нашого рівня в Італії у конкурсі під патронатом папи Римського. У 2014 році у Каунасі ми також перемогли у всіх категоріях і стали найкращим хором Литви. І цей результат, коли ми перемогли у всіх категоріях, у яких ми брали участь, дуже нас надихнув.

Це непросто, тримати такий рівень, адже це «навчальний» хор, і щороку склад хору змінюється. Одні діти закінчують навчання і йдуть, а на їхнє місце приходять інші. От цього року особистим відкриттям для мене стала маленька Вероніка Барило.

Вероніці 10 років виповнилося під час конкурсу, і ми всі разом відзначали її день народження 6 лютого у Мюнхені.

У конкурсній програмі ми виконували у різних категоріях музику різних епох, а також сучасну зарубіжну та українську музику.

Найвищий бал ми отримали у категорії «духовна музика» – 95,5 за виконання музики сучасного українського автора Ірини Аліксійчук – диптиха «Царю Небесний» та «Слава Отцю і Сину». Також ми виконували музику Лесі Дичко і Ганни Гаврилець.

У «молодіжній» категорії ми співали дві частини з фольк-опери Євгена Станковича «Цвіт папороті», а також фольк-оперу Володимира Зубицького «Гори мої». Загалом ми виконали багато української сучасної музики, і приємно, що її так тепло прийняли.

До того ж, у залі Берлінської філармонії хор відчуває себе, як у публіки на долоні. Сцена посередині, а навколо тебе всюди публіка. Тебе чують і бачать із кожного куточка залу. Акустично це важко для хору, бо якщо є якісь недоліки, то їх одразу видно, але для мене як диригента це дуже цікавий і приємний досвід. А от змагання у категорії «духовна музика» проходили у Церкві святої Катерини, яка навпроти філармонії.

Публіка дуже щира, сприймала нас просто чудово, аплодувала, кричала «браво». Я навіть не сподівалася, що німці будуть так гарно приймати український хор. Навіть конкуренти нам аплодували стоячи.

Дуже цікаво було побачити інші хорові колективи. Це найкращі колективи світу. Ми ж одразу, завдяки нашим попереднім успіхам, потрапили у фінал.

Цього разу нам дуже допомогло з поїздкою Міністерство культури України, а фінансово допомогли доброчинці та благодійні фонди.

Також ми ще їздили до Мюнхена і зустрілися із українською діаспорою. Нас там прийняли як рідних. Особливо нам допомогла наша випускниця Олександра Зайцева, яка зараз навчається у Нюрнберзі. Вона просто стала «менеджером і арт-директором» поїздки й виступу нашого хору у філармонії Мюнхена.

До організації участі колективу у Хорових іграх націй долучилися Міністерство культури України та благодійники. Своє право – одразу потрапити у фінал світового конкурсу «Гран-прі націй», який прирівнюють до «хорових Олімпійських ігор», – камерний дівочий хор Київської спеціалізованої музичної школи-інтернату імені Лисенка отримав, посівши високу сходинку в рейтингу провідної європейської організації Interkultur.


Композитори:Ганна Гаврилець, Леся Дичко, Євген Станкович
Навчальний заклад: Київська середня спеціалізована музична школа-інтернат ім. М.В. Лисенка
Джерело: Радіо Свобода



Додати: Share on Facebook


Інші:

«Головний артист на сцені – це оркестр»
Композитор Алла Сіренко створила «Реквієм для Воїна» з посвятою Василеві Сліпаку
Марина Вискворкіна- оперна співачка, інтервью
10 листопада у Національній опері України пройде гала-концерт “Три С”
Володимир Шейко: Симфонічний оркестр Українського радіо піднімає рейтинги як суспільного, так і України загалом
Зіркова історія найкрасивішої балетної пари Європи
«Жагу до життя черпаю з музики», – 87-річна піаністка Олена Андрєєва
Євген Станкович: Якщо б я знав, як пишеться музика, я б її не писав
Доля музиканта – це доля подвижника
23-річна скрипалька, яка акомпанує Бочеллі, розповіла про свій шлях до світової слави
Рівне Культурне: Микола Орешко, директор Рівненської обласної філармонії
Володимир Шейко: «Якщо нація втрачає релігію і мистецтво – вона перестає існувати, перетворюючись на набір людей»
Що таке сучасна баянна музика: у студії Громадського радіо Kyiv Classic Accordion duo
Станіслав Христенко: спілкуюся з публікою за допомогою музики
Андрій Юркевич: «Оперні театри обов’язково мають бути сучасними»»
Оксана Линів: українськонімецький оркестр міст між культурами
Интервью дирижера Хобарта Эрла об открытии нового сезона 2017-2018 гг.
Малер, кава та мода
Представляємо інтерв'ю з диригентом концерту-відкриття фестивалю "Українські шедеври на всі часи"
Зоряна КУШПЛЕР: «Моє серце – в Опері»
Чим зараз живе і що робить Міністерство культури. Інтерв'ю зі Світланою Фоменко
«Тато дав мені п’ять злотих, і я поїхав до Кракова вчитися музики»
Рішар Ґальяно: «Метелики не дивляться на себе в дзеркало, коли літають. Так має бути і в музиці»
Композитор Олексій Шмурак: Те, чого вчать у консерваторії, не існує
«Ми маємо унікальний контент!»
«Мінкульт відмовив у допомозі нашому оркестру, мовляв, це не стосується європейської інтеграції»
Lviv MozArt: 8 днів класики
Сім нот людини-оркестра: як Іван Пустовий навчився грати на 30 музичних інструментах
Кожна скрипка має свій характер, – всесвітньо відома музикантка з Франківська
Сталін посадив на коліна, подарував наручний годинник
Подорожувати Європою без знання класичного мистецтва — це як ходити музеєм із закритими очима, — Григоренко
"Класичний танець практично помер". Український танцюрист Сергій Полунін розповів про сучасний балет
Джаз — це класична музика ХХІ століття — Олексій Коган
Господар із диригентською паличкою
Людмила Монастирська: "Намагаюся виконувати партії, що вражають і розвивають характер"
Легше повернутись в Україну з іменем, аніж тут починати - Ю.Миненко, контртенор
«Якби я міг, то ще більше запрошував би українців!»
Наталія ПОЛОВИНКА: «Ідеальний актор – Ісус Христос»
Юрій Шевченко націлився на «Греммі»
«Я вдячна Богові та Україні за те, що мене тут люблять», — Вікторія Лук’янець
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове