Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати” | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
Головний диригент Національного симфонічного оркестру України - про гастролі та нові творчі проєкти
1 жовтня 2023, неділя
Поширити у Facebook

Нині Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України під орудою Володимира Сіренка високо тримає професійну планку як“ Оркестр №1” - так називають музикантів провідні критики, як в нашій державі, так й за кордоном. Кожний виступ оркестрантів - це аншлаги й захоплення меломанів!

Вони успішно гастролюють по всьому світу й цей список вражає. Мабуть, простіше назвати країни, де ще не аплодували цим прекрасним музикантам...

“НА ВСІХ КОНЦЕРТАХ НА О.ТАЙВАНІ СЛУХАЧІ ДУЖЕ ЕМОЦІЙНО РЕАГУВАЛИ НА ВСІ ТВОРИ, ЯКІ МИ ПРЕЗЕНТУВАЛИ”

У середині вересня, вперше за свою 105-літнюю історію, Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України з величезним успіхом дав три концерти на острові Тайвань, виступаючи у престижних залах Taichung, Kaohsiung і Taipei, презентувавши програми шедеврів світової та української класики.


- Після концертів ми тричі грали ще на “біс”, бо публіка не хотіла нас відпускати зі сцени, - згадує маестро Володимир СІРЕНКО. - Знаєте, такої гарячої публіки я давно вже не бачив і не чув.


На концертах на о.Тайвані слухачі дуже емоційно реагували на всі твори, які ми презентували на цих гастролях.

Ми виконували серйозні програми - Друга Симфонія М. Березовського, Четвертий Концерт для фортепіано з оркестром Л. ван Бетховена, Перша Симфонія Я. Сібеліуса. Перший Концерт для фортепіано з оркестром Ф. Шопена, Симфонічна балада “Гражина” Б. Лятошинського, Симфонічна поема “Мазепа” Ф. Ліста.

З нами разом виступав Антоній Баришевський (фортепіано),соліст Національної філармонії України.

В Youtube, після концертів, з’являлися фрагменти відеозаписів, і по ним  можна відчути, який потужний емоційний драйв був на тих гастролях. У  нас найприємніші враження від тих виступів - чудо приймали, на високому рівні було організоване це гастрольне турне, чудові зали, дуже теплі й усміхнені слухачі.

Ми представили дві програми й там було потужне “вкраплення” української музики. Наприклад, у Taichung і Taipei ми виконували Другу Симфонію Максима Березовського соль-мажор, а у Kaohsiung “героїчну музичну пару творів” - Симфонічну баладу “Гражина” Бориса Лятошинського та Симфонічну поему “Мазепа” Ференца Ліста (український твір і твір угорського маестро про Україну).


До речі, ці програми дуже добре сприймає публіка, де б ми не грали.

Наприклад, торік ми презентували 22 концерти по Європі й там теж слухачі чудово реагували на таку програму з творів класиків - українських і світових. Нині цікавість до нашої музики дуже росте в різних країнах світу. Маю надію, що скоро ми будемо виконувати твори українських класиків і наших сучасників ще частіше.

Ми ретельно підбираємо репертуар, аби на наших концертах за кордоном обов’язково лунали українські твори, а також твори іноземних композиторів про Україну. Наша музична спадщина дуже потужна, але її ще мало знають у світі. Нині, поступово, світ відкриває для себе музичні “перлини” наших сучасних композиторів, і це радує...

Знаєте, програми, коли лунають, наприклад, твори Сібеліуса, Шопена, Бетховена, а також музика Лятошинського чи Березовського то їх гарно сприймають слухачі. Ні один з концертів не обходився без виконання на “біс”, зокрема, вальс “Розлука”, фінальний фрагмент з увертюри до опери “Тарас Бульба” Лисенка.

До гастролей на о. Тайвань ми спеціально підготували сюрприз - грали мелодійну тайванську народну пісню в обробці для оркестру і публіка бурхливо реагувала вже на перші звуки знайомої їм мелодії.


Треба зазначити, що турне по о. Тайваню залишиться у нашій пам’яті - це були прекрасні миті!


СЛОВАЧЧИНА І ВЕЛИКА БРИТАНІЯ

Днями оркестранти повернулися до Києва після потужного виступу в рамках” Bratislava Music Festival 2023”.

- Це чудовий фестиваль з великою історією, - каже Володимир Федорович. - Я у 1992 році на цьому форумі дебютував, як початківець-диригент, виступаючи разом із музикантами оркестру Братиславського радіо, а нині нова зустріч через 31 рік! Звісно, що зараз цим фестивалем займаються інші організатори, сталося багато змін...


Зараз я вже виступав разом зі своїм колективом - Національним симфонічним оркестром України.

Програма фестивалю дуже цікава.Серед учасників були такі відомі колективи, як Роттердамський філармонічний оркестр (Нідерланди), FILARMONICA DELLA SCALA (Італія), Словацький філармонійний оркестр  та інші.

Компанія учасників дуже потужна. Ми виступали у старовинному залі “Редута”, що побудований ще у 1773 році, який має чудову акустику.

Ми разом із солістом Дмитром Ткаченком у першому відділі виконували Концерт №1 для скрипки з оркестром Макса Бруха (це найпопулярніший твір цього німецького композитора) та Симфонічну поему “Фінляндія” Яна Сібеліуса (теж найвідоміший твір легендарного фінського композитора). А у другому відділі презентували “Гражину” Лятошинського й “Мазепу” Ліста.


Акценти ми розставили правильні - перший відділ - європейська музика, а у другому - українсько-угорський контекст.

15 жовтня наш оркестр вирушить у турне по Великій Британії. Плануємо зіграти концерти у 17 містах. До речі, у програмі не лише гратимемо “Гражину”, а й представимо Другу симфонію Бориса Лятошинського - це буде цілий відділ української музики. Впевнений, що закордонні меломани оцінять потужну музику нашого класика.


Організатори гастролей запропонували мені перед початком концертів записати серію інтерв’ю для ЗМІ Сполученого Королівства Великої Британії. Я вже дав кілька бліців де розповідаю про твори Бориса Лятошинського, які ми будемо виконувати, і що це музика рівня Сібеліуса та Шимановського - кращих представників національних шкіл XX сторіччя, і ніякої меншовартості тут бути не може, бо “Школа Лятошинського” дуже потужна, і прекрасно, що її починають відкривати у світі.


Гастролі ми розпочнемо у Лондоні.


«КИЇВ МУЗИК ФЕСТ». «УКРАЇНА. МУЗИКА ВІЙНИ»

8 жовтня на закритті XXXIV Міжнародного фестивалю «Київ Музик Фест-2023» Національним симфонічним оркестром під батутою Володимир Сіренка й капелою “ДУМКА” (художній керівник і головний диригент – Євген Савчук) буде представлена програма «Україна. Музика війни», якій презентують три світові прем’єри.

СОЛІСТИ:
Назарій Пилатюк (скрипка),
Євген Геплюк (фортепіано)

ПРОГРАМА:
І. Щербаков – «Тривоги наших ночей» для фортепіано з оркестром (світова прем’єра)
О. Скрип – Симфонія № 3 «Галина» для скрипки і симфонічного оркестру (світова прем’єра)
В. Польова – Bucha. Lacrimosa

Є. Станкович – «Україна. Музика війни» для симфонічного оркестру і хору(на три частини) - світова прем’єра.

- У програмі – аж три світові прем’єри трьох українських композиторів різних поколінь. Це «Тривоги наших ночей» дл фортепіано з оркестром Ігоря Щербакова (1955 р.н.), Третя симфонія («Галина») для скрипки й оркестру Олексія Скрипника (1955 р.н.) та «Музика війни» для симфонічного оркестру й хору Євгена Станковича (1942 р.н.), твір, що дав назву концерту.



На концерті відбудеться світова прем’єра ораторії “Музика війни” Євгена Станковича. Цей твір дав назву всій програмі, - розповідає В. Сіренко. - Василь Вовкун зробив лібрето, там лунатимуть різні вірші (Тараса Шевченка, Ліни Костенко, народні пісні), а сама ідея виконання твору для симфонічного оркестру і хору належить Євгену Савчуку. Цьогоріч Євген Федорович дописав музику до “Музики війни” в повному обсязі, і це дуже високої якості твір, який, я впевнений, оцінять слухачі й музичні критики.

Продовжуємо активно працювати.

Двоє наших музикантів пішли служити в ЗСУ добровольцями: Володимир Пономарьов - альтист та Олексій Лі - тубіст. Дай їм Бог, здоров’я і вдачі. Віримо у перемогу над російськими загарбниками!

ДОВІДКА Music-Review Ukraine

Володимир СІРЕНКО, народжений на Полтавщині, порівнюється міжнародною пресою з іншими відомими диригентами, такими як Еса-Пекка Салонен та Саймон Реттл.

Його дебют відбувся у Київській державній філармонії у 1983 році з виконанням творів Стравінського, Шенберга, Булеза. У 1989 році закінчив Київську державну консерваторію у класі професора Алліна Власенка, у 1990 році став фіналістом Міжнародного конкурсу диригентів у Празі. Через рік був призначений на посаду головного диригента-художнього керівника Симфонічного оркестру Українського Радіо, яку займав до 1999 року. За цей період здійснив понад 200 записів до фондів Українського Радіо, які включають симфонії Моцарта №№ 38, 41, Бетховена №9, Дворжака №№7,9, «Німецький реквієм» Брамса, «Макбет» Р. Штрауса, «Тарас Бульба» Яначека на ін.

    З 1999 року очолює Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України. Серед сотень програм, які він виконував з оркестром, найважливіші були цикли симфоній Г. Малера та Б. Лятошинського, Страсті за Матвієм, Лукою, Марком, Іоаном та Меса сі-мінор Й.С. Баха, ораторія “Жанна д’Арк на вогнищі” А. Онеґґера, драматична легенда “Засудження Фауста” Г. Берліоза, “Муки св. Себастьяна” К. Дебюссі.
    
Він записав понад 50 компакт-дисків, а CD-альбом «Реквієм для Лариси» Валентина Сільвестрова номінувався на премію «Греммі» 2005 року. Диригував світовими прем‘єрами багатьох творів українських композиторів, включаючи Симфонію №6, ораторії «лово про Ігорів похід» та «Страсті за Тарасом» Євгена Станковича, Симфонії №№ 7, 8, 9 Валентина Сильвестрова.
   
 З 2011 по 2014 працював головним диригентом Націнального камерного ансамблю «Київські солісти».
    
Здійснив записи музики до фільмів українських та зарубіжних композиторів (близько 40 ігрових, документальних, анімаційних фільмів).
    
Поставив на різних сценах (включаючи концертні виконання) камерну оперу «Доля Доріана» Кармели Цепколенко, оперу-ораторію «Згадайте, братіє моя» Віталія Губаренка, опери «Коли цвіте папороть», «Страшна помста» Євгена Станковича, опери «Ріголетто» Дж.Верді, «Сестра Анжеліка» Дж. Пуччіні, «Орфей і Евридика» К.В. Глюка, оперу-ораторію «Цар Едіп» Ігоря Стравінського.
    
Він гастролював у Австрії, Бахрейні, Бельгії, Болгарії, Канаді, Чехії, Німеччині, Італії, Іспанії, Японії, Казахстані, Кореї, Лівані, Нідерландах, Франції, Омані, Польщі, Португалії, Словаччині, Об‘єднаних Арабських Еміратах, США та Великобританії. Він працював з багатьма відомими оркестрами, включаючи Королівський філармонійний оркестр, «Симфонія Варсовія» та оркестр Польського Радіо, оркестр Братиславського Радіо, Єрусалимський симфонічний оркестр, Ізраїль Симфонієта, Бруклінський філармонійний оркестр, BBC Philharmonic та ін.
    
В.Сіренко диригував у багатьох відомих концертних залах: Концертгебау (Амстердам), Театр на Єлисейських Полях (Париж), Барбікан-Хол і Кадоган- Холл (Лондон), Сеул-Арт-центр, Рой Томпсон Холл (Торонто), Театр «La Fenice» (Венеція), Берлінська філармонія та ін.
    
Володимир Сіренко – народний артист України (2008р.), лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка (2001р.), член-кореспондент Національної академії мистецтв України. У 2018 році нагороджений Орденом князя Ярослава Мудрого V ступеня.


























Автор: Тетяна Поліщук
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригенти: Володимир Сіренко



Інші:

Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101.jpg