Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
Рунчак Володимир Петрович
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
1 квітня, понеділок
Поширити у Facebook

63-річний лучанин Володимир Рунчак є членом Національної спілки композиторів України. Твори диригента нині виконують на фестивалях і концертах сучасної музики в Україні і за кордоном.

Про творчий шлях, нові музичні виклики і навчання молоді Володимир Рунчак розповів Суспільному під час міжнародного конкурсу баяністів у Луцьку, де композитор головував у журі.

Перші кроки в музиці

"Все життя я в музиці. З самого маленького дитинства. Тато мене навчав баяну вдома", - каже композитор. У сім років Володимир Рунчак пішов навчатися у Луцьку музичну школу No 1, випускником якої колись був і його батько.

У класі баяна майбутній диригент і композитор навчався у Феофана Григоровича Щегельського.

"В мене навчання було не просте. Як кожен хлопчик, хочеться гуляти, хочеться грати у футбол, хочеться на рибалку ходити, а тут хтось заставляє гами грати, - пригадує Володимир Рунчак. - Але Феофан Григорович був дуже сильною особистістю і як викладач, як музикант, і як вчитель, і як наставник. До останніх днів практично, я звіряв своє професійне і людське життя по тим настановам, які він колись радив".

Концерти, репетиції і робота без сну

Улюбленій справі, каже Володимир Рунчак, присвячує усього себе: "Все моє життя - це суцільні концерти, репетиції, робота за столом, робота без сну, тому що, це ж не просто композитор - це той, який сидить і пише. Пише - це він уже записує, а пише він тут".

Музикант постійно бере участь диригентських і композиторських концертах. У перервах між ними не припиняє писати.

"У мене виявляється 26 творів для баяну, я чесно кажучи, здивувався, бо не рахував. Пів життя я просидів за баяном, і отримав повну освіту, і певні відзнаки, але виконавством зараз я не займаюся, тому за цим я шкодую, але в житті треба щось вибирати, тому що це такі професії, де не можна бути скрізь на високому рівні", - говорить він.

Робота з майбутнім поколінням

Володимир Рунчак постійно долучається до проведення майстеркласів і конкурсів, де потрібно наставляти молодих музикантів. Говорить: здобуваючи музичну освіту у Радянському союзі зіштовхувався із цензурою, але зараз молодь не у легшій ситуації.

"Я вважаю, що ми маємо робити певні скидки, тому що ці діти навчаються під час війни музиці. Ми маємо бути вдячні і пильнувати, щоб вони не залишили цю дуже складну, професійну дорогу. Завдання музичної школи - це не виховання професійного музиканта, це - виховання дитини, яка стане повноцінно розвинутою в суспільстві людиною", - вважає композитор.

Митець також розповів: нині викладає у музичній академії предмет "ансамбль сучасної музики". В освіту учнів намагається вкласти нові технічні прийоми, розуміння естетики сучасної і класичної музики.

Музикант каже: головне життєве кредо, яке нині передає і своїм учням - "потрібно бути чесним перед музикою, собою, Батьківщиною і відстоювати свої погляди".

"Я їм пояснюю, що, коли ви приходите в колективи музичні, то ніхто не буде у вас питати, знаєш ти, чи не знаєш. Ти повинен знати. Ти можеш любити Шопена, ти можеш любити Бетховена, але вміти ти повинен все", - додав Володимир Рунчак.





Автор: Олена Парай
Виконавці: Володимир Рунчак
Джерело: Суспільне Новини





Інші:

«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
40.jpg