Секрети пісенного майстра | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Секрети пісенного майстра
Національний заслужений академічний український народний хор імені Г.Г. Верьовки
Авдієвський Анатолій Тимофійович
Секрети пісенного майстра
Нещодавно у видавництві «Криниця» вийшла книжка Володимира Корнійчука «Маестро Авдієвський. Портрет хору з мозаїки»
2 березня 2013, субота
Поширити у Facebook

Книжка Володимира Корнійчука "Маестро Авдієвський. Портрет хору з мозаїки"Цей рік для Національного хору імені Григорія Верьовки ювілейний : у вересні минає 70 років від дня його заснування, а місяцем раніше круглу дату святкуватиме і його керівник —маестро Анатолій Авдієвський...

Уже понад 46 років керує Анатолій Тимофійович самобутнім колективом.

Хор об’їздив увесь білий світ і скрізь мав незвичайний успіх.

От і нещодавно на гастролях у Петербурзі нашим артистам скандували: «Слава Україні!».

Двічі наш найбільший національний хор запрошувала до США авторитетна фірма «Коламбія Артіст».

Українським артистам були надані найкращі сценічні майданчики США, влаштовано прекрасний прийом. Показово, що концерти давали не для української діаспори, а для громадян США різних національностей.

Про виступи українців американська преса писала: «Тут усе гладке, виполіруване, стильово переконливе, все в міру, сповнене грації, хвилююче... Призначення цього ансамблю — це виступи у кращих залах світу».

Книжка складається з художньо-документальних розповідей про видатного хормейстера сучасності, педагога і композитора... Ще студентом Анатолій Авдієвський заснував Поліський ансамбль пісні і танцю «Льонок». Про цей колектив концертмейстер і хормейстер нинішнього Хору Ірина Мельниченко лишила в книжці такий спогад: «Здавалося, ніби потрапила не на концерт, а в театр, на кону якого відбувалося щось неймовірне.

Хор не стояв, а рухався усією органікою, як жива, фантастична істота». Згодом змінилася політика держави щодо народних колективів, і від «Льонка» лишився невеликий ансамбль. Авдієвський приїхав на запрошення Григорія Верьовки і деякий час пропрацював у його колективі асистентом. Примітним є епізод того періоду його життя, який у книжці переповідає тодішній міністр культури України Ростислав Бабійчук: « ...сидимо в залі Жовтневого палацу культури на здачі-прослуховуванні майбутнього урядового концерту.

Й ось чуємо, що Заслужена капела бандуристів України ніяк не звучить. Лишень уявіть собі: сидить вісімдесят голосистих бандуристів-козарлюг, а зі сцени не звук, а «вата»... «А що з цього приводу думає молодий хормейстер?» — звертається секретар з ідеології ЦК КПУ Андрій Данилович Скаба. «Я вважаю, — відповідає Анатолій Тимофійович, — що капелі слід стати метрів на два-три до авансцени, оскільки в тому місці, де нині співає капела, звук «провалюється». Це перше. Друге: артистам слід співати не розпорошеним звучанням, а звуком «на опорі». І по-третє, як на мене, слід підвищити тональність».

Сталося диво: капела зазвучала як слід! А молодого диригента невдовзі перевели до Черкаського народного хору...

Через два роки він повертається до Києва й уже в 33-річному віці стає художнім керівником найбільшого в Україні народного хору. Він по сьогодні продовжує творити свій хор, а разом із ним і себе. Про невтомного служителя муз читаємо найсокровенніші слова. Ось, наприклад, роздуми Ніни Матвієнко, співоча біографія якої починалася саме з хору ім. Григорія Верьовки: « Жоден чоловік у світі не має такого колосального терпіння щодо пояснення пісні, її мелодики... Наскільки людина збагачується, перебуваючи на репетиції всього чотири години... Видобуває один акорд дві години такими колосальними духовними затратами, перетворюючись у видовище, явище-унікум. І як він радіє, коли макові часточки золота прояснюють його ідеальний слух, і як він у відчаї, о, Боже, б’є руками по столу, розводить руками, коли ми їх при повторі розсипаєм!..»

Авдієвський знає, чому все життя не розлучається з хором. Бо така єдність людей, яка можлива лише в хорі, здатна творити дива. Часом маестро зауважує: «У давній Греції по-справжньому освіченою вважалася людина, яка співала у хорі... На мій погляд, прибалти звільнилися від СРСР першими, бо гартували свою свідомість у великих хорах, які збиралися на співочих полях».


Автор: Тетяна Нетудихата
Колективи: Національний заслужений академічний український народний хор імені Г.Г. Верьовки
Диригенти: Анатолій Авдієвський
Джерело: Газета "День"



Інші:

Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
1046.jpg