«Vivat Моzаrт!» | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
«Vivat Моzаrт!»
Маріупольський муніципальний камерний оркестр 
Крячок Василь
«Vivat Моzаrт!»
У проєкті «Філармонія Нескорених»
15 жовтня 2023, неділя
Поширити у Facebook

20 жовтня Маріупольський камерний оркестр під орудою маестро Василя Крячка, – знову виступить перед киянами у проєкті «Філармонія Нескорених»

Цього разу у програмі – твори Моцарта. Дві симфонії та найпопулярніший Концерт №20 для фортепіано з оркестром, де солісткою виступить киянка – піаністка Олександра Зайцева.

  Соль-мінорна симфонія №40 – геніальна провісниця багатьох романтичних сторінок музики XIX століття, починаючи з Незакінченої симфонії Шуберта, яка написана для скромного оркестру.

У ній – чотири частини, її тема  трепетна і, наче виросла з арії Керубіно з її безпосереднім, живим юнацьким почуттям.
 
Симфонію № 29 ля мажор було закінчено Вольфгангом Амадеєм у Зальцбурзі 1774 року. Згодом хтось невідомий стер дату у рукописі, і музикознавцям довелося кликати криміналістів, щоб ті за допомогою кольорових фільтрів прочитали зниклий напис.Вона написана в часи, коли межа між оркестровою та камерною музикою ще не була непорушною.

Перші дві частини делікатні, майже інтимні. Побічна тема другої частини немов зіткана з найлегших зітхань, а в короткій розробці звучать гуркітливі фігури скрипок. Останні дві частини, навпаки, енергійні. Менует прикрашають сигнали гобоїв і валторн (крім них, духових інструментів в оркестрі немає), кожен розділ фіналу завершується пасажем скрипок, що злітає, а вінчає його героїчна кода.
 
Ре мінорний концерт належить до найпопулярніших моцартівських концертів завдяки романтичному і пристрасному характеру. Перша частина віщує патетичні сторінки «Дон Жуана», третя – фінал 40-ї симфонії.
 
Партитура була закінчена Моцартом 10 лютого 1785, а вже наступного дня композитор виконував новий твір у залі казино Мельгруб на відкритті серії з шести концертів за підпискою.

Грати партію клавіра, одночасно диригуючи, було його улюбленою формою появи на публіці. Саме Моцарт у 1780-і роки здійснив революцію, позбавивши фортепіано ролі акомпаніатора (яку за традицією виконував в оркестрі клавесин та інші клавішні інструменти) і перетворив його на справжнього соліста.
 
Моцарт призначав свої концерти найширшій публіки. У листі до батька він пише: «Саме концерти є чимось середнім між надто важким і надто легким, у них багато блиску, вони приємні для слуху, але, звичайно, не впадають у порожнечу; подекуди сатисфакцію можуть отримати лише знавці – втім, незнавці несвідомо мають бути задоволені ними».

 ***

«Філармонія нескорених» – проєкт Національної філармонії України, спрямований на підтримку музикантів із окупованих, деокупованих та прифронтових українських міст.

Проєкт стартував 20 лютого минулого року із концерту Камерного оркестру «Ренесанс» Маріупольської камерної філармонії під керівництвом диригента Василя Крячка.

Василь Крячок – уродженець Черкащини, який пов’язав свою долю із Маріуполем. Ще наприкінці 1980-х він заснував тут Камерний оркестр «Ренесанс», ставши його диригентом і художнім керівником. 2018-го очолив Маріупольську камерну філармонію. Від початку повномасштабного російського вторгнення 24 лютого аж до другої половини квітня Василь Крячок залишався у рідному місті, адже не міг покинути людей, що потребували його допомоги й підтримки.

Окупанти неодноразово намагалися схилити його до співпраці, але проукраїнська позиція митця залишалася незмінною.

Хоча нині більшість колег диригента залишилися в Маріуполі,але життя триває... "Ті, хто міг і хотів виїхати, - виїхали. Хто на підконтрольну Україні територію встиг, хто в Росії залишився, хто поїхав через росію в Грузію, хто в Європу, а три музиканти саме з камерного оркестру залишились і тепер грають в зібраному окупантами оркестрі. Так званий "оркестр Донецької державної консерваторії", тобто як такої Маріупольської камерної філармонії вже не існує", - каже Василь КРЯЧОК. - Втім, працювати в Маріуполі залишилося чимало колег... У нас був естрадно-духовий оркестр, десь 70 % з них там так і працюють, народний оркестр теж залишився. Я завжди був проукраїнською людиною, тому в мене навіть й думки не було, щоб там залишитись працювати на російських окупантів"...

До оновленого складу нашого оркестру увійшли п’ятеро маріупольців і музиканти-переселенці із Луганська та Харкова. Також з "Ренесансом" за сумісництвом співпрацюють ще близько десяти музикантів з інших оркестрів...

Нині Василь Крячок разом із музикантами виступає по Україні та відбулися успішні європейські гастролі , але найбільша мрія диригента - аби швидше бійці ЗСУ звільнили Маріуполь, щоб мати змогу грати на рідній сцені філармонії!












Колективи: Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс"
Диригенти: Василь Крячок
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України



Інші:

«Перевізник»
МКІП не раз пропонувало київській консерваторії прибрати з назви ім’я Чайковського
У Львівській філармонії стартує Восьмий міжнародний маратон пам’яті співака й воїна Василя Сліпака
У Львові пройде Jazz Weekend за участі Ніно Катамадзе та Олексія Когана
Історія про війну без романтики та пафосу
14 червня у філармонії засяє Сузір'я Євгенії Мірошниченко
Стали відомі імена українських митців, які стажуватимуться в Метрополітен-опера
У Львові презентували перформанс "Розстріляне Відродження: голоси крізь час"
Юрій Федоряка може знову очолити обласну філармонію
Корифей Національної філармонії Анатолій Паламаренко в проєкті Анатолія Матвійчука
13 червня - відкриття фестивалю української музики в українському кіно Soundtrack:Ukraine
Сумська обласна філармонія закінчила 86-й концертний сезон
У російському полоні вже третій рік перебувають учасники трьох військових оркестрів з Маріуполя
DOMUM
11 червня у філармонії особливий концерт. Еротична Арфа і войовнича Туба: любов і сила
"Греммі в бароко": українська опера отримала престижну музичну нагороду
“Діалоги кармеліток” - вперше на українській оперній сцені!
У Черкасах виступила Людмила Монастирська
Вітаємо з Днем журналіста!
Український реліз "Українське бароко: Concordacii Animos"
Це захват: на музичному конкурсі у Бельгії переміг українець – з ним сфотографувалася королева
8 червня у Національній філармонії гастролі Симфонічного оркестру Львівської національної філармонії з двома прем`єрами
“Соля”
Український скрипаль вперше в історії виграв першу премію музичного конкурсу Queen Elisabeth Competition
День народження органа запрошують святкувати у Львівському органному залі
Олена Зеленська на концерті класичної музики
Зразковий хор "Gloria" з Житомира на Міжнародному конкурсі у Польщі виборов "золото" в трьох номінаціях та спецприз
Розпочинається Восьмий Відкритий міжнародний музичний маратон пам'яті Василя Сліпака WLIVE
«Київ-Класик» дав концерт у Сіетлі і зібрав кошти для лікування та реабілітації українських дітей з лікарні «Охматдит», постраждалих від російської агресії
«Арво Пярт: З тиші» Пітера Бутенєва
Червень з Національною філармонією
«Дударик» у супроводі естрадного оркестру співатиме «Пісні перемоги» у Львівській філармонії, щоб зібрати кошти для ЗСУ
Червень в Органному залі: музика, яка підтримує, події, які запамʼятовуються
У Лондоні британський оркестр виконав повністю українську симфонічну программу
 Львові відкрили виставку до 120-річчя прем’єри опери «Мадам Баттерфляй»
Симфонія «Любов» Богдани Фроляк: світова прем’єра 2 червня
Червень в Національній опері України
1 червня у на сцені Національної філармонії України прем`єра нового мюзиклу "Бременьскі музики"
Оперний етюд на одну дію «На русалчин Великдень»
В Ужгороді перейменують вулицю Василя Сурикова на вулицю Мирослава Скорика
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
4.jpg