Дебют тріо басів | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Дебют тріо басів
Гонюков Андрій
Штонда Тарас
Магера Сергій
Ковнір Сергій
Симфонічний оркестр Національної опери України ім. Т.Г. Шевченка
Дядюра Микола
Дебют тріо басів
У Національній опері відбувся гала-концерт, присвячений 200-річчю Семена Гулака-Артемовського
27 лютого 2013, середа
Поширити у Facebook

Дебют тріо басів. ФОТО МИКОЛИ ПОПОВИЧАЯк правило, про Семена Степановича сьогодні згадують, як про автора однієї з перших українських опер — «Запорожця за Дунаєм», адже Гулак-Артемовський увійшов до історії не лише як композитор, але й знаменитий співак, а також драматичний актор.

Ці іпостасі таланту майстра було представлено на гала-концерті в Києві, а сюрпризом вечора для слухачів став дебют трьох басів — солістів Національної опери.

Анатолій Солов’яненко, головний режисер Національної опери України і автор ідеї концерту, нагадав читачам «Дня», що широку популярність Гулаку-Артемовському, як композиторові принесла опера «Запорожець за Дунаєм», написана більше 150 років тому і нині є класикою. До речі, царська цензура забороняла постановку опери на сцені протягом 20 років! Вперше «Запорожця за Дунаєм» поставив Кропивницький 1884 р. в трупі Старицького.

Окреме місце в творчій спадщині композитора посідають українські пісні, зокрема: «Стоїть явір над водою» (присвячена Т. Шевченкові, з яким маестро товаришував з 1838 р.), «Спать мені не хочеться», «Ой, на горі та й женці жнуть» та інші. Славу і захват публіки Гулак-Артемовський отримав завдяки своєму унікальному голосові (басу-баритону).

Ще навчаючись у Київській бурсі на талановитого хлопця 1838 р. звернув увагу Михайло Глинка, який шукав співака на партію Руслана для щойно написаної ним опери «Руслан і Людмила», і забрав Гулака-Артемовського до Петербургу. До речі, до Федора Шаляпіна нашого земляка називали «найкращим басом Російської імперії»! Ми вирішили ювілей класика відзначити не для «галочки», а зробити вечір, який максимально розкриває силу його обдарування: як співака і як композитора.

У першому відділенні виконувалися твори зарубіжної та української класики, в якій прославився, як вокаліст Семен Степанович (арії і дуети з опер «Трубадур», «Севільський цирульник», «Макбет», «Руслан і Людмила», «Князь Ігор», «Іван Сусанін», «Євгеній Онєгін»). «Родзинкою» концерту став виступ трьох прем’єрів столичної опери, басів: Сергія Магери, Тараса Штонди та Сергія Ковніра. Овації публіки викликали арії Дона Базіліо («Наклеп») з «Севільського цирульника» і Греміна («Коханню всякий вік підвладний...») з «Євгенія Онєгіна», а особливий фурор і овації коли прозвучала «Пісня Карася» з «Запорожця за Дунаєм».

До речі, цей номер, з одного боку, дуже ефектно завершив перше відділення, а з іншого, став анонсом другої частини ювілейних урочистостей Гулака-Артемовського. Нагадаю, бренд «тріо басів» можна назвати українським ноу-хау: 2003-го, на дипломатичному салоні, присвяченому пам’яті Ф.Шаляпіна, який проводив тодішній Посол РФ в Україні В. Черномирдін, співаки Тарас Штонда, Сергій Магера і Микола Шопша вперше виступили разом.

Успіх був приголомшливий, присутні на вечорі дипломати з різних країн, передрікали, що такий тріумвірат може стати конкурентами легендарним тенорам (Паваротті, Домінго і Каррерасу), але яскраво спалахнувши, зоряна трійка розпалася: раптово помер Шопша, а в Магери і Штонди з’явилися цікаві сольні проекти, їх стали запрошувати на гастролі по всьому світі... І ось десять років опісля, до компанії Сергія Магери і Тараса Штонди вдало вписався їхній колега Сергій Ковнір. Цей дебют публіка сприйняла із захопленням. Хтозна, може незабаром це бас-тріо підготує цілу програму і виступатиме на стадіонах, як знамениті тенори?

Після антракту, творчу естафету продовжили солісти, хор, балет і оркестр Національної опери (диригент Микола Дядюра), із завзяттям зігравши третю дію «Запорожця за Дунаєм». Повернувшись додому з палацу султана, Карась (Андрій Гоюков) повідомляє дружині Одарці (Марія Стефюк), що тепер він турок і його звуть Урханом, а також оголошує, що хоче розлучитися і завести собі гарем (дует «На туркенях оженюся»)... Але особливо колоритним вийшов фінал вистави: патріотична пісня Андрія (Олександр Гурец) — «Блаженний день, блаженний час», феєричний гопак і урочистий хор («Там, за тихим за Дунаєм»).

P. S. Про те, що дебют тріо басів виявився вдалим, говорить той факт, що після гала-концерту багато глядачів запитували у адміністраторів театру, де можна купити записи співаків або відеоверсію вистави «Запорожець за Дунаєм». Може, дирекції Національної опери варто відродити традицію, коли, крім програмок та буклетів, у фойє продавали диски, книжки і фотографії провідних майстрів Національної опери: кумирів минулого і зірок сьогодення?


Автор: ПоліщукТетяна
Фото: Микола Попович
Колективи: Симфонічний оркестр Національної опери України ім. Т.Г. Шевченка
Виконавці: Андрій Гонюков, Тарас Штонда, Сергій Магера, Сергій Ковнір
Диригенти: Микола Дядюра
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Газета "День"



Інші:

Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
120126_657.jpg