«Для Чернігівщини я живу і творю» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Рожок Володимир Іванович
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Інтерв’ю з ректором Національної музичної академії України ім. П.Чайковського Володимиром Рожком
7 травня 2018, понеділок

Неповторним явищем у мистецькому житті держави стала Міжнародна Пасхальна асамблея «Духовність єднає Україну», яка з кожним роком набирає все більшого успіху та авторитету, перетворюючись на яскраве музичне свято. Чернігівців особливо тішить той факт, що ідея проведення цього дійства належить нашому славетному землякові, який народився в селі з поетичною назвою Хороше Озеро Ніжинського району, Володимирові Рожку - ректору Національної музичної академії України ім. П. Чайковського, доктору, професору, народному артисту, академіку. З ним зустрівся в його робочому кабінеті у Києві спеціальний кореспондент «Деснянки».

- Пане Володимире, а як і коли виникла ідея проведення такої масштабної асамблеї?

- Навесні, коли пробуджується природа та буяє все навкруг, їхав я своєю рідною Чернігівщиною і біля знаменитого Козелецького храму, усипальниці сім’ї Розумовських, почув церковний радісний передзвін, який сповіщав про Світле Воскресіння Христове, Я одразу згадав свою матусю, яка була солісткою у нашій сільській церкві і гарно співала: «Господи, Господи, силою Твоєю.,.» І подумалось: чому б не звучати такому урочистому передзвону та співу в храмах Києва наступного дня після світлого Воскресіння, ще й наповнити Великдень святом хорового співу.

- І як бачимо, ви успішно втілили свою мрію в життя...

- Як швидко летить час! Народившись, як суто хорова всеукраїнська акція, асамблея за десять років розвинулася у міжнародний захід, який охоплює різні жанри і форми. Учасниками його стали лише цьогоріч, з 9 до 28 квітня, понад півтори тисячі музикантів, 25 хорів, симфонічні, камерні та оркестри народних інструментів з десяти країн світу. Шанувальники музики могли почути мелодії від старовинних до авангардно-джазових творів. Але головне завдання нашої асамблеї вбачаємо у консолідації людей різних конфесій і націй через духовне мистецтво, а не через надмірну політиза-цію. Нині Україні, можливо, як ніколи, потрібні об’єднання та відчуття національної гідності.

Водночас ми прагнемо долучитися до благодійності, яка є серцевиною християнської духовності, до вшанування творчого надбання видатних діячів культури. Зрозуміло, що на асамблеї, співорганізатором якої є Міністерство культури України та творчі Національні спілки, виступають провідні, високопрофе-сійні, уславлені колективи, 8 останні роки до нашої мистецької панорами долучилися дипломатичні представництва, посольства багатьох іноземних країн, які сприяють розвитку «Музичних діалогів».

- Щороку в асамблеї беруть участь колективи і виконавці з різних куточків та регіонів України - від Закарпаття, Галичини, Слобожанщини до Наддніпрянщини, Донбасу, Полісся. Ви з особливою теплотою запрошуєте до Києва ансамблі і хори з Сіверського краю..

- Безумовно! Адже їхні виступи викликають у глядачів неймовірну радість. Ви б чули й бачили, яку хвилю почуттів приніс студентам і викладачам Київського національного університету концерт академічного камерного хору ім. Д. Бортнянського, володаря гран-прі міжнародних конкурсів. А шедевральний спів молодіжного хору «Світич» Ніжинського держуніверситету...

Для Чернігівщини я живу і творю, бо це -моя любов і наснага. За 14 років мого ректорства в Академії для області підготовлено понад 150 висококласних спеціалістів. Нині на п’яти курсах здобувають вищу музичну освіту майже півсотні студентів. А Кирило Бистревський (запам’ятайте його ім’я) - це диригент-хормейстер, соліст-вокаліст з великим майбутнім, Ми, українці, - пісенна нація.

Яскравим свідченням цьому стала минулого тижня захоплююча фольклорна феєрія, яку подарував киянам академічний ансамбль пісні і танцю «Сіверські клейноди» під орудою заслуженого діяча мистецтв України Сергія Вовка, Великий зал національної музичної академії не зміг вмістити всіх бажаючих. Глядачі побачили яскраві, різні за стилем, формою і жанрами номери, цікаві як представникам молоді, так і старшого покоління. Кожна пісня і танок, унікальні номери оркестрової групи викликали шалену хвилю оплесків та вигуки «Браво!». Неодноразово артисти виконували номери на «біс!».

Справді, чернігівці зачарували киян і гостей столиці феєричним святковим концертом.

- А чому майже всі виступи відбуваються безоплатно?

- Асамблея - це свято, яке наближає усіх до християнської віри. Людина приходить до храму в бажанні подумати про Найвище та піти духовно очищеною. А прекрасна музика нехай звучить у кожному серці, наповнюючи душі теплом, радістю і спокоєм!




Автор: Сергій Гайдук
Діячі мистецтв: Володимир Рожок
Джерело: Gorod.cn.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
      © 2008-2018 Music-review Ukraine