Конкурс Горовиця: клавіші дитинства | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Конкурс Горовиця: клавіші дитинства
Конкурс Горовиця: клавіші дитинства
18 травня 2013, субота
Поширити у Facebook

Міжнародний конкурс піаністів пам'яті Володимира Горовиця — мабуть, найвідоміше міжнародне музичне змагання України. З 1995 р. він приковує до себе увагу аматорів та знавців фортепіанного мистецтва різних країн. Завойований авторитет і хороша організація допомогли конкурсу у 2002-му ввійти до Європейської спілки міжнародних молодіжних конкурсів (EMCY), а в 2004-му — у WFIMC (Всесвітню федерацію міжнародних музичних конкурсів). 

Форум піаністів-початківців по-справжньому піклується про своїх лауреатів, організовуючи їхні виступи в престижних концертних залах планети. Його переможці виступали у Кеннеді-центрі Нью-Йорка, в залі Корто в Парижі, у чотирьох містах Японії, у Марокко, Хорватії, концертували в шопенівських місцях Польщі, грали в Росії, в Києві на сцені головного залу країни — 
ім. М.Лисенка. 


Нещодавно завершився Х конкурс маленьких піаністів у рамках музичного форуму ім. Горовиця. В номінації "Горовиць-Дебют" і в молодшій групі змагалися 83 учасники віком від 7 до 14 років із 12 країн (Австралія, Білорусь, Великобританія, Грузія, Канада, Китай, Молдова, Російська Федерація, Туреччина, Україна, Швейцарія та Японія). 

У результаті тижневих змагань визначилися переможці в чотирьох номінаціях групи "Горовиць-Дебют": "А", "B", "С" та "D" і в молодшій групі. У день вручення нагород переможцям на сцену вийшли майже три десятки дітей, щоб отримати дипломи та подарунки. В молодшій групі до них докладалися й перші зароблені гонорари: грошові призи на суму від 500 до 3000 доларів. Заслужені теплі слова, дипломи та квіти отримали вчителі, які підготували фіналістів. 

Серед лауреатів відзначу учасників заключного концерту. Маленькому українцеві Максиму Бурдальову (І премія номінації "А") властиві прекрасне відчуття форми та стилю, продемонстровані юним переможцем у Рондо Фр.Кулау на тему "Дон Жуана" В.Моцарта. Сонатина До мажор Д.Кабалевського в трактуванні китайського конкурсанта Ліана Ча Вея зачарувала глибоким підходом до серйозної музики та принесла йому спеціальний приз журі.

Українка Марія Клименко з Іллічівська отримала ІІ премію в молодшій групі. На заключному концерті вона блискуче зіграла знаменитий "дорослий" етюд Моріца Мошковського "Іскорки". Контрастом прозвучали Два вальси Валентина Сильвестрова у виконанні Жені Моторенко (V премія в цій самій групі). Піаніст передав ніжний тонкий аромат, неквапливий плин музики українського майстра... Грайливо, опукло намалював Богдан Волошин картинку "Кіт і миша" американського композитора Аарона Копленда (І премія в номінації "В"). 

Володар ІІ премії в молодшій групі Тоні Сиці Юнь (Канада) по-дорослому, проникливо зіграв Ноктюрн ор.27, №2 Ф.Шопена.

Два маленьких українських майстри — Ілля Фіалко (І премія номінації "С") і Роман Федюрко (І премія номінації "А") — чудово впоралися з Етюдом Сергія Борткевича та Експромтом Людмили Шукайло, відповідно. Їхній товариш Лі Шуан Герн із Австралії (ІІ премія в номінаціях "А", "В" та "С") вразив технікою в рахманіновській транскрипції "Польоту джмеля" Римського-Корсакова. А москвич Олександр Малофєєв (ІV премія в молодшій групі) з великим успіхом зіграв складний парафраз М.Плетньова, який став хрестоматійним, на тему Andante maestoso з балету "Лускунчик" П.Чайковського. 

У групі "Горовиць-Дебют" переможницею в номінаціях "А", "В" та "D" стала восьмирічна японка Окуі Шіо. Дома вона навчається в педагога Олени Ашкеназі. Маленьку японську гостю вирізняють свобода й розкутість, чудова техніка, вишуканий звук, абсолютне володіння стилем та формою складних творів. Як захоплено її приймала публіка! Дівчинка переконливо, бездоганно грала сольну програму і блискуче впоралася зі складним завданням спільного музикування під акомпанемент Академічного оркестру Національної філармонії п/к Ігоря Палкіна. І у фіналі японка чуттєво й інтонаційно точно виконала ІІ та ІІІ частини Концерту Ре мажор Й.Гайдна. 

Виразно прозвучав 13-річний китайський піаніст Чень Сюєхун, переможець у молодшій групі. В Центральній музичній школі при Пекінській консерваторії його виховує професор Сіньнін Чжан. Абсолютно дорослу програму підліток виконував зріло й осмислено. Утім, з огляду юний вік, йому поки що не до кінця доступні глибини емоційності, властиві, наприклад, Першому концерту П.Чайковського. Але глибоко продумане, виважене класичне трактування російського романтика викликало незаперечну повагу, прозвучало абсолютно зріло й самодостатньо. Чого не скажеш про розгублений, елементарно-фальшивий акомпанемент оркестру, що нерідко не збігався з солістом. 

Своїми враженнями поділився постійний — з часу створення двох наймолодших вікових груп конкурсу ім. Горовиця — голова журі, професор Валерій Козлов. 

— Валерію Олеговичу, яка динаміка розвитку конкурсу, що відбувся уже вдесяте? 

— Головне — підвищення виконавського рівня учасників. Вони грають дедалі рівніше, немає колишнього контрасту між дуже слабкими та дуже сильними конкурсантами. І в молодшій групі дедалі частіше з'являються учасники, нерідко діти 11—12 років, котрі грають складні твори: "Петрушку", обробку Плетньова фрагментів "Лускунчика" Чайковського, Перший концерт Чайковського. По-друге — розширюється географія, нинішнього року в конкурсі взяли участь представники не тільки традиційних країн-учасниць — Білорусі та Росії. Грали маленькі музиканти з Японії, Китаю, Канади, Австралії.

Загроза музичній освіті України у вигляді рекомендованого листа Мінфіну про підвищення плати за навчання в ДМШ, перехід на самоокупність, що виникла недавно, — це сьогодні животрепетне питання для нашого суспільства. Як оцінюєте ситуацію? 

— Як катастрофу. Адже якщо відбудеться "переоцінка цінностей" у цій сфері, — знищать створюване століттями. Торкатися цього категорично не можна! Завдяки цьому живе наша музична виконавська культура. Ми маємо унікальну систему, якої немає більше ніде у світі. І якщо почати руйнувати "знизу", зі шкіл, розвалиться вся споруда.


Автор: Ольга Кизлова
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110125_112.jpg