Олександр Родін про нові творчі проєкти | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Поліщук Тетяна
Родін Олександр Леонідович
Олександр Родін про нові творчі проєкти
20 грудня 2023, середа
Поширити у Facebook

Нині Олександр Леонідович є одним з найпопулярніших сучасних українських композиторів, твори якого ставляться в різних оперних театрах не лише нашої країни, а й за кордоном.

Вчора, керівництво Національної опери повідомило про те, що розпочинається робота над створенням опери «Конотопська відьма». Автором нового твору виступить Олександр Родін. Про свої нові творчі проєкти Music-Review Ukraine розповів маестро.

-
Пане Олександре, робота над оперою “Конотопська відьма” тільки розпочинається, чи ви вже в активному творчому процесі? Лібрето напишете самі? Це буде за мотивами однойменної повісті Григорія Квітки-Основ’яненка?

- Все тільки в самому початку. Кілька днів тому керівники Національної опери запропонували мені написати для театру оперу “Конотопська відьма”. Ідея і тема “Конотопської відьми” мені дуже цікаві, тож я з задоволенням прийняв пропозицію.

Лібрето ще не починали писати. Думаю, що сам не буду, а запропонуємо хорошому драматургові взятися за цю роботу. Опера буде за мотивами повісті Квітки-Основ’яненка.

-А коли чекати глядачам на прем’єру у Києві?


- Поки точну дату сказати не можу, бо зараз працюю над оперою “Мазепа” на замовлення Львівської національної опери. Коли закінчу ту оперу, тільки потім візьмусь за написання “Конотопської відьми”. Бо поєднувати роботу над таким двома масштабними творами неможливо.

- Лібрето до опери “Мазепа”написав Василь Вовкун і сама ідея цієї постановки теж належить керманичу Львівської опери. Розкажіть про цей проєкт? І коли відбудеться прем’єра?


-Лібрето дуже цікаве й змістовне. Там новий погляд на легендарну особистість, яким був гетьман Мазепа, і він зовсім не схожий на персонажа, якого створив Петро Чайковський у своїй опері, або пушкінську поему “Полтава”.


У сюжеті є чимало історичних деталей, фактів і це буде патріотично-романтична історія про Івана Степановича, як чоловіка й державного діяча, що дбав не лише про економічну та військову могутність України, а й про її культуру, про піднесення освіти, науки, мстецтва, зміцнення авторитету церкви...

Планується, що прем’єра відбудеться у 2025 році.


- А що з балетом “Соляріс”? Постановка відбудеться у Львові?

- Поставити «Соляріс» у Львівській опері - це була моя пропозиція. Я написав лібрето за мотивами однойменного роману польського письменника Станіслава Лема. Це незвичний балет-фантазія за темою, і знаково, що ця постановка повинна відбутися саме у Львові, бо Лем народився у цьому місті. Сюжет - про пошук контакту з розумним Океаном екзопланети Соляріс.

У ньому порушуються філософсько-етичні проблеми пізнання світу, людяності та, власне, відповідальності за все, що робить людина — як на Землі, так і за її межами.


Василю Володимировичу Вовкуну ідея балету сподобалась, зараз відбувається пошук хореографа на цей проєкт.

-У Національному театрі імені І. Франка режисер Іван Уривський поставив “Конотопську відьму”, яка зараз б’є рекорди у глядачів, а квитки розкуплені на кілька місяців вперед! Не боїтесь, що та постановка складе вам конкуренцію, і потрібно буде поборотися за увагу публіки? До речі, ця вистава цьогоріч є у списку номінантів на здобуття Шевченківської премії. Ваша “Катерина” Одеської національної опери опинилася в номінації “Театральне мистецтво”, і музична вистава змагається за перемогу з драматичними постановками Івана Уривського (“Калігула” і “Конотопська відьма” - Національний театр ім. І. Франка), Максима Голенка (“Зерносховище” - Рівенський музично-драматичний театр, “Зелені коридори” - Театр на Подолі, “Саша винеси сміття” - Одеський музично-драматичний театр ім. Василька), Ольга Гаврилюк (“Для домашнього вогнища” - Київський національний театр ім. Лесі Українки)...Складний буде вибір у членів Комітету Шевченківської премії...

- До конкуренції ставлюся спокійно, бо музика має свою неповторну силу переконання. Що стосується того, що цьогоріч змагаються драматичні постановки й опера в одній номінації – вважаю що це не правильно, бо це зовсім різні жанри. Не дуже розумію, як можна порівнювати драматичні постановки і оперні.


До речі, в номінації “Музичне мистецтво” презентуються: народна музика (Українські народні козацькі думи - Володимир Кушпет і Сергій Захарець), естрада (альбом «QIRIM» Крим - Джамали) і академічні твори Кармели Ципколено (кантати і Симфонія №5) і Олександра Шимка (сакральна містерія “Вирій”). За якими критеріями члени Шевченківського комітету будуть порівнювати такі різні за жанрами твори? Мабуть, пора щось змінювати У Положенні про премію. Не знаю, як комісія буде вирішувати? Нині класична музика не так піариться, як естрада, не знімаються кліпи, не “розкручується” на радіо й телебаченні. Думаю, що було б правильно, аби змагалися окремо: драматичні вистави, музично – драматичні, естрада, академічна музика і т.д.

- Попри майже щоденні повітряні тривоги й “прильоти” шахедів та ракет від рашистів, опера “Катерина” прикрашає афішу Одеського національного театру опери і балету, її схвально оцінили глядачі. Чи є плани, аби цю постановку показати на гастролях в інших містах, зокрема, у Києві?


- Плани були, але війна вносить свої корективи. Сьогодні організувати гастролі дуже важко, і найголовніше - це фінансова складова... Ідея гастролей є, але як її реалізувати у життя?

- Зараз ви один з найпопулярніших сучасних українських композиторів, твори якого ставляться в різних оперних театрах не лише нашої країни, а й за кордоном (балет “Вій” у постановці Раду Поклітару з успіхом йде на сцені Латвійської національної опери, а балет ”Аладдін”у хореографії Сергія Кона другий рік прикрашає афішу Kaunas State Musical Theater, Литва). Чи є пропозиції з інших країн здійснити постановки ваших творів: опер чи балетів?


- Є різні цікаві пропозиції. Окрім музики для театру, багато працюю над симфонічною і камерною музикою для закордонних колективів. Одеська опера у наступному році планує поставити балет "La Folia" на мою музику. Є пропозиції від іноземних імпресаріо на балетні постановки у різних театрах, ала наразі в пріоритеті робота для вітчизняної сцени.
























Автор: Тетяна Поліщук
Композитори:Олександр Родін
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
22.jpg