Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Василь ВОВКУН:
Вовкун Василь
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
29 серпня 2019, четвер
Поширити у Facebook

Кілька порад учасникам П'ятого Міжнародного конкурсу оперних співаків імені Соломії Крушельницької

Впродовж 12-22 листопада 2019 року у Львівській національній опері відбудеться П'ятий Міжнародний конкурс оперних співаків імені Соломії Крушельницької, участь в якому можуть взяти виконавці віком до 35 років позмагатися за Гран-прі конкурсу - $10 000. Генеральний директор - художній керівник театру Василь Вовкун розповів детальніше про етапи підготовки конкурсу та висловив свої побажання та поради його учасникам.

- Міжнародний конкурс оперних співаків імені С. Крушельницької у Львівській національній опері має тривалу історію. Однак, на жаль, він тривалий час не проводився, і цього року відбудеться вперше після 10-річної перерви. Як ви обійняли посаду генерального директора-художнього керівника, коли зародився імпульс, ідея та бажання знову відновити конкурс оперних співаків у Львівській національній опері?

- Кожна держава має своїх відомих співаків, якими підкреслює свою приналежність до високого мистецтва - саме оперного чи класичного мистецтва. І звичайно, Україна має такі відомі імена, одне із них - Соломії Крушельницької. Вона працювала на теренах Західної України, бо народжена в Тернопільській області, співала, зокрема, у Львівській національній опері, тоді - Великому міському театрі. І це світова співачка, а присвоєння її імені - підкреслює концептуальність цього Міжнародного конкурсу вокалістів. Мені двічі випала честь, нагода чи, власне, місія відновлювати цей конкурс: вперше, коли я був у каденції міністра культури України, і нині знову, через 10 років, очоливши Львівську оперу. Знаючи про те, що цей конкурс має проходити стабільно, бодай щотри роки, я знову ініціював при Міністерстві культури України розмову про те, що це є ненормальним явищем пропускати аж десять років і не проводити його. Таким чином ми відновили конкурс, і слава Богу!

- Як відбувається підготовка?

- На сьогоднішній день ми отримали перші фінансові транші, відкрили сайт, тобто вже розпочалася досить велика організаційна робота. Ми вже маємо і перші заявки від учасників. Сподіваємося на його міжнародний рівень, маю на увазі, що будуть представники різних країн. Адже рівень цього конкурсу засвідчують і запрошені члени журі. Склад журі очолює солістка Віденської державної опери, народна артистка України Вікторія Лук'янець, а членами журі є такі відомі люди, скажімо, як Беата Клатка, котра представляє Варшавську національну оперу, також відомий німецький піаніст Ейтан Пессен, Славомір Якубек - колишній директор Братиславської опери; це є і наші українські імена - диригент Михайло Дутчак, співаки Олександр Дяченко і Світлана Мамчур, а також солістка Польської Королівської опери Ольга Пасічник. І мені видається, що цей конкурс може стати переломним в Україні, в розумінні, що він буде проводитися надалі дуже стабільно.

- У чому ще особливості, на вашу думку, цього конкурсу, особливо в українському та міжнародному контекстах?

- Призовий фонд конкурсу відповідає міжнародним стандартам: має і Гран-прі, і премії, які ділимо на чоловічі і жіночі голоси, мається на увазі, що будуть по дві І, ІІ, ІІІ премії. Друге, що є важливим - учасники 3-го туру мають можливість взяти учать у наших виставах і захищати свою професійність, будучи безпосередніми героями вистави. Мені здається, що цей конкурс дуже цікавий, і ми очікуємо на велике міжнародне представництво, на талановитих людей. Ми створимо всі умови, щоб кожен учасник відчував себе дуже щасливо на нашому конкурсі у Львові і саме в стінах Львівської опери.

- Що ви порадите молодим співакам, які візьмуть участь у конкурсі, насамперед щодо 3-го туру? Адже особливістю цього конкурсу є те, що учасники у 3-му турі беруть участь у репертуарних виставах театру. Як краще підготуватися?

- Очевидно, від репетицій це мало залежить, адже людина, яка готує ту чи іншу партію, має відчувати її так, щоб легко в неї входити з кількох репетицій. І мусить навчитися входити в контекст тої постановки, яка пропонується, бо власне це професія зобов'язує. Нещодавно я був членом журі конкурсу Адама Дідури в Польщі, і що я можу побажати учасникам? Я би сказав - дивувати несподіваністю, свободою відчуття себе на сцені, більше помилятися, аніж традиційно пропонувати себе в тому чи іншому образі, бо це дуже і дуже нецікаво на сьогоднішній день. Дати нам відчуття опери нового століття - ХХІ століття, незважаючи на те, що ми можемо співати чи Верді, чи Вагнера, чи Моцарта, але ми маємо бути молодими, пластичними, чуттєвими, інтелектуальними і дуже сучасними.

- Чи допускаєте, що співаки, які вас вразять, будуть згодом виступати на сцені Львівського оперного?

- Ми будемо дуже уважно стежити за всіма турами конкурсу, тому що це нам цікаво. Одне з наших звдань - це не тільки проведення цього заходу. Наше головне завдання - якщо це талановитий співак, щоби його залишити на сцені Львівської опери. Тож не зволікайте, термін подачі заявок - до 1 жовтня 2019 року.
Розмовляла Стефанія Олійник.


Автор: Стефанія Олійник
Фото: Руслан ЛИТВИН
Діячі мистецтв: Василь Вовкун



Інші:

Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
100910_040.jpg