Українка розповіла, як стала сенсанцією в світі класичної музики | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Українка розповіла, як стала сенсанцією в світі класичної музики
Линів Оксана
Українка розповіла, як стала сенсанцією в світі класичної музики
15 травня 2017, понеділок

Приваблива, відкрита і надзвичайно талановита українка Оксана Линів, пройшовши складний конкурсний відбір, у лютому 2017 була призначена головним диригентом Опери Ґраца. Це другий оперний театр Австрії після Віденського. До того ж, українку призначили головним диригентом й філармонійного оркестру цього міста, повідомляє портал Разом.



Незважаючи на молодий, як на диригента світового рівня, вік, Оксана встигла підкорити не одну професійну вершину - диригувала в Україні, Німеччині, Угорщині, Франції, Румунії, Естонії, Швеції, Іспанії, Японії та Швейцарії. І ось тепер вперше за майже півторастолітню історію Опери Ґраца її оркестром керуватиме жінка.

До слова, для Оксани Линів це вже не перший подібний здобуток - до цього вона була третьою жінкою-диригентом, яка за останні 100(!) років диригувала в Баварській державній опері, одного з шести найкращих театрів світу. 2015-го року Оксану відзначили титулом "Зірка року" у номінації "Класична музика" та спеціальним призом Мюнхенського оперного фестивалю.

Із цією неймовірною українкою портал вирішив познайомити читачів трохи ближче.

- Що для Вас особисто значить посада головного диригента відомого в Європі оперного театру?

- Найперше, це наступна сходинка у моїй творчій біографії, більше можливостей реалізувати свої ідеї, отримати ширший резонанс у світі класичної музики. Водночас на мене покладено значну відповідальність, адже тепер звітуюся не лише за себе як за диригента, але й за якісний ріст оркестру зокрема та всього театру загалом.

- Чи вплине те, що ви українка, на репертуар оркестру?

- Звичайно! Я вже запропонувала деякі цікаві українські твори, які, на мою думку, варто виконати. Проте, які саме, не можу сказати аж до офіційного оголошення репертуару.

- Як обирають на посаду головного диригента? Чи складним видалося це випробування для Вас?

- Взагалі бути покликаним на таку відповідальну посаду означає отримати високе професійне визнання, тому що, коли театри або оркестри просто цікавляться якимись молодими диригентами, вони їх запрошують на один концерт чи постановку. Коли отримуєш запрошення щодо участі в конкурсі на посаду головного диригента, це є свідченням того, що твоє професійне реноме вже має широкий резонанс, твою кандидатуру розглядають як претендента на керівника колективу. Звичайно, мало бути запрошеним, потрібно ще гідно пройти конкурс.

Я була єдиною жінкою серед шести учасників відбору – дуже професійних і знаних диригентів, декотрі з яких уже займали посади головних у театрах Німеччини та Австрії. Конкурс проходив у три етапи: диригування оперою, диригування симфонічною програмою та співбесіда щодо обраної творчої стратегії. Можна було дуже добре показати себе в чомусь одному, але не пройти в іншому. Власне, загалом вимагалось продемонструвати свою творчу зрілість і особистісну професійну багатогранність.

- Вам комфортніше працювати в Європі, ніж в Україні?

- В Європі продуктивніше. Відкриваються надзвичайно широкі можливості для творчої реалізації. Колективи неймовірно зацікавлені в професійному зростанні, складаються дуже насичені і складні програми виступів оркестру на сезон. А чітке планування і професійний підхід дозволяють вибудувати цікаву, насамперед, для самого диригента програму підготовки.

- Якими рисами обов’язково повинен володіти диригент, щоб керувати ним?

- Потрібно мати від народження лідерські задатки, бо диригентом не стати, якщо обділений ними. Коли вже говоримо про геніального, а не просто хорошого диригента, то, без сумнівів, він повинен мати ще й неабиякий талант. До речі, саме вміння працювати з людьми та думати на перспективу допомагають цей талант розкрити сповна. І, навпаки, неможливо створювати в колективі міцні професійні стосунки, якщо керівнику притаманна образливість, небажання поступитися якимись своїми амбіціями заради загальної справи.

- А як щодо емоційності?

- Безперечно! Без емоційності не може бути митця, адже мистецтво – це не що інше, як почуття, виражені особливою художньою мовою.

- Жінка-музикант, зокрема серйозного рівня – вже виклик для українського суспільства, а диригент – взагалі щось нечуване.Чому досі так?

- Справді, це рідкість, але не тільки в Україні: загалом у світі менше 2% головних диригентів – жінок. Так історично склалось, що тоді, коли накінці XVIII століття виникла професія диригента, жінка не мала іншого статусу, крім домогосподарки, у неї не було нарівні з чоловіками права на освіту. Як змінити ситуацію? Звичайно, ламати застарілі стереотипи і формувати нові яскравим наочним прикладом: диригувати успішні концерти, захоплювати слухачів, не поступатися професійною майстерністю чоловікам.

- Як репетирує диригент?

- Інструмент диригента – оркестр, отож до репетиції будь-якого великого колективу музикантів він повинен бути вже стовідсотково готовий, тому його репетиція, ретельна й тривала, відбувається попередньо: за письмовим столом чи за власним інструментом під час вивчення партитури. Складність у тому, що ти повинен створити у своїй уяві партії для співаків і оркестру та навіть знати, які робитимеш зауваження. Необхідно дуже продуктивно організовувати репетиційний час, щоб всі музиканти відчували себе максимально задіяними.

- Твір, який беретесь диригувати, повинен Вам подобатися?

- Не завжди виходить диригувати твори, які одразу подобаються. Часто програма створюється іншими, або запрошують диригувати твір, який ти ще ніколи не виконував. Тому важко заздалегідь полюбити його. А контракт підписуєш, бо цікаве місце роботи, оркестр тощо. Тоді вже починається "дослідницька діяльність": стараєшся якнайглибше зрозуміти задум твору, відчути музику…

- Коли Ви зрозуміли, що хочете бути не в оркестрі, а навпроти нього?

- Я виросла в музичній сім’ї й завжди знала, що займатимусь музикою професійно. З 5 років навчалася в музичній школі по класу фортепіано, а у 18 років вступила у Львівську музичну академію на кафедру оркестрового диригування. Обрала саме найскладніший вид музичного мистецтва, адже вже пробувала і знала, що це таке: диригування було однією зі спеціальностей у Львівському музичному училищі. Коли після успішного іспиту з диригування мені дали рекомендацію на вступ у консерваторію, усвідомила, що воно стане справою мого життя.

- Можете згадати найбільш пам’ятний виступ?

- Чесно кажучи, для мене кожен виступ особливий, бо пов’язаний з якимись яскравими емоціями. А втім, напевно, найбільше запам’ятався мій дебют у Баварській державній опері 2014 року, коли мене огорнули водночас почуття радості та неймовірного захвату від усвідомлення того, що знаходжусь на знаменитій сцені й перед оркестром, яким керували всі найвідоміші диригенти світу.

- Поділіться своїми творчими планами.

- Зараз планів дуже багато. Прем’єра за прем’єрою: у травні – "Летючий голландець" Вагнера у Барселоні, у червні – сучасна камерна опера в Мюнхені та симфонічні концерти в Швейцарії, у липні – вистави Доніцетті "Лючія ді Ламмермур" за участі зірки бельканто Діани Дамрау в межах оперного фестивалю в Баварській державній опері та дебют на фестивалі "Styriarte" у Граці, у серпні – перший міжнародний фестиваль LvivMozArt, присвячений молодшому сину Моцарта Францу Ксаверу, що жив біля 30 років у Львові.

До речі, я організатор і арт-директор цього фестивалю.


Диригенти: Оксана Линів
Джерело: СвітUA



Додати: Share on Facebook

Інші:

Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
«Українська музика – це моя ідея фікс»
Володимир Шейко розповів, як обирають дітей на проект “Я — віртуоз!”
Піаністка- вундеркінд Христина Михайличенко розповіла про конкурсну діяльність та новий сольний альбом
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Диригент Володимир Сіренко
Українка з Перемишля здобула місце на сцені Цюрихської Опери
Кшиштоф Пендерецький: «Найдосконаліша, найчистіша музика для мене та, де звучить людський голос»
Сам собі оркестр: вінничанин виготовляє інструменти з усього світу за описом з інтернету
Співати може кожен. Чому франківці плачуть у вокальній школі «Lika Music»
25 років на Волині: організатор міжнародного фестивалю про повернення «райського куточка» світового класика
От хора к театру
Вікторія Лук'янець: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
"Ти щаслива людина, якщо можеш займатися улюбленою справою" - скрипаль-віртуоз Олександр Божик про концерт в Івано-Франківську та свою творчість
Скрипаль-віртуоз Олександр Божик: "Покажу тернополянам, як за допомогою телевізійного пульта керувати оркестром"
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Вікторія ЛУК'ЯНЕЦЬ: "Про мене кажуть: "Трудоголік, залізна конячка". Усе здобувала своїм талантом і важкою працею"
Дмитро КАЦАЛ:"Іноді з "глухарів" виростають солісти"
Анжеліна ШВАЧКА. Вдача дикої птицi
Диригент Ревакович: "Музика незалежності" відбулася завдяки синергії українських і польських установ
Володимир Сіренко про 100-річчя оркестру, класичну музику та українських композиторів
Ми плануємо довгострокові проекти з Українським культурним фондом - Моніка Гроховська
Ми є третім за віком радіо-оркестром Європи — диригент Володимир Шейко
Більшість композицій виконані творчими колективами Українського радіо — редакторка UA: Класична музика
«Виступати перед сьогоднішніми захисниками України для нас велика честь…»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine