Історія про війну без романтики та пафосу | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Історія про війну без романтики та пафосу
Національний заслужений академічний український народний хор імені Г.Г. Верьовки
Поліщук Тетяна
Історія про війну без романтики та пафосу
24 червня на сцені Національного театру ім. І. Франка відбудеться прем’єра експериментальної вистави-перформансу
18 червня, вівторок
Поширити у Facebook

 ”DOMUM” Національного хору імені Г. Верьовки у постановці молодої режисерки Олесі Шляхтич.

Про те, як протягом двох років, поступово, народжувався цей проєкт, про музично-драматичну складову, модерну хореографію, спільну роботу з прославленим колективом і зірок, які долучаться до вистави  ”DOMUM”  - ця розповідь напередодні прем’єри.

ЕКСПЕРИМЕНТ ДЛЯ ЛЕГЕНДАРНОГО КОЛЕКТИВУ - ХОРУ ІМ. Г. ВЕРЬОВКИ

”Повномасштабна війна та обставини, які нині відбуваються в нашій країні, стали поштовхом зробити музично-хореографічну виставу “DOMUM” (”Дім” латиною), - каже балетмейстер-постановник, автор лібрето, ідеї та режисер вистави, виконавиця однієї з головних балетних партій – Олеся ШЛЯХТИЧ. - Це історія про героїзм кожного українця під час війни, про кохання та дитинство, про сміливість та відданість, проспівана мовою сучасного сюжетного балетного перформансу та української фольклорної музики в обробці Національного хору ім. Г. Верьовки.

За десять років ця кривава війна “постукала” у двері практично кожної української родини! Наша вистава про кожного чоловіка і кожну жінку, про кожний донат, про кожний подих і про події, які нині відбуваються в Україні.

У центрі історії — чотири пари, чотири історії кохання. Вони різні. Тут про кохання зовсім юних, кохання дорослих військових, про зрілу любов.  В історії є місце чоловічій парі. Є жінки-кохані, жінки-військові. Також це історія про війну без романтики та пафосу. Щоб написати цю частину, я проводила інтерв'ю з друзями-військовими, розпитувала про думки перед боєм. Мені пояснювали, що багато залежить від самої людини, яка в неї посада, рід військ, бо в піхотинця будуть одні думки, у снайпера інші.

Перед боєм не думають про героїзм і захист країни. У цей момент людина бореться зі страхом, організм виробляє адреналін. І от кожен з героїв нашої вистави перед останнім боєм танцює свій монолог. Хтось хоче до мами, хтось — до жінки, хтось — просто не хоче бути тут, когось нудить... У війні мало поетики та героїзму... Є страх, безумовно, відчай та біль, є смерть та повно смутку, проте кожен, хто опинився в цих жахливих умовах і, переборюючи природні інстинкти самозбереження, має нетлінну силу волі в душі і йде на захист України - за визначенням безумовно Герой. Усі лінії персонажів, що виконані балетом у виставі - це різні психотипи воїнів, які перемагають страх і зі зброєю в руках б’ються за наші життя..

Цей творчий проєкт є експериментом для легендарного колективу - Хору ім. Г. Верьовки, який цьогоріч відмічає свої 80-річчя. Хочу подякувати всім учасникам дійства за співпрацю. До речі, у наступних показах я вийду на сцену, як танцівниця, а ще до “ DOMUM” згодилась долучитись всесвітньо відома оперна співачка Людмила Монастирська, яка наживо виконає три українські народні пісні (зокрема, “Ой у полі вітер віє”, “ Ой чий то кінь стоїть”...). У майбутньому у нас є плани, аби показати це дійство на сцені Одеського національного театру опери і балету (вже є попередня домовленість з головним диригентом цього колективу - Василем Ковалем).

Нині ведомо перемовини з деякими зірками Балетної трупи Національної опери України, щоб вони (в одному з показів) виконали танцювальні партії нашої вистави-перформансу. У нас є надія, що “DOMUM” стане тим творчим, українським “продуктом” який зацікавить у майбутньому й закордонних продюсерів.

Під час народження нашої вистави ми шукали цікаві творчі рішення, драматичну складову сюжету, аби спів, жива музика оркестру й танець разом складали потужне дійство про наше сьогодення... Наприклад, подушки є елементом сценографії та реквізиту постановки. Чому подушки? Я вважаю, що показувати зброю на сцені - це не комільфо. Ми відмовились без бутафорії. Частину сцени займає поміст, де стоїть хор, а для танцівників лишилося не так багато місця для передачі динамічної хореографії дійства. За сюжетом подушку чоловіку, який йде воювати, дає його кохана жінка. Потім, герой опиняється у таборі й подушка стає елементом для тренування, барикадою, навіть зброєю, а коли герої гинуть, то вона розривається і вилітає Душа... Подушка - це символ дому й оберіг від коханої людини.

Хореографічна мова вистави... Я вже вісім років працюю в техніці модерн (Олеся є засновницею Театру танцю OSDC, керівниця та режисерка-постановниця. Поштовхом до цього кроку стало її бажання створити якісний український модерн-балет, який достойно інтегрується у світовий авангард і створити осередок формування національної свідомості як всередині, так і ззовні концертної діяльності - Т. П.). Це моя хореографічна мова, якою я розмовляю, презентуючи свої постановки. Під час репетицій згадала, як у 2006-2011 рр. сама вчилася у Хореографічній школі ім. П. Вірського, опановуючи мистецтво народного танцю, і в цю постановку включила кілька елементів із народної танцювальної спадщини.

Дуже складною роботою стала музична драматургія вистави, яку ми робили спільно з Андрієм Семеляком, керівником оркестру, (композитори - Кирило Бородін та Марія Хмельова) та Олегом Пилипом, головним хормейстером. До речі, над створенням музичної партитури ми працювали два роки, яка писалася “під ногу”, “під руку”, під сюжет вистави. Коли вже з готовими нотами я прийшла до керівництва Хору ім. Г. Верьовки, то виявилося, що це лише частина роботи... а ще потрібно зробити аранжування. Партитуру адаптував Тимофій Старєнков. Вийшло велике, багатошарове музичне полотно..

Нині у проєкті беруть участь: 50 артистів хору, 32 оркестранти і 24 танцівників.

“У “DOMUM” ДУЖЕ НАСИЧЕНЕ ПОЄДНАННЯ ХОРОВОЇ ТА ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПАРТИТУРИ, ПО-НОВОМУ ВИГЛЯДАЄ Й БАЛЕТ”

Ми захотіли поєднати сучасну хореографію, народну й інструментальну музику, хоровий спів та балет, - зазначив керівник Національного хору імені Г. Верьовки Ігор КУРИЛІВ. - Це проєкт можна назвати творчим експериментом нашого колективу. Наскільки вдалося - судити глядачам. У “DOMUM” дуже насичене поєднання хорової та інструментальної партитури, по-новому виглядає й балет, який раніше у нас не танцював модерну хореографію, а спеціалізувався на народних танцях... Я бачу перспективу цього проєкту - цілісного спектаклю. Два місяці весь колектив напружено працював. Думаю, що він зацікавить й нашу публіку, й глядачів у Європі, які зараз виявляють величезний інтерес до українського мистецтва.

“СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ - СЛОВО, ПІСНЯ, МУЗИКА Й ТАНЕЦЬ”

- Хочу привітати всіх учасників цього українського творчого проєкту, - підкреслив маестро Василь КОВАЛЬ. - В ньому поєднався синтез мистецтв - слово, пісня, музика й танець. Прекрасне звучання оркестру, хору, сучасна хореографічна мова балету. Хор, одягнутий у туніки нагадує співаків зі знаменитої сценічної кантати Carmina Burana Карла Орфа. “DOMUM” - це масштабна українська вистава і її потрібно популяризувати...


ПОСТАНОВНИЙ СКЛАД ПРОЄКТУ “DOMUM”:

Балетмейстер-постановник, автор лібрето, ідеї та режисер вистави, виконавиця однієї з головних балетних партій – Олеся Шляхтич
Помічник балетмейстера та головний репетитор вистави – Заслужений артист України Євген Кайгородов
Композитори - Кирило Бородін та Марія Хмельова
Аранжувальник - Тимофій Старєнков
Керівник оркестру – Заслужений артист України Андрій Семеляк
Головний хормейстер - Заслужений артист України Олег Пилип
Художники з костюмів – Марія Руденко та Євген Клименко

Арт-куратори проєкту:
Керівник Національного хору імені Г. Верьовки - Народний артист України Ігор Курилів
Головний режисер Національного хору імені Г. Верьовки - Народний артист України Валерій Куцевалов
























Автор: Тетяна Поліщук
Колективи: Національний заслужений академічний український народний хор імені Г.Г. Верьовки
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук



Інші:

Заходи з ушанування пам’яті Мирослава Скорика у Львівській філармонії
Українська піаністка отримала золоту медаль Global Music Awards
«Танець у зоні війни?» - мультимедійний проєкт
Колективи Черкаської філармонії на благодійних концертах у Польщі збирають кошти для ЗСУ
Триб’ют Мирославу Скорику на завершення філармонійного сезону
Камерне міжсезоння у Національній філармонії
Голландія-Україна: концерт-діалог у музеї
ВІТАЛІЙ СКАКУН ЙДЕ З ПОСАДИ ПІСЛЯ 24 РОКІВ НА ЧОЛІ ПОЛТАВСЬКОГО СИМФОНІЧНОГО ОРКЕСТРУ
Сорок три миттєвості липня в Органному залі Львова
ЧеФест у Франківську відкрили композицією пам'яті полеглих воїнів на саксофоні Андрія Чепіля
Національна опера України завершує 156 сезон: що подивитися
"Мистецька ФОРТЕЦЯ": у Харкові відбувся концерт для жителів області, які покинули свої домівки через російську агресію
Митці з Полтавщини взяли участь у Мандрівному фестивалі української культури в Польщі
Аншлаги Академічного оркестру Львівської філармонії в Щецині та Катовіце
Ukrainian Freedom Orchestra у липні вирушить у третій міжнародний тур
Маестро Микола Дядюра нагороджений Орденом «Зірка Італії»
Величезні портрети українських композиторів експонують у Львівському органному залі
Відомий український режисер поставив єдину оперу Бетховена в Нідерландах
Закриття 160-го концертного сезону у Національній філармонії
“Файний Франко Ф’южн”
У Житомирській обласній філармонії відбулося закриття концертного сезону
Понад 300 мистецьких подій - таким був 85-й сезон Рівненської обласної філармонії
У Хмельницькому музичному коледжі відбувся випуск бакалаврів
«Перевізник»
МКІП не раз пропонувало київській консерваторії прибрати з назви ім’я Чайковського
У Львівській філармонії стартує Восьмий міжнародний маратон пам’яті співака й воїна Василя Сліпака
У Львові пройде Jazz Weekend за участі Ніно Катамадзе та Олексія Когана
Історія про війну без романтики та пафосу
14 червня у філармонії засяє Сузір'я Євгенії Мірошниченко
Стали відомі імена українських митців, які стажуватимуться в Метрополітен-опера
У Львові презентували перформанс "Розстріляне Відродження: голоси крізь час"
Юрій Федоряка може знову очолити обласну філармонію
Корифей Національної філармонії Анатолій Паламаренко в проєкті Анатолія Матвійчука
13 червня - відкриття фестивалю української музики в українському кіно Soundtrack:Ukraine
Сумська обласна філармонія закінчила 86-й концертний сезон
У російському полоні вже третій рік перебувають учасники трьох військових оркестрів з Маріуполя
DOMUM
11 червня у філармонії особливий концерт. Еротична Арфа і войовнича Туба: любов і сила
"Греммі в бароко": українська опера отримала престижну музичну нагороду
“Діалоги кармеліток” - вперше на українській оперній сцені!
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
_DSC4834.jpg