Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА». | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
Національна заслужена академічна капела України
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
28 березня 2019, четвер
Поширити у Facebook

Головна музична подія XVI Міжнародного фестивалю «Французька весна в Україні» - Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
Національна опера України імені Тараса Шевченка (вул. Володимирська, 50), 10 квітня 2019 року, 19:00




Концертне виконання опери Гектора Берліоза «Засудження Фауста» стане головною музичною класичною подією в рамках міжнародного фестивалю «Французька весна в Україні -2019». На одній сцені, одночасно зберуться понад 150 артистів. Безсмертний твір геніального французького композитора прозвучить у виконанні найвідомішого хорового колективу України - Національної капели «ДУМКА» та головного оркестру країни - Національного симфонічного оркестру України під орудою маестро Володимира Сіренка, а також за участю всесвітньовідомих оперних співаків з Франції та України: Дофін Айдан (сопрано, Франція) – Маргарита, Олександр Чувпило (тенор, Україна) - Фауст, Лоренцо Аркаро (бас-баритон, Франція) - Мефістофель, Олександр Харламов (бас) - Брандер.

Гектор Берліоз був так вражений «Фаустом» Гете, що зважився на його музичну інтерпретацію і йшов до фінальної версії понад 10 років. Сказання про Фауста - чарівника, лікаря, чорнокнижника, що підписав угоду з дияволом - один із стародавніх бродячих сюжетів. Свої «Фаусти» були у багатьох європейських народів. Кульмінацією становлення образу став «Фауст» Гете. Ця книга так потрясла молодого Берліоза, що він не розлучався з книгою, читаючи її всюди: вдома, на вулиці, в театрі й відразу поклав окремі епізоди на музику. Всерйоз за «Фауста» композитор візьметься набагато пізніше. Сам Берліоз говорив, що Фауст такий глибокий і об'ємний, що охопити його одразу неможливо. Познайомившись з перекладами Гете, він по гарячих слідах створив «Шість сцен з Фауста», які згодом знищив. Лише через 16 років, в 1845 році, Берліоз повернувся до цього матеріалу і взявся за складання того, що він сам визначив як «драматична легенда», яка поєднує в собі риси ораторіального і оперного жанру: тут є розгорнуті арії, і ансамблі, хорові та балетні сцени, характерні для великої французької опери, що тяжіє до деякої помпезності - але не німецької масивної, а французької граціозної. Насичене твір й оркестровими епізодами. Музично «Засудження Фауста» - квінтесенція творчих принципів Берліоза. Це одна з вершин романтичної музики із грандіозним розмахом, барвистими епізодами, контрастними картинами. Вражає новаторство багатого інструментування.

Якщо Фауст Гете в кінці врятований, то берліозівський герой не звільняється від влади Мефістофеля, а увергається разом з ним в пекло. Берліоз екстравагантно завершив свою оперу, відійшовши від гетевської версії: у нього Фауст їде на коні разом з Мефістофелем: вони потрапляють в пекло, де їх зустрічають сатанинськими співами… Отже, легенду про Фауста Берліоз прочитав не стільки як релігійно-філософський твір, скільки як романтичну історію, яка дала простір його неприборканій фантазії. Картини, що виникають в голові кожного слухача концертного виконання опери-ораторії, напевно виявляться яскравіше будь-яких декорацій: чого варта одна лише фінальна сцена скаженої скачки Мефістофеля і Фауста на диявольських конях і подальша картина пекла. Величезною популярністю вже за життя Берліоза користувався Ракоці-марш, заради включення якого в «Засудження Фауста» композитор переніс дію в Угорщину. На симфонічних концертах часто звучать «Менует блукаючих вогнів» і «Балет сильфів», тему з якого пародіює в своєму «Карнавалі тварин» Сен-Санс (п'єса «Слон»).

Французьке лібрето написано самим композитором і Альміром Жандоньером на основі перекладу Жерара де Нерваля поеми Гете «Фауст».

Цьогорічний фестиваль «Французька весна» зосереджений на пошуку нових кольорів та нових позитивних мистецьких тем. І геніальний твір Берліоза стане саме тим актуальним звучанням теми пошуку людиною сенсу буття і свого призначення, що захопить всіх меломанів, шанувальників високого мистецтва класичної музики, додавши у наше повсякденне життя нових відтінків та вражень.
Акредитація обов`язкова!

З питань акредитації, отримання фото для публікацій, запрошень у прямі ефіри/на записи та організація інтерв’ю з продюсером проекту Олександром Пірієвим та виконавцями головних партій звертайтеся до прес-служби UKR Artists

Ольга Стельмашевська тел.: 067 238 81 85, ostelm7@gmail.com
Юрій Гулевич: тел.: 067 448 05 35, ygulevich@gmail.com


Автор: Ольга Стельмашевська
Колективи: Національна заслужена академічна капела України "Думка", Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригенти: Володимир Сіренко
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Джерело: За матеріалами прес-релізу






] [

Інші:
Зміни у театральній категорії: оголосили номінантів на Шевченківську премію 2025
“Присвята”
Після успіху у Європі театр Франка повезе "Конотопську відьму" у США та Канаду
Ювіляр Золтан Алмаші: чверть століття разом із «Київською камератою»
П'ятеро юних музиканток та музикантів Кривого Рогу здобули нагороди на міжнародних конкурсах та фестивалях
Українській культурний фонд пропонує гранти музикантам для запису синглу або альбому
Міжнародний фонд Івана Франка розпочав прийом робіт і супровідних документів на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка у 2025 році
GRA-2025: прийом заявок
Фортепіанні концерти Барвінського та Косенка видав німецький лейбл
Перелік кандидатів на премію Л. М. Ревуцького у 2025 році
У Львівській опері "Різдвяна містерія" підсумувала рік 60-го обертання "Юності" навколо сонця
Джуніор концерт: юні таланти Львівщини на сцені Органного залу
Унікальні концерти січня в музеї Соломії Крушельницької
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
У Рівненській обласній філармонії відбудеться екскурсія «Нерозкриті таємниці органного залу»
У Львівській опері встановили рекорд наймасштабнішого виконання пісні «Україні Слава»
Зимові прем’єри в Києві: чим дивуватимуть театри на початку року
Оголошення про початок подання матеріалів на здобуття мистецької премії «Київ»
Національна філармонія України відкриває Молодіжну академію для майбутніх зірок музики
Претенденти на премію Б. М. Лятошинського у 2025 році
Національна опера України успішно представляє українське мистецтво в Японії
Два масштабні фестивалі, що присвячені музиці Баха і Моцарта, дитячі концерти та святкування ювілею Бориса Лятошинського
«Піккардійська Терція» в Києві: різдвяний концерт, що зігріє серця та підтримає ЗСУ
У 2025 році на державному рівні відзначатиметься 150-річчя від дня народження Рейнгольда Глієра
Січень у Національній філармонії
З Бахом у Новий рік: перший фестиваль-2025 у Львівській філармонії
У МКСК вручили мистецькі премії лауреатам 2024 року
Січень у Львівському органному залі: святкова музика, ексклюзиви та концерти для першого разу
Січень у Музеї Соломії Крушельницької: музика, що надихає
ФЕСТИВАЛЬ МУЗИКИ БОРИСА ЛЯТОШИНСЬКОГО. Liatoshynsky Space 2025. 03.01–26.01.2025
Різдвяна колаборація оркестру та етнобренду
Січень у Національній опері України
Браво, Кирило Карабиць!
СВЯТВЕЧІР у ФІЛАРМОНІЇ: МУЗИКА НА ВОДІ, МОЦАРТ І… ВИТИНАНКИ
2 мільйони гривень для ЗСУ зібрали на аукціоні INSO-Львів!
«Сильвестрові рефлексії» – концерт-подарунок від «Віртуозів Львова»
У Києві покажуть прем'єру сучасного балету "Ескапістіко"
«Від Миколая до Йордана»: Хор імені Верьовки вирушає у різдвяний тур Україною
Київській опереті – 90 років!
Вітаємо Аллу Загайкевич!
      © 2008-2024 Music-review Ukraine