“Дует - це завжди єдність, взаєморозуміння і підтримка одне одного” | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
“Дует - це завжди єдність, взаєморозуміння і підтримка одне одного”
Зайцева Олександра
Таванець Дмитро
Фортепіанний дует
Поліщук Тетяна
Скорик Мирослав Михайлович
Станкович Євген Федорович
Фроляк Богдана
Щербаков Ігор Володимирович
“Дует - це завжди єдність, взаєморозуміння і підтримка одне одного”
28 серпня 2023, понеділок
Поширити у Facebook

Цьогоріч відомі піаністи Олександра Зайцева та Дмитро Таванець - єдині українські виконавці, які стануть учасниками фестивалю «Дні української музики у Варшаві».

3 вересня у концертній студії Польського радіо ім. Вітольда Лютославського виступить “Kyiv Piano Duo” (Олександра Зайцева та Дмитро Таванець). Цих українських віртуозів запросили стати учасниками міжнародного фестивалю «Дні української музики у Варшаві». Форум вже 20 років проводить концерти класичного виконання, на яких знамениті твори української класики представляють знані музиканти, солісти й колективи Польщі та України. Ініціатор та художній керівник фестивалю — диригент Роман РЕВАКОВИЧ.

Про фестиваль “Дні української музики у Варшаві” розповів MUSIC - REVIEW UKRAINE відомий піаніст Дмитро ТАВАНЕЦЬ.

- Дмитре, ви не вперше братимете участь в цьому престижному музичному форумі. Чим він відрізняється від інших фестивалів, у чому його “родзинка”?

- “Родзинкою” “Днів” є їхній організатор, польський патріот України, видатний маестро Роман Ревакович. Він робить титанічну роботу по промоції української музики за кордоном, зокрема у Польщі. Фестиваль “Дні української музики у Варшаві” відбувається вже впродовж багатьох років. Ми разом з ансамблем “Київська камерата” вже двічі (у 2019 і 2021 роках) брали участь у цьому форумі. Цьогоріч пан Ревакович запропонував нашому дуету “Kyiv Piano Duo” зробити програму з творів українських композиторів.

Концерт буде складатися з двох частин.

У першому відділі ми з Олександрою будемо грати на одному фортепіано в чотири руки, а у другому відділі представимо твори для двох фортепіано.

Програма буде надзвичайно різноманітною і цікавою. Якщо казати про чотирьох ручний репертуар, то ми зіграємо «Прадавні гірські танці Верховини” Євгена Станковича, «Карпатську пісню” Золтана Алмаші, дві п'єси з циклу “Мозаїки” Євгена Оркіна, «Фанфари і фуга” Олега Безбородька (де дует поєднує гру на фортепіано з грою на різних ударних інструментах), “Ru-um-bambar” Богдана Сегіна, «Відзвуки” Михайла Шведа, дві п'єси Мирослава Скорика. У другому відділенні концерту прозвучать твори Геннадія Ляшенка «І дзвону дивного звучання, і тріпотіння листя на вітру...», “Баркарола”Ігоря Щербакова, «Сюїта in C» Богдани Фроляк, а у фіналі програми виконаємо «Танок диявола» Костянтина Віленського.

- Якщо подивитися фестивальну афішу, то ваш дует буде єдиним з українських виконавців.

- Так, нині з України будемо лише ми з Олександрою.

- Розкажіть про цей фестиваль, його атмосферу?

- Традиційно концерти проходять у прекрасних залах: Варшавська філармонія, Польське радіо, атріум Senator та інш. Нині ми виступатимемо у студії Польського радіо. Це чудовий зал, в якому ми раніше грали з ансамблем “Київська камерата”. Треба зазначити, що Роман Ревакович дуже ретельно підбирає програми й виконавців.

Він любить залучати різні склади музикантів - симфонічні оркестри, камерні ансамблі, сольних виконавців. Програми “Днів” не повторюються, вони завжди дуже цікаві у виконанні різних артистів. Учасниками “Днів” є не тільки українські професійні музиканти, й зірки з українським корінням із-за кордону, а також польські митці, які мають у своєму репертуарі твори українських авторів. І це дуже важливо. Атмосфера фестивалю завжди творча і дуже тепла.

- Ви презентуєте у Варшаві потужну програму, а у Києві її покажете?

- У нас є плани зіграти цю програму у Києві, але поки конкретні дати концертів не можу назвати. Не знаю чи точно таку ж програму почують меломани нашої столиці, або ми трохи її змінимо. Ми з Олександрою під час гастролей постійно виконуємо українську музику, яку вплітаємо в європейський контекст, тобто граємо програми де лунають твори, як європейських, так і українських авторів. Всі композитори дуже різні. Наша українська програма, яку представимо у Польщі, цікава тим, що всі автори - особистості, з різною музичною мовою, а їхні твори мають різні сенси...

-Нинішнє літо ви не відпочивали, багато виступали не лише у Києві, а й у різних містах, зокрема у Львові, про які ми повідомляли на сайті music-review Ukraine ...

- Який може бути відпочинок під час війни? Знаєте, ще до повномасштабної війни у нас була ідея зіграти декілька концертів з творів Ференца Ліста спільно з камерним оркестром. Такі концерти ми грали у Харкові та Полтаві. У музичному салоні Львівської опери - “Дзеркальній залі” презентували Симфонічні поеми в авторській версії Ліста для фортепіано в чотири руки.

Цю музику рідко в України виконують, хіба що “Прелюди” симфонічні оркестри. Хоча, можна пригадати, як нещодавно лістовського “Мазепу” грав Національний симфонічний оркестр України... А ми виконали програмні твори угорського класика - симфонічні поеми: “Орфей”, “Прометей”, “Гамлет” і “Мазепа”. Програма дуже сподобалась публіці. Практично у всіх наших концертних програмах за кордоном під час війни ми виконуємо поруч з українською музикою “Мазепу” Ліста як символ боротьби за українську, європейську державність.

- У вас чудовий творчій та сімейний дует з Олександрою Зайцевою. Як дві особистості уживаються готуючи програми?

- Підготовка програм - це складний процес. Мабуть, тому дуетів є не так багато. Складний не лише процес народження нового творчого проєкту, а й співіснування з інструментом. Втім, коли вже обрано, які твори ми будемо виконувати, то починається час насолоди з чудовою музикою, яку ми виконуємо разом. Дует - це завжди єдність, взаєморозуміння і підтримка одне одного... Я хочу запросити публіку на концерти, бо музика має велику силу і в наш складний час вона дарує прекрасні миті слухачам, роблячи нас сильними.


ДОВІДКА MUSIC - REVIEW UKRAINE

Дует Олександра Зайцева - Дмитро Таванець (“Kyiv Piano Duo”) – лауреати Міжнародного конкурсу CMF (Франція, 2002), Міжнародного конкурсу фортепіанних дуетів імені Франца Шуберта (Чехія, 2005), V Міжнародного конкурсу «Фортепіано у шість рук» в м. Марктобердорф (Німеччина), Міжнародного конкурсу фортепіанних дуетів в м. Каунас (Литва), Міжнародного конкурсу фортепіанних дуетів (м. Вальберг, Франція, 2009), Міжнародного конкурсу фортепіанних дуетів імені Едварда Гріга (м. Осло, Норвегія, 2011), 8 Міжнародний конкурс «Ischia» (Італія).

Брали участь у фестивалях «Tavaszi Festival» (Будапешт, Угорщина), «Copenhagen Summer Festival» (Копенгаген, Данія), «Schubertiade» (Розкільд, Данія), «Ohrid Summer Festival» (Македонія), «Ventimiglia International Piano Festival» (Італія), «Київ Мюзик Фест», «W live» (Львів, Париж) та інші. Концерти в Україні, Чехії, Польщі, Угорщині, Франції, Швейцарії, Німеччині, Ізраїлі. Великий репертуар у чотири руки, на два роялі, концерти з оркестром.
Засновники та артистичні директори міжнародного фестивалю камерної музики «Chamber music session» (Київ).

Олександра ЗАЙЦЕВА закінчила Національну музичну академію України імені П. Чайковського в класі Снєгірьова О. М. та аспірантуру в класі Рябова І. М. Лауреат багатьох Міжнародних конкурсів, зокрема: імені Антоніна Дворжака (Чехія), пам’яті Артура Рубінштейна (Польща), Рим 96 (Італія) та інші. Учасник багатьох фестивалів таких як «Musica Antiqua» (Бельгія), «Регіна та Володимир Горовиць in Memoriam» (Гран-прі та приз Vox Populi). Гастролі по Україні та багатьох країнах світу як з сольними програмами, так і з симфонічними оркестрами. Здійснила ряд записів на Українському радіо. Викладає на кафедрі спеціального фортепіано у Національній музичній академії України імені П. Чайковського.

Дмитро ТАВАНЕЦЬ – випускник Національної музичної академії України та аспірантури в класі професора Воробйова В.М. Лауреат Всеукраїнських конкурсів, дипломант I та II Міжнародного конкурсу піаністів пам’яті Володимира Горовиця. Бере участь у багатьох фестивалях: «Дні культури України в Німеччині» (Берлін), «Два дні, дві ночі» (Одеса), «Контрасти» (Львів), Фестиваль сучасної музики (Єреван, Вірменія), «Марафон нової музики» (Прага, Чехія), «Варшавська осінь» (Польща) та інші. Концерти по Україні та за кордоном.

Соліст Національного ансамблю «Київська камерата».












Автор: Тетяна Поліщук
Колективи: Фортепіанний дует "Kiev Piano Duo"
Виконавці: Олександра Зайцева, Дмитро Таванець
Композитори:Мирослав Скорик, Євген Станкович, Богдана Фроляк, Ігор Щербаков
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук



Інші:

Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
1.jpg