Пам’ятаємо про невинних жертв російської агресії | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Пам’ятаємо про невинних жертв російської агресії
Пам’ятаємо про невинних жертв російської агресії
3 травня в Одеській національній опері лунатиме знаменитий «Реквієм» Вольфганга Амадея Моцарта
2 травня 2024, четвер
Поширити у Facebook

Нагадаємо, що над написанням цього твору композитор працював перед самою смертю, але “Реквієм” так й залишився незавершеним... Досі між істориками та музикознавцями точаться суперечки щодо того, хто саме дописав кілька частин «Реквієму», що залишилися, і який ступінь їхньої участі в процесі завершення цього великого творіння?

Після смерті чоловіка, вдова Моцарта, Констанца, звернулась із проханням дописати «Реквієм» до австрійського композитора Йозефа фон Ейблера, але той, взявшись за роботу, незабаром відмовився від неї, пише classicworld.at. Тоді Констанца задіяла учня Моцарта, Франца Ксавера Зюсмайєра.

Вона попросила його уважно перевірити всю партитуру і довести твір до кінця. З історії відомо, що у 1791 році Франц Зюсмайєр жив у будинку Моцартів. Він асистував композитору у роботі над останніми операми «Милосердя Тита» та «Чарівна флейта». Допомога Зюсмайєра важко хворому композитору в роботі над «Реквіємом» була вкрай потрібна. Франц Зюсмайєр набагато більше знав про «Реквієм», ніж будь-який інший музикант Відня: Моцарт розповів учневі будову Заупокійної Меси, детально описав свої образні уявлення про той чи інший номер, пояснив Францу основні закони інструментування. Досить часто вчитель та учень разом грали складені фрагменти «Реквієму» в ансамблі, а також нерідко співали вокальні партії у родинному колі.

Швидше за все, ми ніколи не дізнаємося, які саме фрагменти «Реквієму» продиктовані Моцартом Зюсмайєру, коли композитор був уже не в змозі тримати перо. Після смерті Моцарта, Констанца передала ескізи частин Францу Зюсмайєру, і хоча він стверджував, що такі частини як Sanctus, Benedictus і Agnus Dei повністю написав він, є підстави припускати, що Зюсмайєр керувався нарисами або вказівками Моцарта, зробленими композитором ще за життя...

Перше виконання “Реквієму” відбулося 14 грудня 1793 року у садибі замовника реквієму, графа фон Вальзеґґа у передмісті Відня. Нині в Одеській опері цей твір лунатиме у пам’ять про невинних жертв російської агресії.

ПОСТАНОВНИКИ :
- диригент - заслужений артист України Ігор Чернецький
- режисерка - Оксана Тараненко
- хормейстер - Валерій Регруг
- художник - Ігор Анісенко
- художник зі світла - Максим Дєдов
- відеограф - Євген Фарапонов

ВИКОНАВЦІ:
Бас - заслужений артист України Дмитро Павлюк
Меццо - сопрано - Наталія Павленко
Сопрано - Марина Наймитенко
Тенор - Олександр Прокопович
Хор та оркестр театру






Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету



Інші:

“Присвята”
Після успіху у Європі театр Франка повезе "Конотопську відьму" у США та Канаду
Ювіляр Золтан Алмаші: чверть століття разом із «Київською камератою»
П'ятеро юних музиканток та музикантів Кривого Рогу здобули нагороди на міжнародних конкурсах та фестивалях
Українській культурний фонд пропонує гранти музикантам для запису синглу або альбому
Міжнародний фонд Івана Франка розпочав прийом робіт і супровідних документів на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка у 2025 році
GRA-2025: прийом заявок
Фортепіанні концерти Барвінського та Косенка видав німецький лейбл
Перелік кандидатів на премію Л. М. Ревуцького у 2025 році
У Львівській опері "Різдвяна містерія" підсумувала рік 60-го обертання "Юності" навколо сонця
Джуніор концерт: юні таланти Львівщини на сцені Органного залу
Унікальні концерти січня в музеї Соломії Крушельницької
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
У Рівненській обласній філармонії відбудеться екскурсія «Нерозкриті таємниці органного залу»
У Львівській опері встановили рекорд наймасштабнішого виконання пісні «Україні Слава»
Зимові прем’єри в Києві: чим дивуватимуть театри на початку року
Оголошення про початок подання матеріалів на здобуття мистецької премії «Київ»
Національна філармонія України відкриває Молодіжну академію для майбутніх зірок музики
Претенденти на премію Б. М. Лятошинського у 2025 році
Національна опера України успішно представляє українське мистецтво в Японії
Два масштабні фестивалі, що присвячені музиці Баха і Моцарта, дитячі концерти та святкування ювілею Бориса Лятошинського
«Піккардійська Терція» в Києві: різдвяний концерт, що зігріє серця та підтримає ЗСУ
У 2025 році на державному рівні відзначатиметься 150-річчя від дня народження Рейнгольда Глієра
Січень у Національній філармонії
З Бахом у Новий рік: перший фестиваль-2025 у Львівській філармонії
У МКСК вручили мистецькі премії лауреатам 2024 року
Січень у Львівському органному залі: святкова музика, ексклюзиви та концерти для першого разу
Січень у Музеї Соломії Крушельницької: музика, що надихає
ФЕСТИВАЛЬ МУЗИКИ БОРИСА ЛЯТОШИНСЬКОГО. Liatoshynsky Space 2025. 03.01–26.01.2025
Різдвяна колаборація оркестру та етнобренду
Січень у Національній опері України
Браво, Кирило Карабиць!
СВЯТВЕЧІР у ФІЛАРМОНІЇ: МУЗИКА НА ВОДІ, МОЦАРТ І… ВИТИНАНКИ
2 мільйони гривень для ЗСУ зібрали на аукціоні INSO-Львів!
«Сильвестрові рефлексії» – концерт-подарунок від «Віртуозів Львова»
У Києві покажуть прем'єру сучасного балету "Ескапістіко"
«Від Миколая до Йордана»: Хор імені Верьовки вирушає у різдвяний тур Україною
Київській опереті – 90 років!
Вітаємо Аллу Загайкевич!
Два дні музики Бетховена в Львівській філармонії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
100910_058.jpg