Уроки майстрів | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Уроки майстрів
Кот Юрій
Уроки майстрів
У Києві відбулася Міжнародна «Літня музична академія-2013»
17 липня 2013, середа
Поширити у Facebook

МАЙСТЕР-КЛАС ПРОВОДИТЬ ВІДОМИЙ ПЕДАГОГ ОЛЕГ ПОХАНОВСЬКИЙ (КАНАДА) / ФОТО ЛІДІЇ НОВОХАТЬКОУже стало традицією, що в нашій столиці музиканти з різних країн, які бажають удосконалити свою професійну майстерність виконавця, можуть це зробити на заняттях в Академії.

Нагадаємо, 1998 року Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовіца заснував «Школу виконавської майстерності», в рамках якої з 2000 року функціонує «Літня музична академія».

Традиційно, майстер-класи проходять в приміщенні найстарішого музичного навчального закладу України — Київському інституті музики ім. Р. Глієра. Цього року викладачами Міжнародної «Літньої музичної академії» стали: фортепіано — Яків Касман (США), Юрій Кот (Україна), Вадим Руденко (Росія); скрипка — Марк Лакирович (США), Олег Похановський (Канада); віолончель — Володимир Пантелєєв (США). До речі, для учасників обмежень за віком або професійним рівнем підготовки немає. Проводять як уроки соло (на фортепіано, скрипці, віолончелі), так і гри з оркестром. Також є додаткові майстер-класи камерного ансамблю.

Цікавим відкриттям є практичний курс старовинного і сучасного танців, який дозволив слухачам Академії переміститися в часі в добу Бароко з його химерними ритмами, відчути атмосферу старовини. Керівником цього курсу виступила кандидат мистецтвознавства — Юля Ваш, а охочим зануритися в стихію ритму, енергії і драйву допомагала викладач сучасного танцю — Ганна Гега. Таким чином, заняття в Міжнародній «Літній музичній академії» — це гармонійне поєднання різноманітних предметів; уроки з професорами, кожен з яких є майстром своєї справи і вміє знайти свій неповторний індивідуальний підхід до кожного учня і допомогти розкритися зерну його таланту.

У рамках Академії, окрім сольних концертів класів кожного з професорів, пройшло п’ять виступів-концертів з Національним симфонічним оркестром України (диригент — Наталя Пономарчук), де учасники мали можливість продемонструвати свою майстерність, виконуючи світові музичні шедеври. На цей раз слухачі Академії виступали у Великій залі Будинку звукозапису НРКУ. Прозвучали концерти Баха, Бетховена, Брамса, Бруха, Гайдна, Гріга, Моцарта, Понсе, Прокоф’єва, Равеля, Сен-Санса, Сибеліуса, Чайковського і Шостаковича.

Так, на першому вечорі запам’яталася гра норвезького піаніста Еріка Стоемнера (він виконав Концерт Гріга ля мінор) і Олександри Касман, США (у її виконання прозвучав Перший концерт Прокоф’єва). Олександра — лауреат багатьох міжнародних конкурсів, знаходить час і для інших захоплень. Нещодавно закінчила балетну студію і виступила з власною хореографічною композицією, для якої вибрала музику І. Стравінського. Фортепіанний репертуар цієї талановитої виконавиці різноманітний: від старовинної до сучасної музики. У Києві гра Касман була натхненною, відрізнялася не лише технічною бездоганністю і неймовірною швидкістю переключень різних станів, але і бездоганним прокоф’євським звуком.

У пам’яті меломанів залишиться виступ талановитої піаністки — Марії Вихляєвої (Україна, майстер-клас Я. Касмана). Виконуючи Другий концерт Брамса, Марія гармонійно зливалася з оркестром в одне ціле, немов це один організм, добре передала стиль і добу романтизму. Музика Брамса у виконанні молодої піаністки була яскравою, ліричною — від споглядальності до драматизму, героїки і навіть патетики.

Запам’ятається слухачам і самобутній піаніст Андре Шорт (США, майстер-клас Я. Касмана). У його виконанні прозвучав Перший концерт Шостаковича динамічно, з потужним звуком, віртуозно і тонко.

Слід зазначити, що всі професори Академії уважно стежили за виступами учасників, переживали і підтримували своїми професійними порадами.

Після концерту Юрій КОТ, професор по класу фортепіано Національної музичної академії України ім. П. Чаковського поділився враженнями від Академії-2013.

— Складно виділити якусь тенденцію, тому що на майстер-класи приїжджають різні люди. Деяких я вже знаю з минулих Академій і бачу їх зростання. Є дуже сильні музиканти, а також були і ті, які лише на початку творчого шляху. Позитивне враження залишили студенти з Київського, Луганського, Криворізького музучилищ. Що стосується мого класу, цього року я задоволений, у мене дуже хороші учні, з ними приємно було займатися.

Хочу відзначити Олександру Касман. Спостерігаю її вже впродовж кількох років майстер-класів і бачу, як вона набуває ще більшої сценічності і професіоналізму. Я був дуже задоволений як її виконанням, так і процесом роботи, це, безумовно, мисляча, творча людина.

Я хочу побажати всім учасником Академії-2013 великих творчих успіхів, удачі й всебічної підтримки в концертній діяльності. Вірити в себе, ставити високі цілі й обов’язково домагатися позитивного результату.


Автор: Олена Качанова
Викладачі: Юрій Кот
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
19.jpg