Уроки майстрів | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Уроки майстрів
Кот Юрій
Уроки майстрів
У Києві відбулася Міжнародна «Літня музична академія-2013»
17 липня 2013, середа
Поширити у Facebook

МАЙСТЕР-КЛАС ПРОВОДИТЬ ВІДОМИЙ ПЕДАГОГ ОЛЕГ ПОХАНОВСЬКИЙ (КАНАДА) / ФОТО ЛІДІЇ НОВОХАТЬКОУже стало традицією, що в нашій столиці музиканти з різних країн, які бажають удосконалити свою професійну майстерність виконавця, можуть це зробити на заняттях в Академії.

Нагадаємо, 1998 року Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовіца заснував «Школу виконавської майстерності», в рамках якої з 2000 року функціонує «Літня музична академія».

Традиційно, майстер-класи проходять в приміщенні найстарішого музичного навчального закладу України — Київському інституті музики ім. Р. Глієра. Цього року викладачами Міжнародної «Літньої музичної академії» стали: фортепіано — Яків Касман (США), Юрій Кот (Україна), Вадим Руденко (Росія); скрипка — Марк Лакирович (США), Олег Похановський (Канада); віолончель — Володимир Пантелєєв (США). До речі, для учасників обмежень за віком або професійним рівнем підготовки немає. Проводять як уроки соло (на фортепіано, скрипці, віолончелі), так і гри з оркестром. Також є додаткові майстер-класи камерного ансамблю.

Цікавим відкриттям є практичний курс старовинного і сучасного танців, який дозволив слухачам Академії переміститися в часі в добу Бароко з його химерними ритмами, відчути атмосферу старовини. Керівником цього курсу виступила кандидат мистецтвознавства — Юля Ваш, а охочим зануритися в стихію ритму, енергії і драйву допомагала викладач сучасного танцю — Ганна Гега. Таким чином, заняття в Міжнародній «Літній музичній академії» — це гармонійне поєднання різноманітних предметів; уроки з професорами, кожен з яких є майстром своєї справи і вміє знайти свій неповторний індивідуальний підхід до кожного учня і допомогти розкритися зерну його таланту.

У рамках Академії, окрім сольних концертів класів кожного з професорів, пройшло п’ять виступів-концертів з Національним симфонічним оркестром України (диригент — Наталя Пономарчук), де учасники мали можливість продемонструвати свою майстерність, виконуючи світові музичні шедеври. На цей раз слухачі Академії виступали у Великій залі Будинку звукозапису НРКУ. Прозвучали концерти Баха, Бетховена, Брамса, Бруха, Гайдна, Гріга, Моцарта, Понсе, Прокоф’єва, Равеля, Сен-Санса, Сибеліуса, Чайковського і Шостаковича.

Так, на першому вечорі запам’яталася гра норвезького піаніста Еріка Стоемнера (він виконав Концерт Гріга ля мінор) і Олександри Касман, США (у її виконання прозвучав Перший концерт Прокоф’єва). Олександра — лауреат багатьох міжнародних конкурсів, знаходить час і для інших захоплень. Нещодавно закінчила балетну студію і виступила з власною хореографічною композицією, для якої вибрала музику І. Стравінського. Фортепіанний репертуар цієї талановитої виконавиці різноманітний: від старовинної до сучасної музики. У Києві гра Касман була натхненною, відрізнялася не лише технічною бездоганністю і неймовірною швидкістю переключень різних станів, але і бездоганним прокоф’євським звуком.

У пам’яті меломанів залишиться виступ талановитої піаністки — Марії Вихляєвої (Україна, майстер-клас Я. Касмана). Виконуючи Другий концерт Брамса, Марія гармонійно зливалася з оркестром в одне ціле, немов це один організм, добре передала стиль і добу романтизму. Музика Брамса у виконанні молодої піаністки була яскравою, ліричною — від споглядальності до драматизму, героїки і навіть патетики.

Запам’ятається слухачам і самобутній піаніст Андре Шорт (США, майстер-клас Я. Касмана). У його виконанні прозвучав Перший концерт Шостаковича динамічно, з потужним звуком, віртуозно і тонко.

Слід зазначити, що всі професори Академії уважно стежили за виступами учасників, переживали і підтримували своїми професійними порадами.

Після концерту Юрій КОТ, професор по класу фортепіано Національної музичної академії України ім. П. Чаковського поділився враженнями від Академії-2013.

— Складно виділити якусь тенденцію, тому що на майстер-класи приїжджають різні люди. Деяких я вже знаю з минулих Академій і бачу їх зростання. Є дуже сильні музиканти, а також були і ті, які лише на початку творчого шляху. Позитивне враження залишили студенти з Київського, Луганського, Криворізького музучилищ. Що стосується мого класу, цього року я задоволений, у мене дуже хороші учні, з ними приємно було займатися.

Хочу відзначити Олександру Касман. Спостерігаю її вже впродовж кількох років майстер-класів і бачу, як вона набуває ще більшої сценічності і професіоналізму. Я був дуже задоволений як її виконанням, так і процесом роботи, це, безумовно, мисляча, творча людина.

Я хочу побажати всім учасником Академії-2013 великих творчих успіхів, удачі й всебічної підтримки в концертній діяльності. Вірити в себе, ставити високі цілі й обов’язково домагатися позитивного результату.


Автор: Олена Качанова
Викладачі: Юрій Кот
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця
Джерело: Газета "День"



Інші:

Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
19.jpg