Кларнет і... мікрохвильова піч | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Кларнет і... мікрохвильова піч
Янко Юрій Володимирович
Рунчак Володимир Петрович
Кларнет і... мікрохвильова піч
Тиждень відкриттів і експериментів на Kharkiv contemporary
19 квітня 2013, п'ятниця
Поширити у Facebook

ОДНИМ ІЗ ОРГАНІЗАТОРІВ KHARKIV CONTEMPORARY Є ГОЛОВНИЙ ДИРИГЕНТ І ДИРЕКТОР ХАРКІВСЬКОЇ ФІЛАРМОНІЇ ЮРІЙ ЯНКО / ФОТО СЕРГІЯ ОНИЩЕНКАЗ 21 до 27 квітня в стінах Харківської філармонії пройде форум сучасної академічної музики, у виконанні кращих українських та європейських майстрів.

Перший міжнародний фестиваль Kharkiv contemporary — це спроба залучити культурне життя міста до світових авангардних тенденцій.

Головною героїнею стане музика, написана нашими сучасниками з різних куточків планети.

Слухачі перенесуться в світ музичних реалій і в актуальне мистецтво (це станеться завдяки ініціативі одного з активних пропагандистів «Нової музики в Україні» — Володимира Рунчака).

Одним із організаторів Kharkiv contemporary є головний диригент і директор Харківської філармонії Юрій Янко:

— Мені прикро за харківських композиторів, адже у нас є традиції, чудова школа. Разом з В. Рунчаком ми вирішили організувати фестиваль сучасної музики. Хай він буде авангардний, можна включити в нього всі можливі напрямки, навіть незвичні для нашого слухача. Рунчак підібрав список композиторів, творів і виконавців. Знаєте, зараз слухача нічим не здивуєш, кларнет можна з’єднати з чим завгодно... хоч із мікрохвильовою піччю! І я пустив би це на сцену. Вистави Андрія Жолдака з його експериментами харків’яни вже дивилися. Хоча я прибічник строгої класики, але фестиваль дає можливість людям самим розібратися, що добре, а що погано, що подобається або не подобається!

Фестиваль відкриється програмою харківських композиторів: від старшого покоління до наймолодших, повідомляє x32.in.ua. Яскраві і самобутні симфонічні твори представлять найрізноманітніші грані харківської композиторської школи. Це і драматична симфонія-балет «Зелені святки» Віталія Губаренка, яка вперше прозвучить у Харкові, і концептуальна музика Валентина Бібіка — «Плач і молитва» для оркестру, і навіяна фольклорними образами Кургаль «Шушун» Симфонія священного каменя Юрія Алжнєва, і рондо-перформанс «Біг» для фортепіано з оркестром молодого композитора Дмитра Малого.

22 квітня — другий день форуму буде представлено кларнетовим концертом бельгійського виконавця Стефана Вермєєрша, який спеціалізується на сучасній музиці, і користується трьома різновидами інструменту — кларнетом, малим кларнетом і бас-кларнетом. У програмі концерту — сольні твори сучасних композиторів, у яких кларнет обіцяє розкрити настільки незвичайні і нові грані, що часом здаватиметься, що звучить зовсім не духовий інструмент. До того ж кларнетист зіграє в дуеті, причому в авангардному ключі, оскільки його партнером стане не «живий» інструмент, а електроніка!

24 квітня на слухачів чекає зустріч із квартетною музикою композиторів ХХ—ХХІ стст. у виконанні харківського ансамблю NocturnumQuartet. Музиканти вибрали для себе досить ризикований шлях, виконуючи музику сучасних композиторів. Проте, завдяки своєму професіоналізмові і бажанню грати нове, яке рідко звучить, NocturnumQuartet став частим гостем міжнародних фестивалів Європи. У рамках фестивалю ансамбль виконає струнні квартети А. Кошува, Д. Мійо, Г. Бацевич і Д. Клебанова.

Наступна зустріч із новою музикою — 25 квітня — провіщає ще один камерний концерт. Гості фестивалю — австрійський ансамбль Ensemble Reconsil Wien, в складі: флейта і бас-флейта, бас-кларнет і фортепіано. У їхньому виконання прозвучать також оригінальні і в деякому розумінні епатажні твори, що привертають увагу навіть своїми назвами, — Теріолог, «Повернутися навкруги х 3», «Хутро», «Без відповіді» і один зі скандальних творів Ф.Караєва — «Пан Бі-Лайн — ексцентрик або Чи ви ще живі пане міністре???!!!»

Вечір хорового авангарду чекає на своїх слухачів 26 квітня. Відомий Академічний хор ім. В. Палкіна вже давно стоїть у ряді визнаних професіоналів, які виконують нову музику. Прозвучить «Ніч і золото» американського композитора Е. Вітакера. Окрім того, в програмі вечора музика європейських і українських композиторів, серед яких, — Р. Міані, Р. де Джакометті, В. Мужчиль, В. Степурко і В. Рунчак.

Закриття фестивалю пройде під масштабними симфонічними полотнами, що ввійшли до золотого фонду сучасної музики ХХ сторіччя. Це MI-PARTI для симфонічного оркестру, Lancuch II для скрипки і симфонічного оркестру польського композитора В. Лютославського і Поема скорботи киянина Є. Станковича. У виконанні оркестру філармонії під орудою арт-директора фестивалю Володимира Рунчака з прекрасним солістом Лідією Футорською прозвучать твори, що відображають перипетії сучасності, інколи драматичні, а інколи — вкрай плотські і експресивні.


Автор: Тетяна Поліщук
Композитори:Володимир Рунчак
Діячі мистецтв: Юрій Янко
Концертна організація: Харківська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал Харківської обласної філармонії
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль сучасної музики «Kharkiv contemporary»
Джерело: Газета "День"



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101003_237.jpg