Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування
Кот Юрій
Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування
1 грудня 2013, неділя
Поширити у Facebook

Останніми акордами відзвучав у Києві Перший міжнародний конкурс-фестиваль «SBERBANK DEBUT». У музичному форумі-змаганні не було переможених.

Така була ідея створення самої музичної продії.

До складу міжнародного журі, яке очолив всесвітньо відомий піаніст Денис Мацуєв увійшли знані піаністи і відомі культурні діячі з п’яти країн світу: Валерій Пясецький та Вадим Руденко (Росія), Мішель Берофф ( Франція), Маріан Дауельсберг (Бразилія), Хен Чжун Чанг (Корея). Українську фортепіанну школу у складі жюрі уособлював знаний український піаніст і педагог заслужений артист України Юрій Кот. Саме він.

По закінченню конкурсу фестивалю дав порталу “Music-review Ukraine” ексклюзивне інтерв’ю.

- Пане Юрію, як була представлена українська команда в порівнянні з фортепіанними школами інших країн?


Дуже гідно! Від України було найбільше кандидатів - більше ста, і через цей первісний і строгий відбір пройшли четверо найкращих: Микита Бурзаниця з Донецька; Дмитро Семикрас з Сум; Марина Клименко з Іллічівська та Катерина Курилко з Харкова.


- Серед п'ятнадцяти учасників - фіналістів конкурсу, всього три дівчинки, і дві з них - наші, українки. Це випадковість?

Для журі не було важливим, хто змагається - хлопчики чи дівчатка: хто більше володів професійними якостями, енергетичним умінням впливати на публіку, - ті й перемогли. Наша команда - дуже гідні конкурсанти, на яких, сподіваюся, чекає перспективна гастрольна та концертна кар'єра .

- Якщо брати до уваги нинішній стан спеціальної музичної освіти в Україні, поява талановитих дітей піаністів - це правило або виключення з правил? Вони з'явилися завдяки культурному середовищі - чи всупереч йому?

У фортепіанному виконавському мистецтві ніколи не було масовості. Слава Богу, що ці імена з'являються, і є здорова конкуренція. Що стосується наших музичних шкіл - ну звичайно, важко! Але заради справедливості, скажу - в усьому світі зараз така тенденція, що академічній музиці доводиться боротися за своє існування. Хоча знову кажу парадоксальні речі - вона завжди боролася, в усі часи їй доводилося так чи інакше бути поряд з так званою «легкою музикою».

Нажаль, сучасники не завжди готові оцінити масштаб таланту, іноді проходило кілька століть, перш ніж той чи інший музикант затверджувався в свідомості людей як класик. А зараз ми переживаємо дуже щасливий період, тому що дійсно, на нашій землі народжуються такі талановиті діти. Це показує наш конкурс «SBERBANK DEBUT», конкурс пам'яті Володимира Горовиця і багато закордонних конкурсів, де українські діти займають призові місця.

«SBERBANK DEBUT» залишив найпозитивніші настрої і враження - і від процесу, і від результату, який відрізнявся любов'ю до дітей, добротою, чесністю і професіоналізмом - в усіх відношеннях. Справжнє свято Музики!



Автор: Анна Архипова
Діячі мистецтв: Юрій Кот
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний конкурс-фестиваль Sberbank Debut





Інші:

Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110116_202.jpg