Мистецтво майбутнього | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мистецтво майбутнього
Мистецтво майбутнього
X Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`яті Володимира Горовиця
30 квітня 2013, вівторок
Поширити у Facebook

Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`ті Володимира Горовиця. Фото: Лідія Новохатько З 18 квітня 2013 року Київський дім вчених відкрив свої двері світовій музичній еліті: почався Х Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця.

В залі зібралася велика кількість небайдужих поціновувачів класичної музики та молодих талантів, аби стежити за конкурсними «перегонами» молодих піаністів.

Змагання відкрилося прослуховуванням учасників номінації «D». Діти виконували одну або дві частини великого концерту або концертіно. Таким чином, глядачі разом із журі прослухали 25 виступів, відібравши серед них п’ятірку переможців.

Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`ті Володимира Горовиця. Фото: Лідія Новохатько Гран-прі дісталося Окуі Шио. Вийшовши на сцену четвертою, вона одразу ж задала височенний рівень, якої дуже важко було досягти наступним конкурсантам.

У виконанні цієї тендітної дівчинки з перших нот приголомшила «театральність» та беззаперечне володіння «характерами» в музиці.

Окуі брала участь у всіх номінаціях, окрім «С» та здобула три медалі: дві золотих – в номінаціях «А» і «D» та одну бронзову в номінації «В».

Друге місце журі розділило між двома учасниками – Іллею Фіалко та Алісою Заїкою. Аліса – учениця Київської спеціалізованої школи-інтернат ім. М. Лисенка – в бесіді після виступу відповіла на декілька питань, стосовно життя-буття дитини-піаніста.

- Чи довго ти займаєшся музикою і скільки ти часу згаяла на підготовку до цього конкурсу?

- Часу що йшов на підготовку, я, звичайно, не лічила, адже це не перший конкурс в якому приймаю участь.

- То ти ще й створюєш музику! А чи є в тебе якісь амбіційні плани на музичне майбутнє? Може ти бажаєш зазнати виконавської слави своїх музичних наставників, якщо таких маєш?

- Я, звичайно, захоплююся сучасними виконавцями, наприклад такими як Євген Кісін, Микола Луганський, та віддаю перевагу Сергію Рахманінову і мрію грати його твори. А ще в мене є одна велика мрія, яка з роялем мало пов`язана. Це... – написати музику до балету.

- Але ж ти поки що плануєш займатися грою на фортепіано, чи тепер покинеш цю справу заради великої мрії, припинеш брати участь у конкурсах?

- На першому місці, звичайно, в мене – музика, тому нічого я не покину! А навпаки, хочу за два роки брати участь вже у Молодшій групі.

ФЕДЮРКО РОМАН (УКРАЇНА) (1 ПРЕМІЯ ГРУПА "ГОРОВИЦЬ-ДЕБЮТ" НОМІНАЦІЯ "А").  Фото Лідія НОВОХАТЬКОСправжнє приголомшення та захват викликав у публіки десятирічний Лі Шуан Герн із Австралії.

В номінації «D» піаніст виконав першу частину концерту Гріга a-moll. Вразило напрочуд доросле розуміння музики, соковитий барвистий звук, оркестрова потужність, технічна досконалість та щирість молодого виконавця.

Останній виступ Лі Шуана в рамках «Горовиць-дебют» відбувся 22 квітня в номінації «В».

Приємно здивувало гармонійне поєднання сміливості та віртуозності у виконанні творів Шопена із аскетичною відчуженістю в п’єсі «Долина скель» Гайдна. Здавалось, що цей «хоробрий воїн» не знає жодних сценічних труднощів. Лі Шуан брав участь в чотирьох номінаціях і виборов друге місце в номінаціях «А», «В» та «С». На запитання «Яким одним словом ви можете описати інструмент фортепіано в вашому житті?» він відповів вельми красномовно: «Це – я сам!»

Номінація «А», змагання в якій відбулися другого конкурсного дня, відкрила безліч нових імен і разом з тим здивувала відсутністю третьої, четвертої та п’ятої премій. Голова журі – В. Козлов – прокоментував це рішення наступним чином: «Рівень підготовки молодих конкурсантів в номінації «А» був настільки високим, що ми вирішили присуджувати лише перші та другі премії». Отже, володарями золотих медалей в номінації «А» стали Максим Бурдальов, Роман Федюрко та Окуї Шио, а срібними призерами – Федір Орлов, Уляна Пінаєва, Лі Шуан Герн та Максим Шарпарь.

Номінація «C» – була найменшою за кількістю учасників. Тут з-поміж 13-ти піаністів перемогу отримав Ілля Фіалко. Напрочуд яскраво та самобутньо він виконав першу частину сонати Клементі №2, етюд Борткевича та «Дитячі сцени» Роберта Шумана. На запитання «Чому ви вибрали саме ці твори для конкурсного змагання?», хлопець відповів, що йому перш за все хотілося, щоб музика нагадувала йому якісь частинки самого себе, несла професіоналізм, проте була яскравим зразком своєї епохи.

Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`ті Володимира Горовиця. Фото: Лідія Новохатько Проте, не обійшлося і без неприємних моментів.

В номінації «В» можна виділити бодай декілька фаворитів, оскільки загальний рівень підготовки дітей в цій категорії залишав бажати кращого.

Особливо показовим в плані не дуже вдалих виступів конкурсантів було прослуховування, що відбулося 21 квітня, коли обурені слухачі виходили із зали, не чекаючи на закінчення конкурсних виступів.

Гран-прі в цій номінації «В» зірвав Богдан Волошин, піаніст з України. Яскравими «діамантиками» серед інших також «виблискували» вже вище згадувані Лі Шуан Герн та Окуї Шио, а також Богдана Малярчук та Марія-ЛуїзаПлєшакова, яка отримала четверту премію.

Учасники Молодшої групи одразу ж взяли високу планку, тому кожному наступному конкурсантові необхідно було намагатися «стрибнути вище голови» та викластися навіть не на 100 а на 200%.

24 квітня відбувся вирішальний конкурсний день Молодшої групи. Тут виступали ті учасники, що пройшли до третього туру і тому мали привілей – грати з оркестром. Всі конкурсанти дуже нервували, що, безсумнівно, так чи інакше позначилось на якості їхнього виконання.

Відкрив конкурсне прослуховування дванадцятирічний хлопчик із Канади – Юнь Тоні Сиці. Він виконав першу частину концерту Ф. Шопена №2, продемонструвавши зріле мислення та добру фортепіанну техніку. За свій виступ молодий виконавець отримав почесне друге місце, яке з ним розділила наймолодша учасниця «Молодшої групи» в цьому році, наша землячка – одинадцятирічна Марія Клименко. Маленька піаністка виконала першу частину концерту Гріга a-moll.

Гран-прі зірвав тринадцятирічний піаніст з Китаю – Чень Сюехун.

ЧЕНЬ СЮЕХУН (КИТАЙ) ЗВАННЯ ЛАУРЕАТА I ПРЕМІЇ ЗОЛОТА МЕДАЛЬ.  Фото Лідія НОВОХАТЬКО Він виконав першу частину всіма улюбленого концерту П. І. Чайковського № 1.

В своєму виконанні хлопець продемонстрував блискучу технічну підготовку, оркестрову потужність, спритну образну гру та досконале володіння інструментом.

Бронзовим призером «Молодшої групи» став китайський виконавець– тринадцятирічний Лу Сін Ю. Піаніст виконав другу та третю частину вже згадуваного концерту П. І.Чайковського № 1, продемонструвавши досконале володіння звуком та образною палітрою в музиці.

Четверту премію журі присудило російському піаністу – одинадцятирічному Олександру Малофєєву, який жваво, хоробро та сміливо виконав другу та третю частину концерта Е. Гріга a-moll.

Останнім на сцену вийшов Євген Моторенко. Він виконав другу та третю частину концерту Шопена № 2. Цього разу піаністові не вдалося приборкати хвилювання, через що він навіть зупинився під час виступу, тому отримав лише п’яту премію.

На урочистому концерті, що був присвячений підбиттю підсумків конкурсу, окрім основних нагород були присуджені численні додаткові призи від журі конкурсу, Міністерства культури України, Київської міської державної адміністрації, телеканалу Інтер та різноманітних благодійних фондів.

Всі учасники отримали квіти, безліч цікавих книжок і дисків від спонсорів, та, власне враження від змагання виявились дорожчими за призи

І от, X Міжнародний конкурс молодих піаністів пам`яті Володимира Горовиця завершився. А молоді таланти – ні. На порозі вже XI конкурс!


Автор: Злата Додатко, Олена Качанова, Юлія Венгер
Фото: Лідія Новохатько
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця



Інші:

Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
6886.jpg