Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
22 жовтня, вівторок

Будинок актора — це творчий оазис, який розташований на вулиці Ярославів Вал, 7. Щодня там відбуваються творчі заходи та унікальні концерти, на яких збираються кияни та гості міста. Проте заклад має багато розбіжностей із місцевою владою. Про це в ефірі Радіо Культура розповіла директорка Будинку актора Вікторія Московенко.

Розкажіть детальніше про протистояння, яке відбувається між столичною владою та Будинком актора.

— На нашому боці кияни, багато захисників та потужна мистецька спільнота. Однак є сили більш потужні, ніж ми, вони — в київській владі. Ця ситуація триває з 1999 року. Договір оренди нам завжди подовжують то на один рік, то на три, а деякий час ми взагалі знаходилися без нього. Зараз у нас є трирічний договір оренди. Ми йому безмежно радіємо, адже є хоч якийсь. З іншого боку, три роки — це ніщо. Якби нам хоча б один раз надали цю будівлю на 10 років, ми б самотужки знайшли можливість її реставрувати, і вона б виглядала інакше — краще. 

Можете назвати тих особистостей чи ті організації, з якими ви боролись? 

— Щоразу приходять нові депутати, які бачать в Будинку актора тільки землю під забудову. Весь свій шлях на посаді директора цього закладу я борюся саме з нашою київською владою. Це вони продовжують контракт, бо сама будівля знаходиться на балансі департаменту культури КМДА. Будинок актора, який щодня проводить творчі заходи, унікальні концерти класичної та авторської музики, камерні вистави —не вважають закладом культури. Нас називають комерційним підприємством. Будинок актора підпорядковується Національній спілці театральних діячів України. 

Хто вас сьогодні захищає?

— На сьогодні ми самі себе захищаємо. Будинок актора винятково самотужки захищає свої фінансові, юридичні, майнові та творчі права за допомогою мистецької спільноти та киян. Ми не маємо допомоги від Міністерства культури. Від Національної спілки театральних діячів великої допомоги ми не бачили. оже, в майбутньому ми налагодимо цю комунікацію і наші спільні справи зі спілкою підуть на краще. 


Я постійно бачу, як люди фотографуються біля споруди Будинку актора. Що в ній особливого? 

— Це дійсно унікальна споруда. Вона дуже потужна та несе неймовірну енергетику. Коли я спустошена, тоді приходжу до залу Будинку актора, стаю посередині, заплющую очі й відчуваю потужну енергетику, яку неможливо передати словами. Це неймовірно насичує, так само, як класична музика. 

Можете детальніше розповісти про діяльність вашого культурно-просвітницького закладу?

— Будинок актора задумувався як стартовий майданчик для молодих митців. До нас іде дуже багато випускників мистецьких вишів чи просто акторської молоді зі своїми проєктами — саме для того, щоб реалізовувати себе та експериментувати на нашому майданчику. Але наші стіни чули й відомі голоси. Наприклад, протягом 7—10 років ми давали своє приміщення під репетиційну базу відомому ансамблю "Київські солісти", тоді на чолі з нашим славетним маестро Богодаром Которовичем. Чув Будинок актора голос відомої оперної співачки Євгенії Мірошниченко. Вона була нашим захистом, всіляко підтримувала наш заклад. 

Сьогодні зал Будинку актора за акустикою, напевне, займає друге місце після Національної філармонії України. Саме тому в нас дуже люблять виступати саме музиканти. Загалом Будинок актора проповідує синтетичне мистецтво — театр, музику, кіно, живопис. Також у нас є літературні програми, проходить дуже багато виставок, де виставляється багато знаних художників. У нас вже 9 років працює незалежний театр КХАТ. У нас є різноманіття заходів. Програма оновлюється щомісяця, щомісяця — нові проєкти. Те, що у нас відбувається в вересні, — це настільки високий рівень, що дуже хочеться тримати його весь сезон.


Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: nrcu.gov.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101003_208.jpg