КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2017 ПРЕДСТАВИВ СВІТОВІ ПРЕМ’ЄРИ | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
 КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2017 ПРЕДСТАВИВ СВІТОВІ ПРЕМ’ЄРИ
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Дичко Леся Василівна
Степурко Віктор
КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2017 ПРЕДСТАВИВ СВІТОВІ ПРЕМ’ЄРИ
11 жовтня 2017, середа

Міжнародний фестиваль Київ Музик Фест, як один з найавторитетніших мистецьких заходів України продовжує розвиватись, дивувати та радувати поціновувачів музичного мистецтва. Незважаючи на те, що з кожним роком в країні все складніше фінансувати та утримувати такі широкомасштабні події, музика живе, композитори творять, а музиканти з величезним ентузіазмом виконують надскладні твори.

5 жовтня у Будинку звукозапису Українського радіо лунали світові прем’єри творів сучасних українських композиторів. На сцені одного з кращих акустичних залів Європи відбулась знакова для національного мистецтва подія. Адже, поезія пророка, чиє слово продовжує існувати поза межами часу – Тараса Григоровича Шевченка, була представлена в новому музичному аспекті. В концертній програмі «Із музичної Шевченкіани» прозвучала акапельна музика, симфонічні та вокально-симфонічні твори.


В першому відділі програми концерту Академічний хор Українського радіо під орудою Юлії Ткач виконав Хорову симфонію "Шевченкіана" в чотирьох частинах Лесі Дичко. Варто зазначити, що в попередні роки на київських сценах виконувались лише окремі частини цієї Хорової симфонії. Цього фестивального вечора у виконанні Хору українського радіо публіка вперше почула повну версію надскладного масштабного хорового твору.

Кожна частина хорової симфонії має складну вокально-хорову мову, розмаїття співзвучь, кластерів і разом з тим виразну гнучку мелодику. Академічний хор Українського радіо, як завжди, майстерно, яскраво та незабутньо передав всю глибину композиторського задуму в синтезі з поезією Кобзаря. Колектив, фактично представив музично - поетичну картину. За допомогою різноманітних засобів хорової звучності відобразив драму Псалмів Давидових першої частини, реквієм -трагедію другої частини, просвітлений акварельний пейзаж третьої та величний гімн Господу у фіналі.

Солістка Єлизавета Гессе, скрипалька відома в Україні, Європі та США, чию  майсерність свого часу відзначив Лорін Маазель, написавши їй схвальну виконавську характеристику.


Цілісне виконання Хорової симфонії Л. Дичко привернуло не аби яку увагу глядачів. В концертній залі була присутня сучасна українська музична диригентсько-хорова та композиторська еліта, яка вкотре відмітила творчий потенціал, професійне виконання, та самобутній яскравий тембр хору.

Інтелектуальним фокусом концерту стало виконання твору молодого композитора Михайла Шведа "І ніч іде, і день іде …" на слова Т. Шевченка. За задумом композитора, художній керівник хору Юлія Ткач та співаки, реалістично передали філософську думку Кобзаря, на рівні колективного безсвідомого. Виконавці застосовали вдало підібране, звучання хору та специфічний тембр, для досягнення ефекту зламу реальності та емоційної напруги. Зміст та безпосереднє виконання поставили болюче питання, на яке українська історія поки що не має відповіді «…Чому не йде апостол правди і науки…».


В другому відділі концерту у виконанні Державного Академічного естрадно-симфонічного оркестру України на чолі з Миколою Лисенком прозвучала прем’єра твору для скрипки з оркестром «Sinfonia-tirata» Віктора Степурка.

Приголомшливим фіналом концерту стало виконання світової прем’єри фестивалю; масштабного вокально-симфонічного полотна Богдана Кривопуста – Кантата на вірші Тараса Шевченка для хору, солістів та оркестру на п’ять частин. Цей твір наряду з іншими сучасними композиціями контатно-ораторіального напряму, по праву можна вважати не тільки новим надбанням української музичної історії, а й важливим етапом розвитку вокально-симфонічного жанру.

У співтворчості з диригентом Миколою Лисенко та Естрадно- симфонічним оркестром Хор Українського радіо в повній мірі передав музичну композиторську ідею, образний та літературний зміст поезії Т. Шевченка.


В першій частині «Кавказ» артисти за допомогою особливих засобів виразності в оркестрі та яскравих елементів хорової звучності досконало відобразили епіко-драматичну картину цієї частини. Друга частина « Косар» вразила гострою музичною мовою в оркестрі та гротескним характером, який хор вдало передав через слово. Наявність та майстерне виконання великої кількості різноманітних та характерних штрихів в хоровій та оркестровій партії дозволило безпосередньо занурити слухача в середину моторошної події – страшної ходи.

Солістка-вокалістка – Оксана Нікітюк (мецо-сопрано) проникливо та чуттєво виконала свою партію в третій частині кантати, що має назву «Сон», а хор підкреслив лірично-драматичний контекст образного змісту.


Катерина Супрун (альт) бездоганно та віртуозно передала філософський зміст твору та ідею композитора.

Остання частина твору «Епілог» вразила вишуканою трактовкою музичного полотна маестром Миколою Лисенко, багатогранністю хорових та оркестрових тембрів, колоритною інструментовкою та емоційним, потужним виконанням.

Мистецтво, як дзеркало суспільної свідомості завжди відображає все чим живе народ, країна, та й, врешті епоху. А музична культура України є, безумовно, невичерпною інтелектуальною скарбницею для прогресу та розвитку української нації.


Автор: Віра Самойленко
Фото: Юрій Прияцелюк
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Диригенти: Юлія Ткач
Композитори:Леся Дичко, Віктор Степурко
Концертна організація: Національна радіокомпанія України
Концертний зал: Велика концертна студія Будинку звукозапису НРКУ
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"



Додати: Share on Facebook

Інші:

Пам’яті маестро: хор Львівської Національної Опери записав відому пісню Скорика
У Львові відбувся Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака
Українське радіо та Radiochoir_ua представили новорічний медіапроект «Christmas carol» Різдвяна колядка.
"Добрим людям на здоров'я!"
Клубок человеческих страстей: в Днепре премьера "Набукко"
Алія Акбергенова у Львові
Опера, эстрада и большая... политика
Про життя в музиці і життя самої музики
"Музичний листопад": у Маріуполі нагородили юних талантів 
Open to Progress: дискусії й арії в Одесі
Дні німецької культури у Луцьку завершилися концертом класичної музики
Стратегічний фестиваль у Варшаві
6-8 листопада Всеукраїнський конкурс хорових диригентів імені Дмитра Загрецького
Українці повернули "Аїду" в Африку
Selfie-драма під музику Пуленка
«Контрасти» завершились
Іспанські ритми
Відео: якими є костюми Chanel для Паризької опери
Одессе это надо!
До новых встреч, Mariupol Classic!
Осіння класика в місті Марії
Прорив.
Відбувся творчий бенефіс заслуженої артистки України Фатіми Чергіндзії
25 серпня у Львівській національній філармонії розпочався новий концертний сезон
Завершився VI Міжнародний музичний фестиваль «Музика в старому Львові»!
Руїни перетворилися на... культурний символ
Чайка з іменем Петро
Очарование «Бархатного сезона»
Концерт New Era Orchestra на закрытии фестиваля Bouquet Kyiv Stage собрал около 2 тысяч зрителей
Романтична пропозиція та магія музики: як розпочався фестиваль Bouquet Kyiv Stage
LvіvMozArt ангажував короля кларнета
У Львові грандіозним концертом завершився LvivMozArt 2019
Диригентка Оксана Линів: Моцарти поєднали Львів із десятьма країнами Європи
Оркестрова фієста
У Львові розпочався третій сезон #LvivMozArtу
Концерт оркестру "Філармонія" з японськими піаністами - фінал 75 філармонійного сезону
Австрійське "браво" для музикантів Луганського оркестру
Симфонічний оркестр Українського радіо з успіхом виступив на фестивалі в Тунісі
Академія дає шанс
Таємниці Одеського оперного театру
      © 2008-2018 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
Академічний хор Українського радіо керівник Юлія Ткач.jpg