Конкурсу молодих піаністів пам’яті Горовиця бути! | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Конкурсу молодих піаністів пам’яті Горовиця бути!
Зільберман Юрій Абрамович
Конкурсу молодих піаністів пам’яті Горовиця бути!
Юрій Зільберман: «Нам життєво необхідна підтримка...»
24 березня 2017, п'ятниця
Поширити у Facebook

Нагадаємо, Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця, який існує вже 22 роки і позиціонує Україну на культурній мапі світу, опинився під загрозою зникнення! Нині цю новину жваво обговорюють у соцмережах. Про критичну ситуацію і шляхи із виходу із неї розповів «Дню» генеральний директор конкурсу, проректор Київського інституту музики імені Глієра, професор Юрій Зільберман.

— Причина одна — катастрофічна нестача коштів, — пояснив Юрій Абрамович. — Ми вдячні Київській міській держадміністрації: вона виконала свої зобов’язання і виділила гроші, але їх вистачає лише на те, щоб оплатити роботу міжнародного журі та забезпечити діяльність адміністративної групи. Нарікань до КМДА немає. Проте Міністерство культури, яке конкурсу також, м’яко кажучи, не чуже, оскільки є його засновником, вирішило, мабуть, що ми не дуже-то державі й потрібні. Цього року Мінкульт виділив менше, ніж коштує проживання в готелі для учасників та журі. Не кажучи вже про те, що зовсім нічого, аби оплатити оренду залів — теж не найдорожчі з київських, між іншим. Мова йде про Будинок вчених і Колонний зал Національної філармонії. Тільки на виплату призового фонду потрібен один мільйон 315 тисяч гривень...

Цьогоріч конкурс, куди ми, його дирекція, відібрали 32 учасників (нині у нас одна вікова група — від 16 до 33 років) із 13 країн світу: України, Австрії, Франції, Польщі, Австралії, Болгарії, Туреччини, Мексики, Канади, Китаю та інших — просто ніде проводити... А заявок було набагато більше, адже Міжнародний конкурс пам’яті Горовиця добре знаний у світі. Нагадаю, він єдиний серед музичних конкурсів нашої країни входить до Всесвітньої федерації міжнародних музичних конкурсів!

На жаль, це не надто цікавить чиновників від культури. Як і те, де нам знайти кошти на призовий фонд, на який так само — жодної копійки! Ні від Міністерства культури, ні від благодійних фондів і спонсорів (наших олігархів і бізнесменів): практично до всіх ми зверталися — і звідусіль отримали відмови...

Погодьтеся, це коригує уявлення і про благодійність можновладців, і про те, як ми даємо про місце України в світі і про своє майбутнє. Пропаганда культурних цінностей, створення іміджу України як культурної держави, виявляється, лише мильна бульбашка, пафосна декларація, за якою немає реальних дій? Бо як інакше це все розуміти?

Нагадаю, у найскладніші часи — 2014 і 2015 років ми не проводили Конкурс пам’яті В.Горовиця, бо в країні відбулася Революція Гідності, а потім анексували Крим і почалася війна на сході — найстрашніша з усіх можливих проблем, на подолання якої народ кинув усі сили. Але зараз, якщо ми втретє скажемо світовій спільноті: «Вибачте, і цього разу конкурс не відбудеться» — ми просто зникнемо, і все! Виграє від цього держава Україна? Маю серйозні сумніви.

Конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця життєво необхідна підтримка — державна і меценатська. Інакше що ми скажемо обдарованим перспективним учасникам, які мають приїхати в Київ ось уже в квітні? Що, треба було на Євробачення їхати, чи краще взагалі забути про Україну?+

Хочеться, звісно, вірити у здоровий глузд наших можновладців і в те, що з 17 до 27 квітня XI Міжнародний конкурс пам’яті Володимира Горовиця (старша група) все ж відбудеться у Києві.


Автор: Анна Шестак
Діячі мистецтв: Юрій Зільберман
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця
Джерело: Газета «День»



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine