«Літня академія» святкує своє повноліття | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Літня академія» святкує своє повноліття
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського
Зільберман Юрій Абрамович
«Літня академія» святкує своє повноліття
Для київських меломанів грають юні музиканти з України, Британії та США
19 липня 2016, вівторок
Поширити у Facebook

Нагадаємо, починаючи з 2000 року, щоліта у Києві працює Міжнародна «Літня музична академія», заснована організаторами Конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця. До української столиці приїздять музиканти з різних країн — повчитися у видатних педагогів та зіграти концерт із оркестром для меломанів. За роки існування академії тут побувало близько 700 молодих музикантів із 15 країн світу.

УРОК ВЕДЕ МАРК ЛАКІРОВИЧ, ЯКИЙ ВИКЛАДАЄ ГРУ НА СТРУННИХ ІНСТРУМЕНТАХ У США / ФОТО ЛІДІЇ НОВОХАТЬКО

СПОЧАТКУ БУЛИ МАЙСТЕР-КЛАСИ

— Спочатку це була школа виконавської майстерності, — розповідає генеральний директор Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті В. Горовиця, проректор Київського інституту музики ім. Глієра Юрій ЗІЛЬБЕРМАН, — і навчання мало вигляд майстер-класів — переважно для наших лауреатів. Видатні майстри їх навчали, ті, яких у музичному світі не треба особливо представляти: Діна Йоффе (Ізраїль), Норма Фішер (Великобританія), Тереза Дюссо (Франція), Уоррен Томсон (Австралія)... Але посеред навчального року і педагогам складно відриватися від основної роботи, щоб їхати до Києва (деяким потрібно летіти з-за кордону), і учням із батьками не так просто. Тому ми вирішили: хай навчання буде влітку. Так утворилася «Літня музична академія», якій уже 16 років!

ОДНЕ З ТИХ ВИПРОБУВАНЬ, ЩО ЗАГАРТОВУЄ

— Це хороший шанс для юних музикантів, — додає професор Міжнародної «Літньої музичної академії» Марк ЛАКІРОВИЧ, який викладав гру на струнних інструментах у престижних музичних навчальних закладах Австралії, Німеччини, а нині — в США. — По-перше, шанс повчитися у відомих зрілих музикантів, по-друге — у своїх однолітків, порівняти школи, подивитися на інших, оцінити себе, постаратися виправити слабкі місця і, нарешті, виступити з професійним оркестром як серйозний фаховий музикант, який бере на себе велику відповідальність, — перед цим оркестром, перед публікою на концерті, перед композитором, чий твір він виконує... Це —одне з тих випробувань, що загартовує і дає зрозуміти: бути тобі в музиці чи, можливо, пошукати себе у чомусь іншому. І мене тішить, що я заходжу у клас, а там знайомі обличчя: діти, які займалися торік, приїхали знову.

— Марк працює з юними скрипалями, — пояснює Юрій Зільберман, — і його учні досягають неабияких результатів: наприклад, Максим Грінченко, який навчався в класі Лакіровича три чи чотири літа, виграв конкурс, а потім став концертмейстером Симфонічного оркестру Національної філармонії України.

Піаністами цьогоріч опікуються: професор Яків Касман із Алабамського університету США (також давній наш друг, не перший рік у «Літній академії» викладає) та двоє майстрів-українців — Марія Пухлянко й Олексій Гринюк. Приємно, що вони — молоді, але вже визнані (Марія — доцент НМАУ, Олексій — відомий піаніст, представляє на кращих світових сценах не лише Україну, а й Великобританію), у минулому — лауреати Конкурсу пам’яті Володимира Горовиця, долучилися до нашої команди. Так само тішить, що за кордоном про «Літню музичну академію» знають, — маємо як українських, так і американських, і ірландських студентів.


Автор: Анна Шестак
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України, Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського
Діячі мистецтв: Юрій Зільберман
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета «День»



Інші:

«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine